دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
فرماندار شهرستان نیکان خبرداد
ستاد سفر نکا آماده ارائه خدمات در روز طبیعت
نماینده عالی دولت در نکا از آمادگی ستاد خدمات سفر این شهرستان برای میزبانی از هم‌وطنان در روز سیزده‌بدر خبرداد که با هماهنگی تمامی دستگاه‌های عضو و بسیج امکانات انجام می‌شود.

عبدالرضا بابایی امروز جمعه ۱۲ فروردین‌ماه در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در نکا با تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اشاره‌ای به مناسبت فردا یعنی روز طبیعت داشت و در این زمینه از همکاری مناسب دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر برای مدیریت خوب با کمترین مشکل در این روز گفت.

او همچنین از برگزاری جلسات شورای ترافیک و آمادگی نیروی انتظامی و پلیس راهور در مناطق پرترافیک و پرتجمع نکا همزمان با اوج بازگشت مسافران نوروزی به مبدأ سفر خبرداد که با آمادگی و حضور این نیرو‌ها همراه است که هم ترافیک را کنترل و هم امنیت را برقرار کنند.

نماینده عالی دولت در نکا از حضور اورژانس، و هلال احمر در مناطق جنگلی و طرح دریای نکا خبرداد و اینکه برای تأمین آب شرب مورد نیاز شهروندان در مناطقی که آب در دسترس نیست، تمهیداتی اندیشیده شده و نسبت به استقرار تانکر آب در این مناطق اقدام شده است تا بخشی از احتیاجات مردم را تامین کنیم.

بابایی اشاره‌ای هم به آمادگی آتش‌نشانی شهر نکا داشت و در ادامه نیز، بر سازماندهی گشت نیروی انتظامی در سطح شهر‌ها و گشت‌های ویژه در بخش‌ها تاکید و اظهار کرد: نیرو‌های بسیجی نیز در کنار نیرو‌های انتظامی در مناطق هدف همکاری لازم را خواهند داشت.

او ادامه داد: در روز ۱۳ فروردین‌ماه که به نام طبیعت نیز شناخته می‌شود، باید در حفظ طبیعت کوشا باشیم و از آسیب‌زدن به منابع بکر طبیعی و خدادادی به‌طور جدی پرهیز کنیم. اگر آتشی برپا می‌شود حتماً نسبت به خاموش‌کردن آن اقدام شود.

رئیس شورای اداری نکا گفت: مسافران و بهره‌برداران از طبیعت در روز پایانی تعطیلات نوروز که ساعاتی را در مناطق گردشگری مستقر هستند، از ریختن زباله در دل طبیعت خودداری کنند، ضمن اینکه کیسه‌های زباله نیز در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.

بابایی همچنین از مسافران خواست تا در زمان رفت و برگشت حتماً نکات ایمنی و ترافیکی را رعایت و سفر خود را مدیریت کنند، باتوجه به حجم بالای سفر و مسائل ترافیکی ناشی از آن، در گره‌های ترافیکی ایجاد شده، نهایت صبر و تحمل را داشته باشند، قانون را رعایت کنند، و با پلیس همکاری داشته باشند تا یک روز خوب برای هم‌وطنان رقم بخورد.

به گزارش آوای خزر، از عصر امروز شاهد استقرار مسافران و بومیان در مناطق جنگلی نکا بودیم، این شرایط برای فردا قابل پیش‌بینی است که حجم مسافران در روز سیزده‌بدر بسیار بالاست و این، وظیفه دستگاه‌های ستاد خدمات سفر را مضاعف می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار