دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
در هفدهمین سفر استانی آیت‌الله رئیسی
مطالبات نمایندگان مازندران از رییس جمهور چه بود؟
سفر آیت‌الله رئیسی به مازندران پایان یافت. صحبت‌های نمایندگان مازندران جالب توجه بود، اما ظرفی از دریای مطالبات مردمی بود؛ طرح‌های نیمه‌تمام ۳۰ ساله از رامسر تا گلوگاه تامین اعتبار شود، کارخانه نساجی تعیین تکلیف شود، اعتبارات سفر عادلانه باشد و از توانمندی مازندران استفاده شود، این‌ها کمی از بسیار درخواست‌های نمایندگان استان است.
به گزارش آوای خزر از ساری، هفدهمین سفر استانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از استان گلستان به مازندران اختصاص داشت که روز جمعه ۲۰ اسفندماه بوده است.

یکی از برنامه‌های رئیس جمهور، شرکت در نشست شورای عالی اداری استان مازندران بود که استاندار، نمایندگان مجلس و نمایندگان رئیس جمهور در شهرستان‌های مختلف استان به بیان دیدگاه‌ها، و جمعبندی بررسی‌های خود پرداختند.

(انتخاب نمایندگان مجلس برای سخنرانی، به قید قرعه بوده است، ابتدا ۵ و سپس به دلیل ذیق وقت به ۳ نفر تقلیل یافت که با اعتراض نمایندگان، رییس مجمع نیز به این تعداد اضافه شد).

در این نشست، پس از سخنان استاندار مازندران، نماینده مردم ساری و میاندورود مطالبات خود را در چند مورد بیان کرد و از رئیس جمهور خواست تا مازندران را به دلیل فرصت‌هایی که دارد، و می‌تواند خرج ۱۱-۱۲ استان دیگر را تامین کند، ویژه ببیند.

علی بابایی کارنامی اعلام کرد که "اختیارات متمرکز" برای این استان در نظر گرفته شود و درخواست کرد که "طبق یکی از قوانین مترقی کشور، این اختیارات را به استاندار تفویض اختیار کنید، اگر این اتفاق نیفتد به تعهدات یکدیگر نسبت به آنچه به مردم قول دادیم، عمل نکردیم".
 
مطالبات نمایندگان مازندران از رییس جمهور چه بود؟
طرح‌های نیمه‌تمام ۳۰ ساله از رامسر تا گلوگاه تامین اعتبار شوند

او همچنین با اشاره به "قانون عمران و سواحل" در برنامه پنجم توسعه، از رییس جمهور خواست که "از هم اکنون یک لایحه آماده شود برای برنامه هفتم توسعه کشور، که مجلس آن را تصویب کند و این کار جهت مدیریت صحیح سواحل و جنگل‌ها انجام بشود".

نماینده مردم ساری و میاندورود با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌کاره مانند جاده ساری – تاکام و گهرباران با معدل ۳۰ ساله در همین کمربندی‌های مرکز مازندران که البته از رامسر تا گلوگاه نیز چنین پروژه‌هایی را داریم، از رییس جمهور درخواست کرد که این پروژه‌ها به طور ویژه دیده شود.

بابایی کارنامی نکته دیگر از سخنان خود را به راه‌های تامین منابع مالی پروژه‌هایی که در استان خارج از بودجه - هلدینگ‌های اقتصادی که زیرمجموعه وزیران هستند - اشاره و از رئیس جمهور خواست تا "دستورات اکیدی بفرمایند که حتما از ظرفیت‌های غیر از منابع جاری که از محل بودجه مصوب مجلس است، از آن طریق نیز به استان کمک شود".

او همچنین از رییس جمهور خواست تا "از ظرفیت نیرو‌های مازندران در سطح ملی" استفاده کند؛ و اینکه پیشتر نیز این موضوع را اعلام کرده بود که "در سطح معاون وزیر – وزیر که از مازندران انتخاب نکردید – لذا دستور بفرمایید که از ظرفیت مازندران در سطح معاون وزیر به نفع کشور استفاده کنید نه به نفع استان مازندران".

این عضو خانه ملت در پایان سخنان خود خطاب به رییس جمهور گفت که "این سفر آخر نشود، و آنچه امروز تصمیم‌گیری می‌شود، برای مردم استان مازندران در قالب کارگروه‌هایی که حتما "صولت مرتضوی" معاون اجرایی رییس جمهور  مدیریت خواهند کرد؛ تا پایان سال که ما مرور می‌کنیم، پیشرفت‌های قابل قبولی به مردم گزارش شود".
 
مطالبات نمایندگان مازندران از رییس جمهور چه بود؟
کارخانه نساجی تعیین تکلیف شود

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار با یادآوری دومین سفر دکتر رییسی به مازندران که نخست در ابتدای سال در کسوت رییس قوه قضاییه و اکنون در انتهای سال ۱۴۰۰ در کسوت ریاست جمهوری است، یادآور شد که آیت‌الله رئیسی در سفر قبلی به قائمشهر بلافاصله به نساجی مازندران آمده بودند و تاکید داشتند که بحث مالکیت آن حل شود.

کیوان مرادیان کوچکسرایی ادامه داد: دستگاه‌های قضایی تمام‌قد ایستادند و پیگیری لازم را برای تشکیل هیات داوری انجام دادند متاسفانه بانک ملی که امروز بایستی مدعی باشد و به هیات داوری دادخواست بدهد؛ نه‌تن‌ها امتناع می‌کند بلکه به پیگیری دادگستری، نمایندگان مجلس، وزیر صنعت، و به پیگیری مدیرعامل بانک ملی به رییس شرکت سرمایه‌گذاری زنگ زد؛ هیچ اتفاقی نیفتاد.

او اعلام کرد: "بیش از ۵۰ هکتار زمین تنها بخشی از آورده نساجی است که نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان با سود و سرمایه در دست افرادی است که این کارخانه را با ۸۰۰ پرسنل به قیمت یک دلار تحویل گرفتند و رها کردند"!

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار گفت: قرار بود ظرف دو سال ۱۳۰ میلیون یورو تجهیزات به‌روز در نساجی مستقر شود و تعداد پرسنل نیز حداقل به ۲ هزار نفر برسد، اما این اتفاق نیفتاد.

مرادیان ادامه داد: استاندار مازندران در مدت کوتاه از حضور خود در استان و معاون سیاسی امنیتی ایشان موضوع را در شورای تامین بردند و بحث مدیریت نساجی را موقتا به هیات حمایت واگذار کردند (کاری که در ۴ سال انجام نشد)، اما به خاطر قصور‌هایی که شده، این سرمایه دارد به باد فنا می‌رود.

این عضو خانه ملت اظهار کرد که "شرکت سرمایه‌گذاری بانک ملی رسماً اذعان داشته است که این یک دستمالی است که ما انداختیم دور؛ دستمالی به قیمت ۲۰ هزار میلیارد تومان حداقل از کیسه بیت‌المال و مردم محروم و مظلوم قائمشهر".

او از رییس جمهور خواست تا در این سفر مشکل نساجی را به طور ویژه پیگیری کنند و آن را به عنوان یک عیدی به مردم قائمشهر بدهند.

مرادیان البته صحبت‌های دیگری، چون بحث انتقال آب خزر هم داشت که به دلیل کمبود وقت نتوانست سر قصه را بگشاید.
 
مطالبات نمایندگان مازندران از رییس جمهور چه بود؟
اعتبارات سفر عادلانه باشد

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه "رابطه بین عرضه و تقاضا در مازندران و به ویژه در غرب استان مدتهاست که به هم خورده است"، عنوان کرد که "عرضه بسیار محدود و تقاضا بسیار زیاد است و این موضوع در غرب استان به طور جدی چشمگیر است و مردم سهم سرانه خود را سخاوتمندانه با مردم کشور تقسیم کردند، اما این میزبانی حد و مرزی دارد، امیدواریم حرمت میزبان را دولت نگهدارد تا خدایی نکرده حرمت میهمان شکسته نشود".

محمدعلی محسنی بند پی با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی در غرب مازندران تقریبا آخرین نفس‌های خود را می‌کشد، اشاره‌ای نیز به سخنان استاندار درباره تعارض بین محیط زیست و توسعه داشت و عنوان کرد که در این تعارض محیط زیست موفق بوده است.

او ادامه داد: به جای تعامل بین توسعه و محیط زیست، همچنان گرفتار تعارض بین این‌دو هستیم و مردم به امید گردشگری نشسته‌اند که فاقد هیچگونه برنامه منظم و مدون برای گردشگری، و همچنان تسلیم برنامه‌های گردشگران هستیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی به بحث عدالت در توزیع اعتبارات نیز اشاره و اظهار کرد که از اعتبارات سفر امروز (۲۰ اسفند ۱۴۰۰) سهم حوزه انتخابیه او ۳.۵ درصد بوده است.

محسنی بندپی اعلام کرد: در این اعتبارات، سهم حوزه انتخابیه قائمشهر ۱۱.۵، حوزه ساری ۱۱.۴، حوزه بهشهر ۱۰.۵، بابل ۹.۳، نور ۴.۷، بابلسر ۴.۲، آمل ۳.۸، نوشهر ۳.۵، و نکابن نیز ۲.۶ بوده است.

او با بیان اینکه "اگر شهر دیگری در انتهای غرب استان می‌داشتیم؛ قطعا اعتبار آن شهر، صفر بود"، به رییس جمهور گفت: "این موضوع با هر شاخصی که توزیع شده باشد، مورد قبول مردم غرب استان نیست و شما ورود کنید و عدالت را برای مردم شریف منطقه به ارمغان بیاورید".
 
مطالبات نمایندگان مازندران از رییس جمهور چه بود؟
توانمندی مازندران مورد توجه قرار بگیرد

رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در وقتی که به او اختصاص داده شد، اشاره‌ای به قابلیت‌های طبیعی، تاریخ، معنوی و ارزشی مازندران داشت و عنوان کرد که مازندران دارای قابلیت‌های فراوان است که در طول سالیان دراز مغفول واقع شده است به نحوی که از امکانات و توانمندی‌هایی که در عرصه توسعه و پیشرفت عادلانه استفاده نمی‌شود.

رضا حاجی‌پور گفت: مازندران با سه بندر و سه فرودگاه فعال و دسترسی به پایتخت از سه محور هراز، فیروزکوه و کندوان و اتصال به کریدور شمال – جنوب و اتحادیه ارواسیا اهمیت به‌سزایی در حوزه ژئوپلیتیک و منطقه دارد.

او ادامه داد: متاسفانه در سالیان سال یک‌متر به طول راه‌آهن مازندران اضافه نشده است، باوجود کمبود آب کشاورزی و آشامیدنی، انتقال مجدد آب از پایین‌دست سد لار به تهران، احداث سد فینسک بر سرشاخه‌های رودخانه‌هایی که بایستی زمین‌های کشاورزی ما را سیراب می‌کند، از مشکلات استان است.

رئیس دوره‌ای مجمع نمایندگان مازندران با این سوال که محیط‌بانان تهرانی در مازندران چه می‌کنند؟ به رییس جمهور گفت که مگر ما نمی‌توانیم استان خود را مدیریت کنیم.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سدی که حدود ۱۳ سال آغاز شده و تنها حدود ۴۰ سال پیشرفت دارد، پسماند استان که امروز یک فاجعه است و بسیاری دیگر از مشکلات این استان، عزم جدی دولت را برای رفع مشکلات می‌طلبد.

به گزارش آوای خزر، پس از سخنان نمایندگان مجلس، سه تن از اعضای کابینه رییس جمهور به گزارشی از ماموریت‌های خود در شهرستان‌های مختلف پرداختند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/ آزاده بابانژاد/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: