دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
رییس پلیس راهور فاتب گفت: خودروهای سیاسی و دیپلماتیک به هیچ عنوان حق استفاده از خطوط ویژه را ندارند و همکاران من موظف شدند اگر این خودروها از خطوط ویژه تردد کنند، آن‌ها را بلافاصله از خطوط خارج و شماره خودرو و مشخصات راننده را اعلام کنند.

خودروهای سیاسی و دیپلماتیک حق ورود به خطوط ویژه را ندارند/ خودروهای سفرا هم حق استفاده از چراغ‌گردان را ندارندسردار محمدرضا مهماندار رییس پلیس راهور فاتب در خصوص عبور خودروهای پلاک سیاسی سفارت‌های مختلف از خطوط ویژه اظهار داشت: خطوط ویژه به عبور خودروهای حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس‌های شرکت واحد اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در کنار اتوبوس‌های شرکت واحد، خودروهای امدادی و برخی خودروهای انتظامی اجازه تردد در این مسیر را دارند؛ البته تعداد محدودی از مقامات کشوری و لشکری به دلیل مسئولیتی که دارند و مسائل امنیتی که وجود دارد از این خطوط استفاده می‌کنند که این موارد، بسیار محدود است.

سردار مهماندار خاطرنشان کرد: خودروهای سیاسی و دیپلماتیک به هیچ عنوان حق استفاده از خطوط ویژه را ندارند و همکاران من موظف شدند اگر خودروهای دیپلماتیک و یا سیاسی از داخل خطوط ویژه تردد کنند، آن‌ها را بلافاصله از خطوط خارج و شماره خودرو و مشخصات راننده را اعلام کنند که ما آن را در اختیار وزارت امور خارجه قرار خواهیم داد تا با آن‌ها برخورد شود.

وی ادامه داد: اگر تکرار وجود داشته باشد علاوه بر تذکر برای راننده جریمه نوشته خواهد شد. قوانین و مقررات رانندگی برای همه کسانی که در سرزمین جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند، یکسان است.

رییس پلیس راهور فاتب افزود: بخاطر روابط دیپلماتیک و تنظیماتی که وزارت امور خارجه انجام می‌دهد، برخورد با خودروهای خارجی و خودروهایی که مربوط به سفارتخانه‌ها است توسط وزارت خارجه صورت می‌گیرد.

سردار مهماندار ادامه داد: برابر توافقاتی که با وزارت امور خارجه انجام شده تنها خودروی سفیر در زمانی که خود سفیر در خودرو حضور داشته باشد و پرچم آن کشور بر روی ماشین به اهتزاز درآمده باشد اجازه تردد در خطوط ویژه را دارد در غیر این صورت هیچ خودروی سیاسی و دیپلماتیک حق تردد در خطوط ویژه را ندارد.

وی افزود: همچنین خودروهای سیاسی و دیپلماتیک به هیچ‌ عنوان استفاده از چراغ گردان را ندارند و در این‌خصوص تذکر نیز داده شده است.

رییس پلیس راهور فاتب درباره استفاده رانندگان مجلس از خطوط ویژه خاطرنشان کرد: اساسا هیچ کسی حق تردد ندارد مگر اینکه بر اساس دستورالعمل‌های صادره از ناجا مجوز لازم را اخذ کرده باشد./دفاع پرس

انتهای پیام/ 1000

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: