دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح:
ثمره‌ی روزه‌داری
رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح "حکمت" را ثمره روزه خواند و افزود: با روزه می‌توان حکمت را به‌دست آورد و با این حکمت در شب‌های قدر می‌توان به یقین دست یافت.

به گزارش آوای خزر از بابلسر، حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی در دومین شب از لیالی پرفیض قدر و سالروز شهادت مولای متقیان، حضرت علی (ع)؛ در مراسمی که به همین منظور در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر برگزار شد به بیان فضیلت شب‌های قدر و ارتباط با خدا از راه‌های گوناگون و همچنین بررسی شخصیت والای امیر مؤمنان پرداخت.

او با اشاره به عظمت شب‌های قدر، فیوضات ماه مبارک رمضان و قرار گرفتن شهادت حضرت علی (ع) در این ایام گفت: این سه مناسبت، دروازه‌های رسیدن به رستگاری و همه از برکات مهم زندگی ما هستند.

گواهی، شب قدر را شب عاشقی و برقراری ارتباط با خدا توصیف کرد به‌طوری‌که در ایام قدر می‌توان ثمره یک‌سال زندگی خود را از درگاه حضرت حق گرفت و برای ادامه مسیر زندگی، ذخیره کرد. شب نوزدهم شب عرضه اعمال، شب بیست و یکم، شب تصویب اعمال و شب بیست و سوم، شب امضای اعمال ماست و کسی اگر بتواند در این شب‌ها با توسلات قلبی، اعمال خود را به امضای خداوند برساند؛ توفیق یافته‌است.

رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح "حکمت" را ثمره روزه خواند و افزود: انسان پس‌ از رسیدن به حکمت به مرحله یقین می‌رسد. با روزه می‌توان حکمت را به دست آورد و با این حکمت در شب‌های قدر می‌توان به یقین دست یافت.

او ادامه داد: شب قدر شأن نزول قرآن کریم است و قرآن پلی است بین ما و رسیدن به فیوضات الهی در ماه مبارک رمضان. در این شب‌ها از خدا زیاد بخواهیم تا خداوند که منبع دهش و خیر است به ما زیاد ارزانی دارد.

گواهی با بیان اینکه راه‌های ارتباط با خدا متفاوت است، گفت: خداوند فرموده‌است مغفرت از من و توبه‌ از شماست و همچنین نعمت از من و شکرگزاری از شماست، لذا در شب قدر با هر گذشته‌ای که داریم باید از خدا مغفرت بخواهیم. اقرار به گناه نزد خدا سبب بخشش آن می‌شود. خدا در دل‌های شکسته دیده می‌شود و در این شب‌ها دلی که بشکند قیمت پیدا می‌کند.

 او ادامه داد: خداوند در جای دیگر فرموده‌است که دعا از شما و اجابت از من است. این شب‌ها بهترین فرصت برای اجابت دعا است تا بتوانیم به خواسته‌های مادی و معنوی خود دست یابیم. دعا را باید با خلوص نیت انجام داد و به اجابت آن امید داشت.

رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه خداوند در جای دیگر فرموده‌است که قضا از من و رضایت از شماست، تصریح کرد: خداوند همواره خیر ما را می‌خواهد و باید به آن راضی بود. اگر خواسته‌ای محقق نشد باید به حکمت خداوند راضی شد چرا که خیر ما در این است.

گواهی همچنین اشاره‌ای به این فرموده خداوند منان داشت که "بلا از من و صبر از شماست" و افزود: بلا در زندگی همه ما انسان‌ها وجود دارد و مهم این است که بر این بلاها صبر داشته‌ باشیم. خانه‌ای که در آن بلا نازل نشود عذاب نازل می‌شود. در صبر بر بلا باید به حضرت علی (ع) تأسی کنیم. آیا بلاهایی بالاتر از آنکه بر امیرمؤمنان نازل‌شده داریم؟ درحالی‌که آن‌ها را پذیرفت، خم به ابرو نیاورد و تنها به‌خاطر خدا صبر کرد.

او بیان کرد: شب‌های قدر را باید قدر دانست و از فیوضات این ایام بهره‌مند شد. با توسل به مولای متقیان و با برقراری ارتباط با خداوند می‌توان برکات شب‌های قدر را به‌دست آورد.

رییس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح شخصیت امیرالمؤمنین را بی‌بدیل و بی‌نظیر توصیف و اظهار کرد: علی علیه‌السلام عین علم، سخاوت، رأفت و عدالت است. سمبل همه خوبی‌هاست و باید عمق معنای شخصیتی علی(ع) را شناخت. امیر مؤمنان در شجاعت و مهربانی بی‌نظیر بود. علی(ع)؛ امیر بر نفس خود بود و اطاعت خدا را با جان‌ودل انجام می‌داد. به‌خاطر خدا صبر می‌کرد. عدالت علی (ع) زبانزد همه است و با این صفات نمی‌توان ایشان را دوست نداشت.

گواهی در پایان سخنان خود گفت: باید قدر نعمت‌های الهی را دانست و آن‌ها را شاکر بود. نمی‌توان منکر مشکلات شد، اما باید نیمه‌ی پر لیوان را هم دید و شکر نعمت‌های خداوند را به‌جا آورد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار