دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
نائب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ایران یک توافق محکم در برجام می‌تواند بر روی قیمت نفت تاثیر بگذارد،‌ عنوان کرد نقطه ضعف ایران در حوزه انرژی این است که در توسعه تولید نفت به‌خوبی سرمایه‌گذاری نکرده است.

به گزارش آوای خزر، حمیدرضا صالحی، نائب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران درباره آینده قیمت نفت با توجه به ادامه‌دارشدن جنگ روسیه و اوکراین گفت: «چند متغیر در تحلیل این وضعیت نقش دارد. یکی موضوع پس گرفتن جایگاه ایران در صنعت نفت است که وابسته به موضوع برجام و توافقات برجامی است. در این زمینه می‌توان همچنان امیدوار بود که اگر این برگشت باشد، می‌تواند روی مناسبات آینده و تأمین بازار نفت جهان توسط ایران تأثیرگذار باشد.»

توافق ایران با شرکت‌های نفتی دنیا بر قیمت نفت مؤثر است

صالحی با اشاره به اینکه اگر مذاکرات برجام به خروجی برسد، فرصت سرمایه‌گذاری در نفت ایران بیشتر خواهد شد، گفت: «نتیجه‌بخش بودن مذاکرات برجام فرصتی ایجاد می‌کند تا با شرکت‌های نفتی دنیا به توافق برسیم و این مهم بر آینده قیمت نفت اثرگذار است. تحریم‌های جدید نفتی اعمال شده در مورد روسیه و عقب‌نشینی مشتریان بازار نفت روسیه منجر به این شده که روسیه روش‌های دیگری را پیگیر کند، البته ناگفته نماند روسیه همچنان در جایگاهی است که بتواند نفتش را به فروش برساند. به‌ هر حال خلا موجود در دنیا با احیای برجام توسط ایران پر خواهد شد و اگر ایران سهم آزاد شده را در اختیار بگیرد، مدعی تازه‌نفسی در بازار نفت می‌شود.»

حضور جدی آمریکا در بازار نفت و انرژی در شرایط تحریم ایران

نائب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به حضور جدی رقبای دیگر حوزه انرژی مانند آمریکا برای پر کردن خلا موجود در بازار نفت و انرژی دنیا، اظهار کرد: «در شرایط کنونی عوامل مختلف به حضور جدی‌تر دارندگان کرسی نفت و انرژی مانند آمریکا که هم در حوزه نفت هم در حوزه ال ان جی حرف برای گفتن دارند، کمک کرده است. بخشی از کسری گاز ال ن جی که به دلیل جنگ اوکراین، روسیه به اروپا تحمیل کرده است. کشور آمریکا با اروپا توافق جدیدی امضا کرده تا با توجه به حجم کم شده، گاز مورد نیاز را تأمین کند. همچنین بازیگران دیگری وجود دارند و هرکدام برنامه‌ای دارند.»

صالحی عنوان کرد: «بازار قیمتی نفت در شرایط خوبی است. در ابتدا دستوری افزایش داشت ولی مجدد کاهش پیدا کرد و اما درنهایت تأمین‌کننده بزرگی مانند عراق سهمش را بیشتر کرده است و به‌ نوعی از این بازار استفاده کرد و قیمت‌ها متعادل شد یا عربستان نقش همیشگی خودش را به‌خوبی ایفا می‌کرد و با حضورش قیمت را متعادل کرده است. ایران به‌ عنوان کشوری که سال‌هاست به دلیل تحریم‌ها عقب‌نگه‌داشته‌شدن در صورت توافق در برجام از این فرصت به‌خوبی استفاده کند و این منوط به این است که توافق، قوی و اثرگذار باشد.»

در تولید نفت به‌خوبی سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم

عضو هیات مدیره فدراسیون صادرات انرژی با بیان اینکه ایران در تولید به‌ خوبی سرمایه‌گذاری نکرده است، اظهار کرد: «ایران باید سرمایه‌گذاری‌های جدیدی داشته باشد. یکی از گلوگاه‌های ما این است که در تولید به‌ خوبی سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم و در کنار توافق و بازگشایی آینده بازار سرمایه باید روی تولید هم برنامه داشته باشیم تا بتوانیم در آینده در بازار نفت اثرگذار باشیم.»/پانا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار