دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که ترکیبی از ویتامین D با دُز بالا، امگا ۳ و یک برنامه تمرینی قدرتی در خانه، خطر ابتلا به سرطان در افراد سالم ۷۰ ساله یا بالاتر را به میزان ۶۱ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش آوای خزر، ترکیبی از سه روش درمانی ساده ممکن است خطر ابتلا به سرطان تهاجمی را تا ۶۱ درصد در میان افراد بالای ۷۰ سال کاهش دهد.

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که ترکیبی از ویتامین D با دُز بالا، امگا ۳ و یک برنامه تمرینی قدرتی در خانه، خطر ابتلا به سرطان در افراد سالم ۷۰ ساله یا بالاتر را به میزان ۶۱ درصد کاهش می‌دهد.

این اولین مطالعه‌ای است که مزایای ادغام سه روش مداخله‌ای مقرون به صرفه را برای پیشگیری از سرطان‌های مهاجم مورد بررسی قرار می‌دهد. با مطالعاتی که در آینده انجام خواهد گرفت، ممکن است روند پیشگیری از سرطان در افراد مسن تحت تاثیر قرار گیرد.

سرطان از جمله بیماری‌هایی در اروپا و ایالات متحده محسوب می‌شود که احتمال ابتلا به آن با افزایش سن بیشتر می‌شود. سرطان، دومین عامل مرگ و میر در افراد مسن است و با افزایش سن احتمال ابتلا به اکثر سرطان‌ها افزایش می‌یابد.

دکتر "هایکه بیشوف-فراری" از دانشکده پزشکی زوریخ گفت: جدا از توصیه‌های پیشگیرانه مانند خودداری از استعمال سیگار و محافظت از خود در برابر نور خورشید، اقدامات بهداشت عمومی که بر پیشگیری از سرطان متمرکز است، محدود است. امروزه اقدامات پیشگیرانه در افراد میانسال و مسن بیشتر محدود به غربالگری و واکسیناسیون است.

ویتامین D، امگا ۳ و ورزش

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. همچنین امگا ۳ ممکن است از تبدیل سلول‌های سالم به سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و ورزش کردن نیز عملکرد سیستم ایمنی را بهبود بخشیده و التهاب را کاهش می‌دهد که ممکن است به پیشگیری از سرطان کمک کند. با این حال، پیشتر مطالعات بالینی قوی برای اثبات اثربخشی این سه اقدام مداخله‌ای ساده، به تنهایی یا ترکیبی انجام نگرفته بود.

برای بررسی تاثیر این سه اقدام مداخله‌ای ساده متخصصان مطالعه‌ای را برای مدت زمان سه سال در پنج کشور اروپایی (سوئیس، فرانسه، آلمان، اتریش و پرتغال) با حضور ۲۱۵۷ شرکت‌کننده انجام دادند. شرکت کنندگان برای بررسی تاثیر هر یک از این روش‌ها به تنهایی یا ترکیبی به صورت تصادفی در هشت گروه مختلف قرار گرفتند.

به گزارش از مدیکال اکسپرس، نتایج مطالعات نشان داد که هر سه روش مداخله‌ای مصرف ویتامین D ۳، امگا ۳ و برنامه تمرینی قدرتی در خانه، دارای مزایای قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های مهاجم هستند. همچنین هر یک از اقدامات به تنهایی دارای مزایای محدودی هستند، اما وقتی هر سه درمان با هم ادغام شوند، تاثیرگذاری آن‌ها از نظر آماری قابل توجه بود و متخصصان کاهش کلی خطر ابتلا به سرطان را تا ۶۱ درصد اعلام کردند.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: سرطان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار