دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
رئیس محیط زیست بهشهر:
محل دفن زباله خلیل‌شهر مجوز زیست‌محیطی ندارد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: محل دفن زباله شهر خلیل‌شهر بدون مجوز زیست‌محیطی، و فعالیت‌های آن نیز غیراصولی است.
به گزارش آوای خزر، دکتر سید محمود هادیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ما در بهشهر با اشاره به آخرین بازدیدی که از محل دفن زباله خلیل‌شهر انجام داده است، این مکان را مناسب ندانست و گفت: بیش از هفت سال است که روزانه چهار تن زباله در سایت دفن زباله خلیل‌شهر به صورت غیراصولی انباشته می‌شود.

او با اشاره به تاثیرات زیست‌محیطی ناشی از انباشت و شیرابه زباله به رودخانه "کلاک" و محیط اطراف آن، تأکید کرد که با همکاری ادارات مربوطه و شهرداری خلیل‌شهر باید هر چه سریع‌تر مکان دفن زباله این شهر ساماندهی شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر گفت: این مکان در جوار رودخانه و در حریم شهر قرار دارد، شهرداری خلیل‌شهر آن را از امور آب اجاره کرده است. وسعت محل دفن زباله نیز ۲ هزار مترمربع است.

این مسوول ادامه داد: شهرداری از محیط زیست مجوز ندارد و مکان مورد نظر، بدون حصارکشی، سیستم زهکشی و در مجموع بدون رعایت ضوابط زیست‌محیطی فعالیت می‌کند.

هادیان در این بازدید که شهردار خلیل‌شهر نیز حضور داشت از او خواست تا نسبت به فنس‌کشی، آهک‌پاشی، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از محوطه و جلوگیری از ورود افراد غیر به داخل محل دفن زباله، تدابیر لازم را اجرایی کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر در پاسخ به اینکه آیا تصفیه شیرابه در کارخانه کمپوست بهشهر انجام نمی‌شود؟ گفت: این بخش از کارخانه درست کار نمی‌کند و بیشتر حجم زباله یعنی روزانه ۷۰ تن زباله ریجکتی است و به محل دفن زباله برمی‌گردد.

هادیان با بیان اینکه ساماندهی وضعیت زباله شهرستان و مشکلات کارخانه کمپوست را به‌طور جدی پیگیر هستیم، موضوع مهم در مدیریت پسماند را تفکیک زباله از مبدا دانست که البته در ۲۲ بهمن امسال، یکی از شرکت‌ها طرحی را در بهشهر آغاز کرده است که مرحله آزمایشی خود را می‌گذراند.

او ادامه داد: شرکت مجری طرح تفکیک زباله از مبدأ، امیدوار است که بتواند حتی تا ۷۰ درصد از حجم زباله‌های شهرستان را کاهش بدهد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بهشهر همچنین با اشاره به کلنگ‌زنی یک واحد دانش‌بنیان جهت بی‌خطرسازی پسماند‌های بیمارستانی که در دهه فجر انجام شده بود، اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی این واحد، تمامی پسماند‌های بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌های شرق مازندران، بی‌خطرسازی می‌شوند.

به گزارش آوای خزر، شهرستان بهشهر به سبب موقعیت استراتژیک و بهره‌مندی از نعمت‌های طبیعی خدادادی در بخش‌های معدنی و کشاورزی و گردشگری که هم از این منظر و هم به جهت فضای کافی پدیدآورنده ظرفیت بالای صنعتی‌ست. برای توسعه پایدار و محیط زیست ضرورت دارد که تمامی سرمایه‌گذاری‌ها پیوست زیست‌محیطی داشته باشند و سرمایه‌گذاران باید به تعهدات مندرج در این پیوست‌ها پایبند باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار