دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
شاعری:
امکان حمله ملخ‌ها به هر شهری وجود دارد
شاعری گفت: هجوم ملخ‌ها در کشور تهدید بالقوه محسوب می‌شود که در حال حاضر شاهد رخداد آن در هفت استان هستیم، و احتمال وجود دارد که به سایر استان‌ها نیز حمله کنند.

به گزارش آوای خزر؛ علی محمد شاعری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال هجوم ملخ‌ها به برخی از کلان شهرهای کشور،  گفت هجوم ملخ‌ها در کشور تهدید بالقوه محسوب می‌شود که در حال حاضر شاهد رخداد آن در هفت استان هستیم، و احتمال وجود دارد که به سایر استان‌ها نیز حمله کنند.

دولت اعتبار مبارزه با ملخ‌ها را تامین کند

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای کنترل و مدیریت هجوم ملخ‌ها در کشور که امکان دارد به شهرهای بزرگ نیز حمله کنند و خسارات غیرقابل جبرانی را برجای بگذارند دولت باید هرچه زودتر اعتبار لازم را تامین کند، ادامه داد: اعتبار مبارزه با ملخ‌ها باید در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار بگیرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
ملخ

 

حداقل اعتباری که برای مبارزه با ملخ‌ها باید در نظر گرفته شود 30 میلیارد تومان است، علاوه بر تامین اعتبار نیاز است تا از ظرفیت سایر دستگا‌ه‌های دولتی در هر محلی که احتمال هجوم ملخ‌ها وجود دارد استفاده شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون کشاورزی مجلس نشست‌های خوبی در خصوص مباره با ملخ‌ها برگزار شده است، تصریح کرد: مقرر شده کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت مجلس برای مبارزه با ملخ‌ها به عنوان آفت خطرناک استفاده کند.

مبارزه با ملخ‌ها به 30میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی مراتب را به سازمان برنامه، بودجه و محاسبات ارائه کرده است، عنوان کرد: حداقل اعتباری که برای مبارزه با ملخ‌ها باید در نظر گرفته شود 30 میلیارد تومان است، علاوه بر تامین اعتبار نیاز است تا از ظرفیت سایر دستگا‌ه‌های دولتی در هر محلی که احتمال هجوم ملخ‌ها وجود دارد استفاده شود.

تاکنون خطر هجوم ملخ‌ها تهران را تهدید نمی‌کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه پس از اولین ریزش ملخ‌ها باید امکانات تمامی دستگاه‌ها برای مقابله با این آفت خطرناک بسیج شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بر اساس پیش بینی ‌ها شهری مانند تهران در معرض خطر هجوم ملخ‌ها نیست اما هر شهری می‌تواند توسط ملخ‌ها مورد حمله قرار بگیرد./

انتهای پیام/۱۰۰۰

 

منبع: خانه ملت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار