دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
استاندار مازندران در گردهمایی آموزشی، تخصصی فرمانداران سراسر کشور در ساری؛
ربيع فلاح در اين گردهمايي از صادرات نخستين محموله لبنيات به روسيه خبر داد و گفت: مازندران ظرفيت صاردات 500 هزار تن محصولات باغي را داراست و اكنون با ايجاد پايانه هاي صادراتي در استان، زمينه هاي صادرات به روسيه فراهم شده است.
به گزارش آوای خزر،ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در گردهمایی آموزشی، تخصصی فرمانداران سراسر کشور در ساری، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 10 هزار و 400 شهید استان و شهدای مازنی مدافع حرم، بیان داشت: مازندران با دارابودن 24 کیلومتر مربع وسعت، بیش از 3 میلیون نفر جمعیت، 385 کیلومتر ساحل، راه های مواصلاتی، نزدیکی به مرکز و منابع خدادادی و انسانی، از استان های تاثیر گذار کشور است.

استاندار با بیان این که مازندران در شکل گیری و تحقق حماسه سیاسی 24 خرداد 92 نقش برجسته ای داشت و حرکت جمعیِ اقبال به دولت تدبیر و امید از استان ولایتمدار مازندران آغاز شد، عنوان كرد: 63 درصد از مردم مازندران به دکتر روحانی رييس جمهور محبوب و برنامه های و شعارهای دولت تدبیر و امید رای دادند.

وی با اشاره به این مازندران در میان استان هایی که بالای 2 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند، رتبه نخست مشارکت در انتخابات هفتم اسفند ماه 94 را احراز نمود، افزود: باید از همگرایی حاصل از انتخابات در جهت توسعه و اعتلای استان بهره گیری کرد.

ربیع فلاح با اشاره به این که انتخابات در استان در کمال امنیت، قانونمند، سالم و با حضور حداکثری مردم برگزار شده است، ابراز نمود: حتی یک رای در انتخابات در مازندران ابطال نشده و مردم و گروه های سیاسی از روند برگزاری انتخابات راضی بودند.

مقام عالی دولت در مازندران با اعلام این که با برنامه ریزی در سال 93 و 94 مجموعا بالغ بر 63 درصد از میزان غریق در سواحل استان کاهش یافته است، تصریح کرد: تمامی محلات آلوده مازندران با برنامه یی متکی بر ظرفیت همه دستگاه های مسوول و با روش های احترام برانگیز پاکسازی و بهسازی شد.

وی با بیان این که 45 درصد جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند و مجموعه ي زیرساخت ها در روستاهای استان فراهم است، یاد آور شد: موضوع تقویت تولید در روستاها به عنوان مرکز تولید و اشتغال باید به جد در برنامه مدیران مسوول و فرمانداران قرار گیرد.

استاندار با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در این راستا از همه ظرفیت های نظام بهره گیری شد و همگرایی لازم بین قوه مجریه، قضاییه و مقننه، ائمه جمعه و جماعات و نخبگان و دانشگاهیان و بخش خصوصی در استان در جهت تحقق این مهم ایجاد گرديد.

وی با تاکید بر این كه در حوزه اقتصاد مقاومتی و عزم براي تحقق آن در میدان عمل باید با اعتقاد و مدیریت جهادی پاي به عرصخ نهاد و نگاه مقطعی و فصلي به این موضوع اساسی کشور را کنار گذاشت، گفت: اقتصاد مقاومتی از برنامه هاي اصلی و راهبردی اقتصاد کشور است و فرمانداران بايد با شناخت ظرفيت هاي اقتصادي شهرستان و برنامه ريزي اصولي در جهت تحقق آن اهتمام كنند.

استاندار به وجود 3 بندر مهم در مازندران اشاره کرد و گفت: باید از وجود این ظرفیت ها در جهت توسعه صادرات به نحو مطلوب استفاده کرد.

ربیع فلاح، با اشاره به این که مازندران در تولید 10 محصول اساسی رتبه نخست کشور را داراست، بیان نمود: با توجه به 210 هزار هکتار زمین زیر کشت برنج در استان، مازندران باید در طی 3 سال آینده 50 درصد از نیاز واردات کشور را پاسخ گوید و در خودکفایی تامین این محصول نقش اساسی ایفا نماید.

وی، عنوان داشت: مازندران توان تولید 1 میلیون تن ماهیان استخوانی را داراست و یک مرکز تولید ماهیان خاویاری در استان طي دو سه اخیر در مازندران راه اندازی شده است و در حوزه پرورش ماهیان در قفس در طول سال می توان 3 بار برداشت محصول را شاهد بود که به تقویت اشتغال کمک خواهد نمود.

استاندار از صادرات نخستين محموله لبنيات به روسيه خبر داد و گفت: مازندران ظرفيت صاردات 500 هزار تن محصولات باغي را داراست و اكنون با ايجاد پايانه هاي صادراتي در استان، زمينه هاي صادرات به روسيه فراهم شده است.

نماينده عالي دولت در مازندران، با اشاره به فقدان استقرار صنايع سنگين در استان، افزود: 168 واحد صنعتي جديد در مازندران به بهره برداري رسيد و در ستاد تسهيل سرمايه گذاري و رفع موانع توليد استان، مشكلات 300 واحد توليدي مرتفع گرديد.

رييس كارگروه اشتغال استان، با اعلام اين كه 62 هزار شغل در سال گذشته در مازندران ايجاد شده است كه از اين تعدا بالغ بر 15 هزار شغل خانگي بوده است، گفت: براي اشتغال دانش آموختگان در حوزه هاي كسب و كارهاي ديجيتالي و رشته هاي دانش بنيان برنامه ريزي هاي خوبي شده است.

وي گردشگري را از محورهاي اصلي توسعه مازندران برشمرد و با اشاره به اين كه محورهاي مواصلاتي مازندران در تخصيص اعتبارات بايد ملي ديده شود و تصريح كرد: در ايام تعطيلات نوروز 95 شاهد 23 ميليون تردد و 11/5 ميليون نفر شب اقامت در استان بوده ايم كه نيازمند برنامه ريزي و تمهيد زيرساخت هاي لازم براي بهره برداري اقتصادي از اين ظرفيت است.

مقام عالي دولت در مازندران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به محور گردهمايي با اشاره به اين كه نقش فرمانداران در توسعه بايد پررنگ تر باشد و در شهرستان به مثابه استاندار ايفاي نقش كنند، افزود: امروز يك زبان مشترك در استان براي توسعه بوجود آمده است.

ربيع فلاح در پايان با اشاره به اين كه برجام يك رخداد سياسي بي بديل در طول تاريخ كشور است، تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم تا با اقدام و عمل از سياست ها و برتامه هاي دولت حمايت و دفاع نماييم.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: