دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲

آوای خزر/ در حوزه‌ی فناوری باورهای رایج نادرستی وجود دارد و گوشی‌های موبایل هم از این قاعده مستثنا نیستند. 

۱. اپلیکیشن‌های موجود در پس‌زمینه برای افزایش عمر باتری و بهبود سرعت باید بسته شوند

گوشی‌های موبایل

آیفون و گوشی‌های اندرویدی برای بهبود قابلیت‌های مربوط به چندوظیفگی، به کاربران اجازه می‌دهند که اپلیکیشن‌های مختلفی را در پس‌زمینه باز نگه دارند. برخی کاربران که به این باور رایج اعتقاد دارند، می‌گویند هرچقدر تعداد این اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه بیشتر باشد، گوشی موردنظر کندتر می‌شود.

اما باید خاطرنشان کنیم اندروید و iOS طوری طراحی شده‌اند که این اپلیکیشن‌ها فشار چندانی به پردازنده وارد نکنند و از نظر عمر باتری هم باید بگوییم که این اپلیکیشن‌ها تاثیر محسوسی بر شارژ باتری گوشی ندارند. در همین زمینه می‌توانیم به تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های غیرضروری اشاره کنیم که همین بستن اپلیکیشن‌های موجود در پس‌زمینه را انجام می‌دهند. گفتنی است زمانی که یک گوشی اندرویدی یا آیفون رم کم می‌آورد، سیستم‌عامل به طور خودکار تعدادی از این اپلیکیشن‌ها را به طور خودکار می‌بندد. به همین خاطر لازم نیست چنین کاری را به طور دستی انجام دهید.

۲. قبل از شارژ باتری باید ابتدا آن را کامل خالی کنید

گوشی‌های موبایل

این باور برای باتری‌های قدیمی درست بود ولی در حال حاضر تمام گوشی‌های موبایل از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند و دیگر لازم نیست آن را به طور کامل خالی کنید. حتی برخی کارشناسان بر این باور هستند که چنین کاری عمر مفید باتری را کاهش می‌دهد و به همین خاطر توصیه می‌کنند میزان شارژ باتری را همراه بین حدودا ۳۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید.

۳. بلوتوث و وای‌فای دایرکت عمر باتری را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهند

گوشی‌های موبایل

فناوری‌های بلوتوث و وای‌فای دایرکت به کاربران اجازه می‌دهند که انواع فایل‌ها را به‌طور بی‌سیم به کامپیوتر یا دیگر گجت‌ها منتقل کنند. اما آیا این دو فناوری انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کنند؟ جواب این سوال خیر است. نسل‌های جدید وای‌فای دایرکت و بلوتوث وقتی که در حال استفاده نیستند، تقریبا هیچ فشاری به باتری وارد نمی‌کنند. بنابراین فقط در زمانی که فعال هستند و برای کارهایی مانند انتقال فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، انرژی مصرف می‌کنند. بنابراین برای استفاده از این دو مشخصه لازم نیست هیچگونه نگرانی بابت کاهش قابل توجه عمر باتری داشته باشید.

۴. سخت‌افزار بهتر به معنای عملکرد بهتر است

گوشی‌های موبایل

روی هم رفته این باور تا حدی درست است اما قضیه به این سادگی‌ها نیست. شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی سالانه صدها گوشی جدید را راهی بازار می‌کنند که برخی از آن‌ها از نظر سخت‌افزاری جذابیت بسیار زیادی دارند. با این حال داشتن سخت‌افزار قدرتمند لزوما منجر به ارائه‌ی عملکرد عالی نمی‌شود.

در این زمینه مثلا می‌توانیم به دوربین اشاره کنیم. یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی فقط به دلیل اینکه از تعداد پیکسل‌های بیشتری بهره می‌برد، لزوما کیفیت بهتری نسبت به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی ارائه نمی‌دهد و در این زمینه معیارهای بسیار مهم‌تری نیز وجود دارد. همچنین اگرچه برخی از گوشی‌های اندرویدی از نظر سخت‌افزاری نسبت به آیفون از برخی امکانات جذاب‌تر بهره می‌برند، اما مطمئنا تمام آن‌ها در حوزه‌های مختلف عملکرد بهتری در مقایسه با آیفون ارائه نمی‌دهند. روی هم رفته شرکت‌ها در تبلیغات شرکت‌های خود با استفاده از مشخصات سخت‌افزاری پر زرق‌و‌برق تلاش می‌کنند کاربران را فریب بدهند. اما بهتر است فریب این مشخصات را نخورید و در عوض به نقد و بررسی‌های انجام شده توجه کنید.

۵. فقط باید از شارژر شرکت سازنده‌ی گوشی استفاده کنید

گوشی‌های موبایل

به نظر می‌رسد شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های موبایل منشأ این باور هستند. همانطور که احتمالا می‌دانید، لوازم جانبی موبایل حاشیه سود قابل توجهی دارد و به همین خاطر شرکت‌ها می‌خواهند تا جای ممکن لوازم جانبی بیشتری مانند شارژرها را به فروش برسانند. در همین رابطه باید به حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون و پرچم‌داران سامسونگ اشاره کنیم که به قصد افزایش درآمد صورت گرفته است.

باید خاطرنشان کنیم در زمینه‌ی شارژرهای گوشی‌های موبایل چندین شرکت مشهور فعالیت دارند که شارژرهای بسیار باکیفیتی را راهی بازار می‌کنند. بنابراین دیگر لازم نیست فقط شارژرهای ساخت شرکت‌هایی مانند اپل یا سامسونگ را خریداری کنید و می‌توانید از بین برندهای مشهور هم چنین کاری را انجام دهید.

۶. شارژ شبانه منجر به خراب شدن باتری گوشی می‌شود

گوشی‌های موبایل

این هم یکی دیگر از باورهای رایجی است که روزی روزگاری صحت داشت اما به لطف پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه‌ی باتری و فناوری شارژ دیگر باور غلطی محسوب می‌شود. گوشی‌های قدیمی در زمینه‌ی باتری به اندازه‌ی کافی هوشمند نبودند و به همین خاطر بعد از اینکه باتری موردنظر به طور کامل شارژ می‌شد، به دریافت انرژی ادامه می‌داد. اما گوشی‌های جدید دیگر اینگونه نیستند و بعد از اینکه باتری به طور کامل شارژ می‌شوند، این فرایند متوقف می‌شود. از سوی دیگر، تعدادی از گوشی‌ها مانند آیفون برای شارژ شبانه بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند تا عمر باتری تا حد ممکن کاهش پیدا نکند.

۷. اپ‌های دانلود شده از پلی استور گوگل و اپ استور اپل کاملا بی‌‌خطر هستند

گوشی‌های موبایل

تقریبا تمام کاربران فکر می‌کنند که اپلیکیشن‌های موجود در اپ استور یا پلی استور هیچ مشکلی ندارند زیرا از فیلتر اپل و گوگل رد شده‌اند. اما واقعیت این است که بسیاری از این اپلیکیشن‌ها به اینترنت وصل می‌شوند و با سرورهای خود ارتباط برقرار می‌کنند. به همین خاطر ممکن است از طریق روش‌های مختلف بد‌افزارها را راهی گوشی کنند. اما واقعیت این است که گوگل و اپل در این زمینه بسیار سختگیرانه عمل می‌کنند و معمولا شمار بسیار اندکی از اپلیکیشن‌ها می‌توانند فیلترهای این دو شرکت را دور بزنند و حتی اگر این کار را انجام دهند، عمدتا آسیب جدی به گوشی وارد نمی‌شود.

۸. خاموش کردن گوشی یا بیرون آوردن سیم‌کارت جلوی ردیابی را می‌گیرد

امنیت گوشی‌

برخی کاربران بر این باور هستند که خاموش کردن گوشی، بیرون آوردن سیم‌کارت یا فعال کردن حالت هواپیما منجر به جلوگیری از ردیابی گوشی می‌شود. در رابطه با حالت هواپیما باید بگوییم که با این کار فقط سیگنال سیم‌کارت و وای‌فای را قطع می‌کند. اما همانطور که احتمالا می‌دانید، در تمام گوشی‌ها چیپ GPS وجود دارد که برای ردیابی از طریق ماهواره می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

اگرچه خاموش کردن گوشی یا بهتر از آن بیرون آوردن باتری منجر به جلوگیری از ردیابی می‌شود، اما در همین زمینه می‌توانیم به برخی بد‌افزارها اشاره کنیم که انیمیشن معمول مربوط به خاموش شدن گوشی را اجرا می‌کنند اما در واقعیت گوشی موردنظر روشن باقی می‌ماند. از طرف دیگر بسیاری از کشورها از تجهیزاتی بهره می‌برند که حتی در صورت بیرون آوردن سیم‌کارت از گوشی، می‌توانند گوشی موردنظر را ردیابی کنند. روی هم رفته بهترین راهکار برای جلوگیری از ردیابی، بیرون آوردن باتری گوشی است که برای بسیاری از گوشی‌های جدید به راحتی نمی‌توانید چنین کاری را انجام دهید.

۹. روشنایی خودکار نمایشگر منجر به صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود

نمایشگر گوشی‌

چنین باوری کاملا غلط است. واقعیت این است که پایین آوردن روشنایی نمایشگر به طور قابل توجهی منجر به افزایش عمر باتری می‌شود اما اگر روشنایی نمایشگر را در حالت خودکار قرار داده باشید، با این کار گاهی اوقات روشنایی نمایشگر به طور قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه مصرف باتری هم بیشتر می‌شود.

۱۰. اندروید به دلیل متن‌باز بودن آسیب‌پذیری‌های بیشتری دارد

اندروید

اگرچه اندروید یک سیستم‌عامل متن‌باز محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند به راحتی جزئیات کدهای آن را بررسی کنند، اما باید بگوییم که متن‌باز بودن لزوما به معنای امنیت پایین نیست. در همین زمینه می‌توانیم به لینوکس اشاره کنیم که توزیع‌های مبتنی بر آن امنیت بسیار بالایی دارند. از سوی دیگر با توجه به اینکه کاربران گوشی‌های اندرویدی به راحتی و از طریق منابع مختلف می‌توانند اپلیکیشن دانلود کنند، برخی از این اپلیکیشن به دلیل داشتن کد‌های مضر مشکلاتی را به وجود می‌آورند. اما اگر اپلیکیشن‌ها فقط از طریق منابع مجاز دانلود شوند، معمولا با هیچ مشکلی روبرو نخواهید شد.

سخن آخر

همانطور که می‌بینید در زمینه‌ی گوشی‌های موبایل باورهای غلط متعددی وجود دارد که در این مطلب به فقط ۱۰ مورد از آن‌ها پرداختیم. روی هم رفته با کمی جستجو به راحتی می‌توانید از اشتباه بودن این باورها خبردار شوید و به همین خاطر توصیه می‌کنیم این باورهای قدیمی را کنار بگذارید./MakeUseOf

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار