دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵
يونسي، در جلسه ستاد اجرايي ساماندهي طرح هاي درياي استان، عنوان كرد:
معاون استاندار و رييس ستاد اجرايي ساماندهي طرح هاي درياي استان، در اين جلسه افزود: بهسازي، بازسازي، زيباسازي و فرهنگ سازي در سواحل، فراهم كردن مقدورات و امكانات مناسب براي مردم و توجه به ارزش هاي اخلاقي و ديني در برنامه هاي دولت در اين زمينه قرار دارد و در سواحل مازندران براي تحقق آن برنامه ريزي هاي خوبي صورت گرفت.


به گزارش آوای خزر، عليرضا يونسي رستمي، معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار مازندران در جلسه ستاد اجرايي ساماندهي طرح هاي درياي استان با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در سواحل مازندران در دولت تدبير واميد، ياد آور شد: مازندران در اجراي طرح هاي ساماندهي دريا، الگوي استان هاي ساحلي است و بايد با رفع اشكالات و تجهيز طرح ها به شرايطي به مراتب مطلوب تر، روند بايسته ارايه خدمات به مسافران در دريا تداوم و ارتقا يابد.

رييس ستاد اجرايي ساماندهي طرح هاي درياي استان،  با اشاره به اين كه تلاش براي حفظ جان و امنيت مردم در سواحل از اولويت ها و برنامه هاي هميشگي استان در اين راستاست، افزود: بهسازي، بازسازي، زيباسازي و فرهنگ سازي در سواحل، فراهم كردن مقدورات و امكانات مناسب براي مردم و توجه به ارزش هاي اخلاقي و ديني در برنامه هاي دولت در اين زمينه قرار دارد و در سواحل مازندران براي تحقق آن برنامه ريزي هاي خوبي صورت گرفته است.

معاون استاندار با اعلام اين كه در حوزه نجات غريق در سواحل استان، نيز تلاش و برنامه ريزي شده و كاهش آمار غريق در 2 سال اخير مويد مساله است، گفت: آمارغريق در سال 94 نسبت به سال 92، 63 درصد كاهش داشته است و در آمار نجات يافتگان هم درصدي افزايش را شاهد هستيم و اين در حالي است كه امسال نيز آمار غريق در درياي استان نسبت به سال قبل 11/3درصد كاهش داشته است.

وي، تصريح كرد: در خصوص وضعيت پوشش سواحل توسط ناجيان غريق هماهنگي ها و پيگيري هاي خوبي صورت گرفته است و مديريت اين مهم به جمعيت هلال احمر استان واگذار شد.

يونسي، امنيت را از مولفه هاي اصلي و زمينه ساز افزايش حضور سالانه مسافران در سواحل استان دانست و ضمن قدرداني از همه دست اندركاران تامين امنيت در سواحل مازندران، بيان داشت:  يكي از اساسي ترين مولفه هاي افزايش امنيت و كاهش آسيب پذيري، فرهنگي سازي است كه دستگاه هاي مسوول و رسانه ها و رسانه ملي اقدامات خوبي در اين راستا داشتند.

معاون استاندار، نصب تابلوهاي ثابت هشدار دهنده و آگاهسازي را از مولفه هاي فرهنگي سازي در سواحل دانست و اظهار داشت: به دغدغه هاي فرهنگي بيشتر توجه شود و ساز و كاري براي كاهش آسيب هاي فرهنگي با استفاده از توان فرمانداري ها و دستگاه هاي مسوول طراحي گردد.

رييس ستاد اجرايي ساماندهي طرح هاي درياي استان، بر تهيه سيماي فرهنگي سواحل و ابلاغ آن به مديران طرح ها تاكيد كرد و گفت: پاكسازي سواحل، راه اندازي تورهاي گردشگري روستايي و ايجاد بازارچه محصولات بومي در سواحل در برنامه كاري فرمانداران قرار گيرد.

يونسي با توجه به آغاز طرح هاي درياي استان از اول خردادماه، تاكيد كرد: مانور امداد و نجات آمادگي طرح هاي دريا نيز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار