دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
استرالیایی‌های مبتلا به سرطان پوست غیرملانوما (non-melanoma) در حال آزمایش روش درمانی جدیدی هستند که قرار است جایگزین جراحی و پرتودرمانی‌های تهاجمی شود.

به گزارش آوای خزر،  به نقل از دیلی‌میل، درمان موسوم به "Rhenium-SCT" فرآیندی تک جلسه‌ای است که در آن پزشکان ماده‌ای خمیری را روی ضایعه پوستی می‌مالند تا سلول‌های سرطانی را از بین ببرد.

این خمیر رزینی حاوی ذرات رادیواکتیو است که می‌تواند سرطان‌های غیر ملانوما برای مثال سرطان کارسینوم سلول بازال (Basal cell carcinoma) را از بین ببرد.

این درمان در حال حاضر بر روی ۲۰۰ نفر در استرالیا آزمایش می‌شود.  

"جان مک‌گرات"، (Jan McGrath) از اولین بیماران استرالیایی بود که این درمان را دریافت کرد. او در روز ۲۵ فوریه در کلینیک گلد کست (Gold Coast) مورد درمان قرار گرفت. او مبتلا به سرطان سلول بازال بود و ضایعه‌ای روی گوش خود داشت. وی که پیش از این برای سایر انواع سرطان پوست نیز تحت درمان قرار گرفته بود،اذعان داشت که این روش جدید فوق‌العاده بوده است.

او می‌گوید: تجربه‌ی بسیار دلپذیری بود. من باید برای انجام آن تنها نزدیک به سه ساعت روی یک صندلی می‌نشستم و تلویزیون تماشا می‌کردم.

طبق اعلام شورای سرطان استرالیا از هر سه نفر در این کشور یک نفر پیش از رسیدن به ۷۰ سالگی به سرطان پوست مبتلا می‌شود. حدود ۹۹ درصد سرطان‌های پوستی که سالانه تشخیص داده‌ می‌شوند، از نوع غیرملانوما هستند.

"کریس مک کورمک" (Chris McCormack)، مدیر بخش ملانوم و پوست مرکز سرطان "پیتر مک کالوم" (Peter MacCallum) می‌گوید که درمان رایج برای بیماران مبتلا به سرطان پوست، جراحی به همراه پرتو درمانی در موارد خاص است. او می‌گوید که عواملی مثل پوست روشن، محافظت کم در برابر نور خورشید و حساسیت دارویی می‌تواند باعث ایجاد این نوع سرطان پوست با شدت کمتر شود. دکتر "مک کورمک" افزود: اگرچه این نوع سرطان‌ها به شدت رایج هستند، اما باعث فوت افراد زیادی نمی‌شوند و می‌توان در مراحل اولیه با آن‌ها مقابله کرد.

"سیدارتا باکسی" (Siddhartha Baxi)، استادیار و پزشکی که درمان "Rhenium-SCT" را برای بیماران کلینیک گلد کوست تجویز کرد، می‌گوید که این روش درمانی جدید، سلاحی مفید برای مقابله با سرطان پوست است. او افزود: ما گروهی از بیماران با انواع مختلف سرطان داریم که به طور مداوم توسط پزشکان ویزیت می‌شوند و مداخلات پزشکی معمول دریافت می‌کنند. این بیماران خسته‌اند و به دنبال راه‌های جایگزین می‌گردند. بنابراین باعث افتخار است که بخشی از یک درمان نوآورانه باشیم که می‌تواند نحوه نگهداری از این بیماران را تغییر دهد. این درمان بدون درد برای سرطان‌های کم عمق که حدود سه میلی‌متر عمق دارند، مفید است. او می‌گوید در حال حاضر ۵۰۰ نفر در سراسر جهان این درمان را دریافت کرده‌اند و برای دو سال تحت نظر خواهند بود.

مطالعات کوچک منتشر شده حاکی از اثربخش بودن این درمان هستند، اما شواهد بیشتری برای تایید آن نیاز است.

"کن ریکارد-بل" (Ken Rikard-Bell)، مدیر شرکت پزشکی "OncoBeta" می‌گوید: از آن‌جا که عنصر رنیوم (Rhenium) عمر کوتاهی دارد و تنها ۱۷ ساعت باقی می‌ماند، تولید آن به صورت محلی اهمیت بسیار زیادی دارد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار