دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشترین مشکل دانش‌آموزان به ترتیب در درس‌های فارسی، ریاضی، علوم تجربی و مطالعات اجتماعی است، گفت بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که یک میلیون و 639 هزار و 280 درس دانش‌آموز «نیاز به تلاش بیشتر» دارند.

به گزارش آوای خزر، رضوان حکیم‌زاده درباره وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: دانش‌آموزان حدود 25 ماه به دلیل کرونا دور از مدرسه و آموزش حضوری بودند هرچند که با تلاش معلمان، آموزش مجازی به دانش‌آموزان ارائه می‌شد و آموزش تلویزیونی هم در جریان بود، اما هیچکدام از این موارد جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که یک میلیون و 639 هزار و 280 درس دانش‌آموز «نیاز به تلاش بیشتر» دارند؛ این آمار درس دانش‌آموز است یعنی ممکن است یک دانش‌آموز در چند درس نیاز به تلاش بیشتر داشته باشد؛ به عبارت دیگر تعداد دانش‌آموزان نیازمند تلاش به ازای هر درس تکرار شده است و اگر دانش‌آموزی دو یا سه درس نیازمند تلاش داشته باشد به ازای هر درس جداگانه در آمار تکرار شده است.

بیشترین مشکل دانش‌آموزان در درس‌های فارسی، ریاضی، علوم تجربی و مطالعات اجتماعی

حکیم‌زاده ادامه داد: در پایه اول ابتدایی، 247 هزار و 204 درس دانش‌آموز، در پایه دوم ابتدایی 224 هزار و 427 درس دانش‌آموز، در پایه سوم ابتدایی 227 هزار و 183 درس دانش‌آموز، در پایه چهارم ابتدایی 283 هزار و 159 درس دانش‌آموز، در پایه پنجم ابتدایی، 299 هزار و 150 درس دانش‌آموز و در پایه ششم ابتدایی 358 هزار و 157 درس دانش‌آموز نیاز به تلاش بیشتر هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بیشترین مشکل دانش‌آموزان به ترتیب در درس‌های فارسی، ریاضی، علوم تجربی و مطالعات اجتماعی است.

وی ادامه داد: در درس فارسی، به ترتیب دانش‌آموزان پایه اول و دوم مشکل دارند اما در درس ریاضی دانش‌آموزان پایه‌های ششم، پنجم و چهارم مشکل دارند؛ در درس علوم تجربی نیز دانش‌آموزان‌های پایه‌های ششم، پنجم و چهارم مشکل دارند.

فاز دوم طرح جبران و تثبیت در حال اجراست

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: فاز دوم طرح جبران و تثبیت، بر اساس نتایج ارزشیابی نوبت اول و عملکرد دانش‌آموزان در مدرسه در حال اجراست که دستورالعمل آن را به سراسر کشور برای مرحله دوم فرستادیم و اعلام کردیم دانش آموزانی که دارای ضعف تحصیلی هستند در طرح جبران و تثبیت، جلسات آموزش جبرانی داشته باشند که این ضعف‌ها تا حدودی جبران شود.

وی اضافه کرد: برنامه‌ای را تحت عنوان «نذر آموزش» داریم که دانشجویان داوطلب حضور دارند و از ظرفیت‌شان برای جبران ضعف یادگیری دانش‌آموزان استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها