دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

به گزارش آوای خزر،مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور میکنیم. 

بحرینی‌ها در حال مذاکره برای خرید «آث میلان»
یک شرکت سهامی خاص مستقر در بحرین در حال مذاکره جدی برای خرید تیم فوتبال «آث میلان» ایتالیا است. این شرکت می‌خواهد با خرید قهرمان هفت دوره باشگاه‌های اروپا، نخستین سرمایه‌گذار خاورمیانه‌ای در لیگ فوتبال ایتالیا باشد.


شایعه بازداشت نایب رئیس فدراسیون فوتبال
صداوسیما نوشت: یک منبع آگاه از بازداشت نایب رئیس فدراسیون فوتبال توسط وزارت اطلاعات در خصوص پرونده کلاهبرداری رمز ارز کینگ مانی خبر داد. وی گفت: پیش از نیز آقای (ف. ق) متهم ردیف اول و همسر نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این پرونده کلاهبرداری نیز بازداشت و با قرار وثیقه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی روانه زندان شده است.


صدرنشینی دوباره ایرانی‌ها در خرید خانه در ترکیه
بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه «توئیک» درماه مارس گذشته ۵ هزار و ۵۶۷ واحد مسکونی در سراسر کشور به اتباع خارجی فروخته شده که از این تعداد بیشترین میزان با ۷۸۴ واحد توسط شهروندان ایران خریداری شده است.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابراعلام وزارت بهداشت ۱۰۱۵ تن به کووید۱۹ مبتلا شده و ۲۳ نفر نیز جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۶۴ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۰ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.


شریعتمداری: تنگه هرمز را به روی کشتی‌های کره جنوبی ببندیم
حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان نوشت: ما می‌توانیم و باید تنگه هرمز را به روی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کره جنوبی و تمامی شناور‌هایی که برای کره جنوبی کالا حمل می‌کنند و یا از مبدا کره جنوبی بارگیری کرده‌اند ببندیم و مادام که ۷ میلیارد دلار طلب کشورمان را پرداخت نکرده‌اند به آن‌ها اجازه تردد را ندهیم.


واکنش وزیر ارشاد به بیانیه زنان سینماگر
محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد در واکنش به بیانیه زنان سینماگر گفت: معتقدم بدون سروصداهای رسانه‌ای باید این موضوع را پیگیری کرد. اگر اتفاقاتی در این زمینه وجود دارد، حتماً جامعه سینمایی باید واکنش مناسب نشان دهد؛ اگر بی‌اخلاقی یا پلشتی وجود دارد باید از این جامعه زدوده شود. سازمان سینمایی نیز برنامه‌ای برای این موضوع گذاشته است و قرار است با همکاری خود اهالی سینما دنبال حل‌وفصل شود.

بازی دوستانه تیم ایران با برزیل یا آرژانتین؟
دبیر فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه گفته می‌شود ایران با برزیل یا آرژانتین بازی خواهد کرد، گفت: تقریباً حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد کار انجام شده و امیدوارم در لحظات آخر مشکلی ایجاد نشود و بتوانیم برنامه خود را اجرا کنیم.


بازی تیم ایرانی با اسم و پرچم امارات
باشگاه شهداب یزد به عنوان قهرمان لیگ برتر والیبال ایران به تازگی در جام رمضان امارات شرکت کرده که حواشی مختلفی را به دنبال داشته است. عنوان شده که این تیم با اسم "بن‌ثانی" در مسابقات حضور دارد و برای آنکه تمامی هزینه‌های حضور در جام رمضان توسط اسپانسر اماراتی پرداخت شود، مسئولان شهداب حاضر شده‌اند که پرچم امارات روی پیراهن بازیکنان حک شود.باشگاه شهداب می گوید این اتفاق با درخواست  داورزنی رییس فدراسیون و موافقت حراست وزارت ورزش رخ داده است.


ارسال طرح صیانت به شورای عالی فضای مجازی
ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس شورا درخواست کرده دولت و شورای عالی فضای مجازی سیاست‌های کلان مربوط به فضای مجازی را مشخص کنند. فیروزآبادی افزود: «بعد از بررسی سیاست‌های کلان، ما طرح را به مجلس برمی‌گردانیم و سرانجام خود مجلس تصمیم خواهد گرفت که سیاست‌ها را به چه نحوی اجرا کند.»


صحبت با «مدیرعامل، معاونین ‌و مدیران» ممنوع!
در نامه‌ای که در سربرگ اداری سازمان منطقه آزاد اروند از سوی معاونت توسعه منابع این سازمان منتشر شده است تاکید شده کارمندان نباید در اماکن عمومی این سازمان با مدیران ارشد این سازمان موضوعات اداری و شخصی را مطرح کنند

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: