دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
رضا نوروزی گلزن اسبق باشگاه پرسپولیس معتقد است این تیم نباید امیدش را برای قهرمانی در لیگ برتر از دست بدهد و می تواند با پیروزی در 6 بازی پایانی جام را بگیرد.

به گزارش آوای خزر، رضا نوروزی با اشاره به حذف پرسپولیس از جام حذفی و ناامیدی هواداران این تیم از قهرمانی در لیگ برتر گفت: «جام حذفی جام شگفتی‌هاست اما واقعاً حیف شد که این مسیر آسان را از دست دادیم. این قهرمانی می‌توانست خیلی از فشارها را کم کند و حتی انگیزه مضاعفی به تیم برای قهرمانی و جبران امتیازات در لیگ برتر باشد. بااینکه حذف از این رقابت‌ها ناامیدکننده بود اما ناامیدی از قهرمانی در لیگ برتر معنا ندارد. باید این تیم و بازیکنانش با تمام انگیزه و توان 6 بازی پایانی را پیش بروند و منتظر لغزش استقلال بمانند. اگر پرسپولیس بازی با هوادار را می‌برد، الان اختلاف 4 امتیاز بود و جبرانش راحت‌تر. بااین‌حال اتفاقی نیفتاده و شک نکنید با توجه به بازی‌های سختی که استقلال در پیش دارد، امتیاز از دست می‌دهد. بچه‌ها باید تمام تلاش خود را بکنند و تمرکز داشته باشند. استقلال هم از جام حذفی کنار رفته و تنها امیدشان قهرمانی در لیگ است. آنها هم انگیزه زیادی برای قهرمانی دارند اما شک ندارم پرسپولیس اگر بتواند 6 بازی خود را با 3 امتیاز پشت سربگذارد، شانس قهرمانی‌اش بالاست.»

وی افزود: «نباید به گذشته فکر کنیم و نگاه ما باید به بازی‌های پیش رو باشد. اما جام حذفی قرعه خیلی خوبی بود و تیم‌های لیگ برتری حذف‌شده بودند. این تیم اگر آلومینیوم را می‌برد، بدون شک قهرمان می‌شد. به نظرم در شروع بازی پرسپولیس خیلی خوب آلومینیوم را تحت‌فشار گذاشت و باید چند گل می‌زد. اما ای‌کاش داور آن پنالتی را دقایق آخر نیمه اول به نفع پرسپولیس نمی‌گرفت. فکر می‌کنم پنالتی هم نبود. اگر پرسپولیس بازی را یک‌بریک به رختکن می‌رفت، با انگیزه بالاتری در نیمه دوم وارد زمین می‌شد و شاید آن اتفاقات نمی‌افتاد. اما وقتی برنده به رختکن رفتند، کار را تمام‌شده دانستند و فکر نمی‌کردند آلومینیوم آن‌قدر خوب بازی کند.آن پنالتی کار دست پرسپولیس داد. بااین‌حال در نیمه دوم اصلاً نشانی از پرسپولیس نداشتند و نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند.»

مهاجم اسبق پرسپولیس بابیان اینکه قهرو آشتی‌های پیاپی گل محمدی وجهه او را نزد بازیکنان زیر سؤال می‌برد، تصریح کرد: «به نظرم امسال پرسپولیس خیلی فرازوفرود داشت و خیلی حاشیه‌ها باعث شد تا نتواند آن‌طور که باید نتیجه بگیرد. در کنار این اتفاقات یارگیری خوبی هم نکردند. آقا یحیی چند بار استعفا کرد. او می‌خواست با خداحافظی‌اش شوک مثبتی به تیم و بازیکنان بدهد اما متأسفانه برعکس شد. آن چیزی که می‌خواست نشد و استعفایش جواب عکس داد. این تیم واقعاً بازیکن هم کم دارد و دست کادر فنی خالی است. در خط حمله مشکل گلزنی داریم که کمر تیم را شکسته است. این قهرو آشتی‌ها یک‌بار جواب می‌دهد و شاید بتواند به تیم و بازیکنان انگیزه بدهد اما وقتی مدام در حال قهر و ناز کردن باشی، وجهه خود مربی را پیش بازیکنان زیر سؤال می‌برد. این رفتار گل محمدی حرفه‌ای نبود و باید بجای این حرکات، مشکلات و ضعف‌های تیم را حل می‌کرد.»

رضا نوروزی با اشاره به عملکرد بازیکنان خارجی پرسپولیس، گفت: «بازیکن خارجی که جذب می‌شود باید کمک‌حال تیم و حداقل ازنظر کیفیت و توان فنی یک سرو گردن از بازیکنان داخلی بالاتر باشد. اما بازیکنان خارجی پرسپولیس اصلاً در حد این تیم نیستند. اگر این بازیکنان جذب نمی‌شدند، هیچ اتفاقی نمی‌افتاد و شاید حتی به نفع پرسپولیس هم می‌شد. به‌جای این‌ها اگر به بازیکنان جوان داخلی اعتماد می‌شد، خیلی بهتر نتیجه می‌گرفتیم. اگر این فرصت آزمون‌وخطا به یک جوان ایرانی داده می‌شد، حداقلش این بود که برای آینده‌اش به درد می‌خورد. بازیکن خارجی باید به بهبود روند تیم کمک کند اما در جام حذفی با اشتباه مدافع تاجیکی تیم ضربه خورد. البته در فوتبال ممکن است هر بازیکنی اشتباه کند و پیش می‌آید اما واقعاً آن روز خیلی بد بازی کرد.»

وی بابیان اینکه عیسی آل کثیر با تعویق انداختن جراحی پای خودش به باشگاه آسیب رساند، تأکید کرد: «از این مسئله خودش هم البته ضرر می‌کند و نمی‌تواند شروع فصل آینده هم‌بازی کند. کلاً در کشور ما به بازیکنی که مصدوم می‌شود، اهمیت نمی‌دهند. تا وقتی برای تیمی مثمر ثمر هستی، تو را بالای سر می‌گذارند اما وقتی آسیب ببینی، کسی کاری به کارت ندارد و اصلاً پیگیر نمی‌شوند. وقتی من در پرسپولیس رباط دادم، حتی یک نفر به من زنگ نزد که مصدومیتم چطور است و جراحی می‌کنم یا نه. متأسفانه باشگاه صاحب ندارد. نه مدیرعامل و نه مربی از فردای خود خبر ندارند و جایگاهشان متزلزل است. مجموعه باشگاه باید این مسائل را پیگیری کند و اهمیت بدهد. این دست‌دست کردن تقصیر آل کثیر نیست و باشگاه باید پیگیر مشکل بازیکنش باشد. به نظرم جراحی دیرهنگام آل کثیر به ضرر خودش هم شده است. خودش هم اشتباه کرد ولی باشگاه هم مقصر است که پیگیری نکرده. این مسائل را آدم می‌بیند حرص‌وجوش می‌خورد و چیزی نمی‌تواند بگوید.»/پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار