دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه اول در دروس ریاضی، فارسی و علوم بیشترین افت را داشته‌اند و کلاس‌های جبرانی تابستانی برای برخی دانش آموزان دوره ابتدایی برگزار خواهد شد.
به گزارش آوای خزر، رضوان حکیم‌زاده با اشاره به کلاس‌های جبرانی برای افت یادگیری دانش آموزان ابتدایی اظهار کرد: در دوره اول ابتدایی برای دانش‌آموزانی که در دروس فارسی و ریاضی توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" و "قابل قبول" و دوره دوم ابتدایی برای دانش‌آموزانی که در دروس علوم، فارسی و ریاضی توصیف "نیازمند تلاش بیشتر" و "قابل قبول" را کسب کنند، کلاس جبرانی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: بررسی ارزشیابی دانش‌آموزان در دو سال گذشته نشان می‌دهد، توصیف نیازمند تلاش بیشتر افزایش یافته است و برخی دانش آموزان در یک درس و برخی همزمان در چند درس دچار افت تحصیلی هستند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در 6 پایه تحصیلی دوره ابتدایی 271 هزار و 477 دانش‌آموز در درس علوم، 544 هزار و 781 نفر در درس ریاضی و  359 هزار و 580 دانش آموز در درس فارسی باید در این کلاس‌های جبرانی شرکت کنند.

وی یادآور شد: بیشترین افت دانش آموزان دوره ابتدایی در درس ریاضی و فارسی است.

همچنین محمد مهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره سنجش افت یادگیری دانش آموزان دوره متوسطه اول و  دوم مطرح کرد: این کار با حضوری شدن آموزش‌ها امکان پذیر شد و معلمان وضعیت یادگیری دانش آموزان را رصد کردند و بعد از آن برنامه‌های لازم برای جبران افت یادگیری رخ می‌دهد از جمله افزایش زمان آموزش و اگر لازم باشد پیش بینی‌هایی انجام می‌دهیم تا با همراهی دولت بتوانیم در ایام تابستان برای دروس هدف و دانش آموزانی که آسیب دیدند برنامه ریزی لازم داشته باشیم.

به گفته او؛ طبق نتایج مطالعات، در دروس علوم و ریاضی افت تحصیلی محسوس‌تر است و  در دوره متوسطه دوم متناسب با رشته‌های تحصیلی دانش آموزان، وضعیت متفاوت خواهد بود همچنین شایستگی‌های پایه و غیرفنی هنرستان‌ها با مشکل مواجه شده است که باید جبران شود.

تعطیلی رشته ریاضی در برخی دبیرستان‌ها به دلیل بی‌رغبتی دانش‌آموزان/پذیرش رشته علوم تجربی باید محدود شود
چه برخوردی با "دانش‌آموزان غایب" می‌شود؟
تنبیه‌ بدنی یکی از دانش‌آموزان آستارایی/ پرونده معلم خاطی به هیئت‌ تخلفات ارجاع شد
آغاز ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از فردا + موشن‌گرافی آموزش ثبت‌ سفارش
تمام دانش‌آموزان باید در امتحانات حضوری شرکت کنند

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار