دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱

به گزارش آوای خزر،  مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

دومین روز حمله روسیه به اوکراین
در دومین روز حمله روسیه به اوکراین گزارش هایی از چندین انفجار در داخل یا اطراف پایتخت اوکراین منتشر شد. هجده هزار نفر از مردم اوکراین هم اسلحه گرفتند تا با روسیه مقابله کنند. همچنین گفته شده کنگره آمریکا با معرفی قطعنامه‌ای قصد کرده روسیه را به دلیل آغاز عملیات نظامی علیه اوکراین از شورای امنیت سازمان ملل متحد اخراج کند. از طرفی به گفته دو منبعی که نامشان فاش نشده، کاخ سفید آماده است که ظرف چند ساعت آینده شخص ولادیمیر پوتین را تحریم کند.با این حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه در حال حاضر، برنامه‌ای برای اجرای بسته تحریمی دیگری علیه روسیه ندارد. در واکنش به خبر یک رسانه روس مبنی بر خروج رییس جمهور اوکراین از این کشور، زلنسکی اوکراین با انتشار ویدئویی گفت که در کی‌یف است. او گفته بود که روز پنجشنبه  137 شهروند – شامل سربازان و غیرنظامیان – جان باخته اند. در خبری دیگر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گزارش سازمان انرژی اتمی اوکراین درباره افزایش میزان تشعشعات رادیو اکتیو در اطراف نیروگاه سابق هسته ای چرنوبیل، محل بدترین حادثه اتمی جهان را رد کرد. این نیروگاه اکنون در کنترل روسیه است. در اتفاقی دیگر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داده که اگر فنلاند یا سوئد قصد پیوستن به پیمان نظامی ناتو را داشته باشند با واکنش جدی مسکو رو به رو خواهند شد. در همین حال آمریکا گفته درهای ناتو به روی این دو کشور باز است.

رئیسی: نگرانی های امنیتی پوتین را درک می کنم
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای امروز پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با «سید ابراهیم رئیسی»، ایشان را از آخرین تحولات درباره اوکراین مطلع کرده است. در این بیانیه آمده است رئیسی به نوبه خود تصریح کرد که نگرانی‌های امنیتی روسیه را در خصوص فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایالات متحده و ناتو درک می‌کند.

پوتین: ارتش اوکراین قدرت را در دست بگیرد
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شامگاه جمعه در سخنانی از ارتش اوکراین خواست تا قدرت را در این کشور در دست بگیرد.وی خطاب به ارتش اوکراین گفت: اگر قدرت در دستان شما باشد، توافق آسان خواهد بود.

اتحادیه اروپا پوتین و لاوروف را تحریم کرد
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب به طور رسمی تحریم ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف، رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه روسیه از سوی ۲۷ کشور عضو اتحادیه را اعلام کرد.

طرح آمریکا برای اخراج روسیه از شورای امنیت
کنگره آمریکا با معرفی قطعنامه‌ای قصد دارد روسیه را به دلیل آغاز عملیات نظامی علیه اوکراین از شورای امنیت سازمان ملل متحد اخراج کند. این قطعنامه که نسخه‌ای از آن به رویت آکسیوس رسیده سازمان ملل متحد بایستی «اقدامات آیین‌نامه‌ای» لازم را برای تغییر در بند ۲۳ منشور خود جهت خارج کردن روسیه از اعضای دائم این شورا را انجام دهد.

قصد "جوخه چچن" برای "کشتن یا بازداشت" مقامات اوکراینی
به گزارش روزنامه دیلی میل، گروهی از نیرو‌های ویژه ارتش روسیه تحت عنوان "جوخه چچن" برای بازداشت یا کشتن تعدادی از مقامات خاص اوکراینی در این کشور (اوکراین) فعالیت می‌کنند. یک کانال تلگرامی در مسکو گزارش داد که به این سربازان، کارت‌هایی ویژه داده شده که عکس‌ها و توضیحاتی درخصوص مقامات اوکراینی روی آن‌ها نوشته شده است.

درخواست ١۶٧ نماینده برای بازگشت طرح صیانت به صحن علنی
جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس و عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در حساب توییتری اسامی ١۶٧ نماینده که درخواست بازگشت طرح صیانت به صحن علنی مجلس را مطرح کردند اعلام کرد.

احمد خاتمی: چرا می گویید طرح صیانت خیانت و خباثت است؟
سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران گفت: طرح صیانت نه به بار است نه به دار. پس چرا با عصبانیت صحبت می کنند و عده ای می گویند خیانت و خباثت است.در فضایی آرام و منطقی است مسأله بررسی شود و روال قانونی طی شود. وقتی قانون شد همه باید تبعیت کنند.

استعفای برخی رهبران سابق اروپا از هیئت مدیره شرکت‌های روسی
نیویورک تامیز نوشت: مقامات پیشین دولت های اروپایی در اعتراض به تجاوز نظامی روسیه به اوکراین، هیئت مدیره برخی از شرکت های برجسته روسی را ترک کردند.صدراعظم سابق اتریش و نخست وزیران سابق ایتالیا و فنلاند از جمله مقاماتی بودند که روز پنجشنبه در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین از سمت خود در هیئت مدیره شرکت های برجسته روسی استعفا دادند.

تهدید روسیه درمورد سقوط ایستگاه فضایی روی آمریکا و اروپا
"دیمیتری روگوزین"، مدیر آژانس فضایی روسیه اندکی پس از سخنرانی بایدن و در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، توییت‌هایی منتشر کرد. روگوزین در رشته توییت‌هایی نوشت: آیا می‌خواهید همکاری ما در ایستگاه فضایی بین‌المللی را نابود کنید؟ اگر همکاری با ما را متوقف کنید چه کسی از خروج ایستگاه فضایی از مدار و سقوط کنترل نشده‌ی آن بر ایالات متحده یا اروپا جلوگیری خواهد کرد؟ امکان سقوط این سازه ۵۰۰ تنی بر چین و هند نیز وجود دارد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۱۱هزار و ۹۷۲ بیمار کووید - ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۲۱۴ بیمار نیز به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۳ هزار و ۹۰۴ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۶ هزار و ۱۶۶ نفر رسید.

کاهش تعداد شهرهای قرمز کرونایی
مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس جدیدترین به روز رسانی ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۳۳۷ به ۱۸۴ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی و زرد در حال افزایش است.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار