دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
اگر به خودروهای امروزی تویوتا نگاهی بیاندازید و آن‌ها را با خودروهای یک، دو یا چهار دهه پیش مقایسه کنید، در کنار افزایش سرعت شاهد افزایش عملکرد و بهینه‌تر شدن آن‌ها نیز خواهید بود. نتیجه این پیشرفت هم کاهش مصرف سوخت بوده است.

این خودروهای پرمصرف را بشناسید

به گزارش آوای خزر،نتیجه پیشرفت خودروهای تویوتا کاهش مصرف سوخت بوده است. حال یک فولکس‌واگن گلف GTi را تصور کنید؛ مصرف سوخت این خودرو برابر به‌صورت ترکیبی ۸.۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر است که نسبت به مصرف سوخت مدل ۲۰ سال پیش حدودا ۲ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر بهتر شده. حتی مدل‌های رده‌بالاتر این خودرو مانند گلف R با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و جعبه‌دنده دوکلاچی، برابر ۹.۰۵ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد.
 
این خودروهای پرمصرف را بشناسید

به رده خودروهای اسپرت وارد شوید، پورشه ۹۱۱ کاررا به‌صورت ترکیبی و جاده‌ای به‌ترتیب مصرفی برابر ۱۱.۷۶ و ۹.۴۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد. ناگفته نماند که موتور هیچ‌یک از خودروهای یادشده هیبریدی نیست. اگر موتور خودرو را مانند نمونه موجود در فورد ماوِریک هیبریدی با سیستم برقی بهبود بدهید، شاهد ارقام بسیار پایین در حوزه مصرف سوخت خواهید بود. این خودرو مصرف ترکیبی برابر ۵.۶ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

این خودروهای پرمصرف را بشناسید
 
این خودروهای کم‌مصرف دشمنانی هم دارند، خودروهایی که مصرف سوختی حیرت‌آور داشته و بنزین را مانند چای می‌نوشند. ما در ادامه ۳۳ خودرو را انتخاب کردیم که مصرفشان حتی به ۱۵.۴ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر هم نمی‌رسد. اگر نسخه‌های مختلف این دتسگاه‌ها را درنظر بگیرید، این رقم بیشتر از این هم می‌شود. همان‌طور که احتمالا بسیاری از شما هم‌اکنون می‌دانید، رتبه نسخت این لیست به شاه خودروهای بنزینی، بوگاتی شیرون، تعلق دارد که مصرف ترکیبی وحشتناک ۲۶.۱۳ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتری دارد. پشت سر آن هم شاهد حضور یکی از اصیل‌ترین خودروهای دهه اخیر، لامبورگینی آونتادور SVJ با مصرف ۲۱.۳۸ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر هستیم. جالب است بدانید در دهه نخست قرن ۲۱ میلادی، پدر آونتادور یعنی لامبورگینی مورسیه‌لاگو تقریبا پرمصرف‌ترین خودروی جهان به شمار می‌رفت.

این خودروهای پرمصرف را بشناسید
 
دو ابرخودروی نام‌برده خودروهایی با عملکرد بالا هستند و داشتن چنین مصرف بالایی برایشان دور از انتظار نیست. آنجایی باید تعجب کرد که برخی از خودروهای عادی را در این لیست می‌بینیم؛ خودروهایی مانند جیپ رنگلر روبیکان، تویوتا سکویا و شورولت سیلورادو که همه مصرف سوختی برابر خودروهای سال ۱۹۷۹ دارند.

این خودروهای پرمصرف را بشناسید
 
این خودروهای پرمصرف را بشناسید
 
این خودروهای پرمصرف را بشناسید
 
این خودروهای پرمصرف را بشناسید
 
این خودروهای پرمصرف را بشناسید
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها