دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان مازندران:
قوانین نظام مهندسی اصلاح شود/ فعالیت 4600 مهندس کاردان در مازندران
آوای خزر - رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان مازندران با تاکید بر اینکه نظارت میدانی بر ساخت و ساز روستا‌ها اولویت جدی است، گفت: اصلاح قوانین حوزه نظام مهندسی از طریق نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های مرتبط مطالبه جدی فعالان این بخش مهم و زیرساختی است.
«عباس اکبرزاده» در گفتگو با خبرنگار آوای خزر  در ساری با اشاره به روند افزایشی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستا‌های استان طی سال‌های اخیر اظهار داشت: نظارت میدانی بر ساخت و ساز‌های روستایی اولویت جدی ماست که در این راستا با کمک مراجع قضایی و دستگاه‌های نظارتی منتظر مداخله و اعمال قانون هستیم.

وی ادامه داد: حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با تشکیل کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز روستایی با محوریت این سازمان در هر یک از شهرستان‌ها توانسته با پایش میدانی توسط ناظرین کاردان فعال،  با مشخص کردن چگونگی صدور دفترچه‌های پروانه‌های ساختمانی با قوانین ساخت و ساز و مصوبات هیات ۴ نفره استان، کیفیت ساخت و ساز و چگونگی نظارت هر مرحله از ساختمان از سوی ناظرین را در قالب فرم‌های گزارش از سازمان نظام کاردانی به‌صورت مکتوب گردآوری کند.  

رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان مازندران با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر مبارزه با فساد، گفت: با برنامه ریزی‌های صورت‌گرفته همکاری و تعامل دو سویه‌ای با نهاد‌هایی نظیر استانداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه‌های مسوول در حوزه نظام کاردانی ساختمان آغاز شده است تا شاهد اتفاقات خوبی در این راستا باشیم.

این مسوول، اصلاح قوانین حوزه نظام مهندسی را خواستار شد و افزود: به همین منظور، از نمایندگان مجلس انتظار داریم پیگیر این مهم در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای تحقق این مطالبه جدی باشند.
 
قوانین نظام مهندسی اصلاح شود/ فعالیت 4600 مهندس کاردان در مازندران
اکبرزاده از اعلام آمادگی جهت بازنگری ساخت و ساز در روستا‌های استان با همکاری مدیریت ارشد استان خبر داد و گفت: این همکاری در جهت جلوگیری و نظارت بر روند ساخت و ساز غیرمجاز در روستا‌ها اولویت اصلی ما است.

وی از وجود ۴ هزار و ۶۰۰ مهندس کاردان در سازمان نظام کاردانی ساختمان مازندران خبر داد و گفت: ۱۴۰۰ نفر از این اعضا دارای پروانه اشتغال بوده که به انجام خدمات مهندسی در روستا‌ها و آبادی‌های مازندران مشغول هستند.

رئیس نظام کاردانی ساختمان مازندران در پایان گفت: در حوزه ساخت و ساز روستاها، بیش از ۳ میلیون مترمربع عملیات عمرانی و نظارت توسط مهندسین و کاردان‌های ساختمان استان انجام شده است.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار