دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.


محروم شدن ۱۰ درصد از مردم از دریافت یارانه حمایتی
در حالی که ابراهیم رییسی رییس جمهور از اعطای یارانه حمایتی به همه مردم خبر داده بود، به گفته خاندوزی، وزیر اقتصاد ۳۰ درصد از جمعیت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی و ۶۰ درصد دیگر، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت خواهند کرد. ۱۰ درصد از جمعیت بی نیاز از کمک‌های حمایتی دولت شناسایی شدند و همچنان در صف یارانه بگیران نیستند. وی افزود: یارانه نان و دارو به همه افراد و دهک‌ها پرداخت می‌شود و تمایزی در این دو حوزه وجود ندارد.


ترکیه به مسافران ایرانی یارانه می‌دهد
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اگر هزینه پرواز به ترکیه ۱۰ میلیون تومان است، ۴ میلیون از مسافر دریافت می‌شود و ۶ میلیون تومان باقی‌مانده را دولت ترکیه پرداخت می‌کند، زیرا معتقد است این هزینه از محل درآمد‌های دیگر یعنی خرید توریست‌ها جبران می‌شود بنابراین قیمت پرواز‌های ترکیه پایین‌تر از سایر کشورهاست.


ممنوعیت کاشت مژه و ناخن و اپیلاسیون نقاط محرمه در مشهد
رئیس اتحادیه آرایشگران زنان مشهد ضمن تایید ابلاغیه منتسب به این اتحادیه در رابطه با اعمال برخی ممنوعیت‌ها در سالن‌های زیباییی شهر مشهد اظهار کرد: در کمیسیون نظارت مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق اصناف مشهد تصویب شده است کاشت مژه به دلیل وجود جسم خارجی بر مژه مشتری ممنوع شده است. همچنین کاشت ناخن چند مدتی با رعایت بهداشت و تهویه مناسب در آرایشگاه‌ها انجام می‌شد، اما اکنون اعلام کرده‌اند امکان انجام این فعالیت وجود ندارد.


رهبر معظم انقلاب: کارهای اقتصادی دولت کارهای مهمی است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از کارگران با اعلام اینکه دولت برنامه‌های اقتصادی مهمی در پیش دارد، تاکید کردند که همه کمک کنند تا این برنامه‌ها به نتیجه دست یابد.


نارس بودن توله‌های «ایران» به علت زایمان زود هنگام
علی‌اصغر خانی نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: توله یوز کالبدشکافی شده و دلیل تلف شدن آن یک مشکل مادرزادی گزارش شده است، در حالی‌ که برخی گزارش‌های رسیده به ما حاکی از نارس بودن توله‌ها به علت زایمان زود هنگام یوزپلنگ مادر است.


دو رقیب قالیباف در انتخابات هیئت رئیسه مجلس
تسنیم نوشت: از هر نماینده‌ای در راهروهای مجلس درباره کاندیداهای انتخابات هیئت رئیسه برای سومین سال مجلس یازدهم سؤال می‌شود، سریعاً با جمله هایی مانند «هنوز مشخص نیست» یا «باید ببینیم چه می‌شود» و «منتظر تصمیم فراکسیون هستیم» یا «قالیباف رئیس مجلس باقی می‌ماند و تغییر چندانی در هیئت رئیسه را شاهد نخواهیم بود» پاسخ می‌دهند . با این حال تسنیم از محمدباقر قالیباف، فریدون عباسی و الیاس نادران به عنوان نامزهای ریاست نام برده است.


رویترز: نفت روسیه رقیب ایران در چین شد
رویترز در گزارشی مدعی شد واردات نفت ایران به چین در آوریل تحت تاثیر قرنطینه‌های کرونا و افزایش واردات از روسیه، از اوجی که اواخر سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ داشت، کاهش پیدا کرد. در گزارش رویترز آمده است: اگر چه خرید نفت ایران کاهش پیدا کرد، اما همچنان هفت درصد از واردات نفت چین به حساب می‌آید. در این بین، نفت روسیه که هدف تحریمهای خودخواسته خریداران غربی قرار گرفته است، به مقصد چین روانه شده است.


وزیر دفاع پیشین آمریکا: جلوی حمله به ایران را گرفتیم
مارک اسپر وزیر دفاع دولت ترامپ گفت: در جلسه‌ای در ژوئیه ۲۰۲۰، اوبراین بر ترامپ فشار آورد که به دلیل غنی‌سازی اورانیوم ایران که پس از خروج آمریکا از برجام سرعت گرفت، علیه این کشور اقدام نظامی انجام دهد. وی می‌افزاید: در این جسله اوبراین برای اقدام نظامی علیه ایران بر ترامپ فشار می‌آورد و مایک پنس معاون وقت ترامپ بر روی صندلی خود ساکت نشسته بود. اما مارک میدوز رئیس دفتر ترامپ سخنان اوبرایان را قطع کرد و این ایده فراموش شد.


آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۵۷۰ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۱۲ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۵۹ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۸۹ نفر رسید.


ورود زنان به ورزشگاه‌ها در مشهد ممنوع شد؟
سینا کلهر معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: در مباحث فرهنگی و گفتمان شهری، همیشه استثنائاتی نیز وجود دارد، به عنوان نمونه برای ورود زنان به ورزشگاه ها، سه شهر از این امر مستثنی و حذف شده اند که مشهد از آن جمله است، زیرا شهر مذهبی قواعد خود را دارد.او کمی بعد با تکذیبیه ای حرف خود را اصلاج کرد و اعلام کرد که قواعدی هایی برای ورود بانوان گذاشته شده است.


حکم احمدرضا جلالی در حال بازنگری است
سخنگوی وزارت خارجه گفت که احمدرضا جلالی به جرم جاسوسی مدت‌هاست در ایران دستگیر و حکمش صادر شده و درخواست بازنگری کرده که در حال بازنگری است و خسارات عمده‌ای هم زده است.


سخنگوی وزارت خارجه: متن بین ایران و ۱+۴ توافق شده
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه گفت: بین ایران و ۱+۴ جمع بندی انجام و متن بین ما توافق شده و معدود نکات باقیمانده را آمریکا باید پاسخ دهد. او درباره بن بست در مذاکرات هم گفت: من نمی‌گویم بن بست چون کلمه‌ای است حاکی از رسیدن به یک مانع اصلی باشد. تصمیم واشنگتن به راحتی می‌تواند توافق را در وین محقق کند.


اوکراین: ۶۰ نفر در بمباران یک مدرسه در لوهانسک کشته شدند
مقام‌های اوکراین می‌گویند در هنگام یک حمله هوایی حدود ۹۰ نفر از اهالی روستا در مدرسه پناه گرفته بودند و اکنون ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور می‌گوید دست کم ۶۰ نفر از آنها بر اثر اصابت بمب کشته شده‌اند. سرهی هایدای، فرماندار لوهانسک هم از نجات ۳۰ نفر باقی‌مانده از ساختمان این مدرسه در روستای بیلوهوریوکا خبر داده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: