دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته ۱۰۱ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش آوای خزر، به نقل مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۰ به ترتیب شهرستان ساری و نور هر کدام با با ۱۲و آمل با ۱۱ فوتی بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار، گلوگاه و میاندرود هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

علی عباسی افزود: بر اساس این گزارش در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته ۵۰ مورد مرگ‌های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی با افزایش شش درصدی و ۲۴ مورد نیز برق گرفتگی، جسم سخت با ۱۷و سایر موارد با ۱۰ مورد گزارش شده است.

عباسی با بیان اینکه خرداد با ۱۵ و شهریور با ۱۲ و آذر با ۱۱ مورد بیشترین ماهی بود که در آن گزارش شده است، افزود: سنین ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۴ فوتی بیشترین و سنین بیش از ۶۱ سال با هشت مورد کمترین فوتی‌ها را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه ۷۴ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند، افزود: ۱۷ نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال گذشته ۹۹۸ مصدوم در اثر حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: