دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
رییس اتحادیه قنادان تهران با اشاره به افزایش قیمت 100 درصدی برخی از مواد اولیه زولبیا و بامیه، عنوان کرد که قیمت مصوب 60 تا 70 هزار تومان برای زولبیا و بامیه در ایام ماه مبارک رمضان در شرایطی است که دولت هم 500 تن شکر برای تولید زولبیا و بامیه در رمضان امسال کمک کرده است.

به گزارش آوای خزر، علی بهره‌مند، رییس اتحادیه قنادان تهران درباره قیمت زولبیا و بامیه در ایام ماه مبارک رمضان گفت: «قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه‌ یک برای ماه مبارک رمضان ۷۰ هزار تومان و برای واحدهای درجه‌ دو، رقم ۶۰ هزار تومان تعیین شده است.»

وضعیت نظارتی بر فروش زولبیا و بامیه

وی درباره وضعیت نظارت این اتحادیه برای جلوگیری از گران‌فروشی برخی از واحدهای صنفی زیرمجموعه این اتحادیه اظهار کرد: «وقتی اتحادیه نرخی را مصوب می‌کند همکاران ما همیشه رعایت می‌کنند و البته و به لحاظ نظارت هم بازرسین اتحادیه فعال‌اند و در واحدهای همان منطقه نظارت دارند. از لحاظ قیمت، کیفیت و بهداشت واحدهای صنفی ما نظارت کامل را داریم و البته بازرسی اصناف و تعزیرات هم موضوع نظارت را دنبال می‌کنند و نظارت خودشان را دارند.»

مصرف شکر واحدهای قنادی در ماه رمضان 6 هزار تن است

رییس اتحادیه قنادان تهران با اعلام اینکه دولت برای تأمین زولبیا و بامیه ماه مبارک رمضان مقداری شکر اختصاص داده است، گفت: «برای تأمین مواد اولیه دولت محترم مقداری شکر اختصاص داده که تعاونی اتحادیه در حال توزیع آن است. مقدار این شکر 500 تن است و البته این مقدار نسبت به آنچه مصرف ماهانه واحدهای ما در ماه مبارک رمضان است زیاد نیست. مصرف ماهانه واحدهای قنادی در ماه مبارک رمضان 6 هزار تن است ولی دولت قول داده باز هم کمک‌هایی داشته باشد. این مقدار 500 تن شکر در حال توزیع است.»

برخی از مواد اولیه زولبیا و بامیه افزایش 100 درصدی داشته است

بهره‌مند درباره مقدار افزایش قیمت زولبیا و بامیه نسبت به سال گذشته گفت: «در موضوع مواد اولیه زولبیا و بامیه متأسفانه افزایش قیمت 100 درصد را شاهد بوده‌ایم اما با توجه به اینکه سعی شد تا هم مردم توان خرید داشته باشند و هم به دلیل شرایط فضیلت ماه مبارک رمضان سعی شد نرخ تعیین‌شده منصفانه باشد که در کمیته کارشناسی سازمان عدد 70 هزار تومان برای واحدهای درجه‌ یک و عدد 60 هزار تومان برای واحدهای درجه‌ دو تعیین شد. واحدهای صنفی هم ملزم هستند که همین قیمت را رعایت کنند.»

حذف ارز ترجیحی از اقلام اساسی مانع رشد بیشتر رانت است

رییس اتحادیه قنادان تهران درباره وضعیت قیمت شیرینی‌ بعد از حذف ارز ترجیحی عنوان کرد: «وجود ارز ترجیحی فقط فرصت رانت برای برخی فراهم کرده است و باید زودتر حذف شود اما طبیعی است که قیمت‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. اگر دولت مواد اولیه ما را تأمین کند می‌توانیم از افزایش ناگهانی قیمت‌ها جلوگیری کنیم.»

وی افزود: «با توجه به اینکه در صنف ما همه‌ چیز آزاد خریداری می‌شود و آزاد فروخته می‌شود قاعدتاً افزایش قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود اما به‌ هرحال این ارز باید حذف شود و نمی‌توانیم بیش از این شاهد رانت‌خواری برخی‌ها باشیم.»

بهره‌مند پیشنهاد داد که دولت به‌طور ناگهانی ارز ترجیحی را از همه اقلام اساسی حذف نکند و به‌‌مرور با آماده‌کردن مردم این اقدام مهم را انجام دهد./پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها