دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
روز نخست نوروز ۱۴۰۰۱ در مناطق محروم نکا – ۲
استاندار مازندران: توجه به مناطق محروم سیاست دولت مردمی است
استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، سفر روز نخست سال جدید به بخش هزارجریب شهرستان نکا را در راستای سیاست دولت سیزدهم یعنی نگاه ویژه به مناطق محروم و رفع نیازمندی‌های آن‌ها عنوان کرد که با قدرت پیگیری می‌شود.
به گزارش آوای خزر، استاندار مازندران روز دوشنبه نخستین روز از عید نوروز در روستای "چلمردی" که یکی از روستا‌های پرتردد بخش هزارجریب نکا به واسطه قرار گرفتن در مسیر سایر روستا‌های این بخش است، در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، با تبریک سال نو به مردم شریف و ولایتمدار مازندران به ویژه مردم خونگرم بخش هزارجریب نکا، حضور در این منطقه را یک توفیق دانست که در ابتدای سال انجام شده است.

حسینی‌پور نوری هدف از این سفر را عرض ادب به مردم نجیب و ولایتمدار منطقه و سپس بازدید از وضعیت عمرانی، آشنایی با معیشت مردم، بررسی مشکلات، و شناسایی ظرفیت‌های خوب منطقه اعلام کرد و اینکه بخش اعظمی از مدیران کل استان نیز بازدید‌هایی را تا ظهر از روستا‌ها دارند و همین روز نیز در جلسه شورای بخش گزارش می‌دهند.

او در پاسخ به اینکه آیا سفر شما را می‌توان به نوعی مکمل سفر رییس جمهور بدانیم، اظهار کرد: بله، قائدتاً وقتی رییس جمهور سفر استانی را با این گستردگی انجام می‌دهند بر ما نیز ظیفه است که همین نگاه را داشته باشیم.
 
استاندار مازندران: توجه به مناطق محروم سیاست دولت مردمی است
رئیس شورای اداری مازندران با بیان اینکه مردم روستا چه در دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های نظام زحماتی زیادی را متقبل شدند، گفت: وظیفه ماست که براساس سیاست‌هایی که رییس جمهور دنبال می‌کنند به قشر مستضعف و مناطق محروم توجه و نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

استاندار مازندران، ۲۰ مدیرکل استان را به عنوان نماینده و سفیر خود به ۶۰ روستای بخش هزارجریب نکا اعزام کرد و خود نیز در سه روستای محروم "چلمردی"، "کچب" و "ولام‌ده" که به ترتیب در بخش ابتدایی، مرکزی و انتهایی مسیر هزارجریب قرار داشتند توقف کرد و از دهیاران و شوراها، نقاط ضعف و قوت این روستا‌ها را جویا شد.  
 
استاندار مازندران: توجه به مناطق محروم سیاست دولت مردمی است
انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار