دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
اگر بخواهید بخت باردارشدن‌تان را افزایش دهید، دانستن زمان تخمک‌گذاری به شما کمک می‌کند.

آوای خزر/ تخمک‌گذاری در نیمه دوره ماهانه (۱۴ روز پیش از شروع قاعدگی بعدی) رخ می‌دهد. اما مدت دوره ماهانه (که با خونریزی قاعدگی شروع می‌شود) در هر زنی با زن دیگر متفاوت است، برای مثال اگر میانگین دوره ماهانه شما ۲۸ روز باشد، احتمالا تخمک‌گذاری شما در روز ۱۴ رخ می‌دهد، اما اگر میانگین دوره ماهانه شما ۳۵ روز باشد، احتمالا زمان تخمک‌گذاری حدود روز ۲۱ خواهد بود.

با توجه به وجود این تفاوت‌های زمانی بهتر است به این نشانه‌ها هم توجه کنید:

- تغییرات دمای پایه‌ای یا دمای در حال استراحت بدن: دمای بدن در اغلب زنان کمی مانده به تخمک‌گذاری اندکی اُفت می‌کند و بعد دوباره افزایش می‌یابد. دمای بدنتان را با استفاده از دماسنج ویژه (دماسنج دیجیتال دمای پایه یا BBT) هر روز صبح پیش از برخاستن از بستر اندازه بگیرید. بارورترین دوره ۲ تا ۳ روز پیش از افزایش دمای بدن است.

- تغییر ترشحات دهانه رحم: ترشحات دهانه رحم در حین یا درست پیش از  تخمک‌گذاری معمولا روشن‌تر و رقیق‌تر می‌شود و قوام لغزنده‌ای مانند سفیده تخم مرغ به خود می‌گیرد.

نشانه‌های دیگری هم هستند که ثانوی شمرده می‌شوند، چرا همیشه به معنای تخمک‌گذاری نیستند: لکه‌بینی، حساسیت پستان‌ها، دل‌درد،‌ آروغ‌زدن،‌ افزایش حساسیت در حس‌های مختلف، و افزایش میل جنسی.

برای اینکه بهتر بتوانید زمان تخمک‌گذاری‌تان را دنبال کنید، باید تقویمی از زمان شروع و پایان دوره ماهانه و مدت هر دوره‌تان داشته باشید. پزشکان می‌گویند بهترین راه برای افزایش احتمال بارداری آمیزش دست کم یک روز در میان به خصوص در ۵ روز پیش از تخمک‌گذاری است که اصطلاحا «پنجره باروری» نامیده می‌شود.

تخمک شما فقط برای حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت زنده می‌ماند. اما اسپرم می‌تواند برای چند روز درون بدن شما زنده بماند، بنابراین ایدئال این است که اسپرم از قبل درون بدن شما به انتظار تخمک شما مانده باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار