دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
همگام با دانشجویان بسیجی در نوروز/
از
مکان و زمان برای جهادی‌ها آن‌هم دانشجویان بسیجی معنا ندارد، عید نوروز هم باشد و موسم گشت و گذار، باز هم دل به دریا می‌زنند و می‎‌روند. آن‌ها می‌توانند از شهر هزار سنگر باشند که به منطقه محروم در نزدیکی افغانستان رفته‌اند تا یاریگر محرومان باشند.
به گزارش آوای خزر، در حالی‌که ایام عید نوروز را خیلی از ما در کنار خانواده سپری می‌کنیم و به دید و بازدید و گشت و گذار می‌پردازیم، اما خیلی دور، خیلی نزدیک، افرادی هستند که بی‌خیال زمان و مکان تنها به جهاد در راه ریشه‌کنی فقر و محرومیت می‌پردازند.

آن‌ها می‌توانند یک گروه جهادی از دانشجویان بسیجی باشند. دانشجویانی که به گفته مسوول عملیات جهادی بسیج دانشجویی مازندران، اردوی جهادی آن‌ها از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ادامه دارد.

هادی وحدانی در گفتگو با خبرنگار ما از فعالیت گروه جهادی "تلاشگران ظهور نور" از بسیج دانشجویی آمل گفت که از ۲۸ اسفندماه سال گذشته در منطقه محروم روستای "چاه شهید افضل حسینی" از توابع شهرستان سربیشه خراسان جنوبی در ۴۰ کیلومتری مرز افغانستان گفت که در حال ساخت چند پروژه عمرانی برای مردمان این منطقه‌ی محروم هستند.

او اعلام کرد که این دانشجویان جهادی کار ساخت دو خانه محروم و یک مسجد را برعهده گرفته‌اند و تا پایان تعطیلات نوروز به مردم روستای چاه‌افضل تقدیم می‌کنند.

مسوول عملیات جهادی بسیج دانشجویی مازندران با بیان اینکه، گروه جهادی تلاشگران ظهور نور پیش از سال نو، کار شناسایی پروژه‌ها در مناطق محروم خراسان جنوبی را انجام دادند و در نهایت نیز روستای چاه شهید افضل حسینی را برای کار جهادی انتخاب کردند، از اقدام قابل. تحسین این دانشجویان بسیجی گفت که با تمام توان و باحوصله و صبر، نسبت به ساخت پروژه‌ها پای کار آمده‌اند.

به گزارش آوای خزر، اقدامات جهادی بسیج دانشجویی مازندران در طول سال، منحصر به بخش عمرانی نیست و در سایر بخش‌ها ازجمله فرهنگی، علمی، سیاسی، ورزشی و اقتصادی نیز حائز اهمیت است.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها