دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
گزارش تصویری/ با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی انجام شد
آیین معرفی و تجلیل از مدیران جدید و قدیم شبکه بهداشت و درمان نکا با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده معزز شهدا، در نکا برگزار شد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان نکا، محمدباقر محمدی‌لائینی صبح امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه ما باید وظیفه خود را در مقیاس فردی و اجتماعی عمل کنیم، اظهار داشت: برای اینکه آسیب‎ها، انتقادات و مظالم کم شده و انسانها به حق و حقوق خود برسند، باید تلاشهایی صورت بگیرد.

وی افزود: آنچه در شعاع وسیع جهانی میتواند عدالت را مستقر و هدایت الهی را عملیاتی کرده و به واقع دنیا گل و بلبل شود، حضور آقا امام زمان (عج) است.

امام جمعه نکا گفت: هر مدیری باید خود را مدیر امام زمان (عج) بداند که ابلاغ و حکم او را قبل از آنکه مسئول مافوق بزند باید آن را از امام زمان دریافت کند، در اینصورت او یک مدیر موفق است.



** دشوار بودن عبور از معبر ادارات

محمدی لائینی با اعلام اینکه جابجایی برای انسان و مجموعه کاری مفید است و نباید سوءبرداشتی باشد، گفت: مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا در زمان خدمت خود پُرانرژی بوده و سعی و تلاش کافی و وافی انجام می‎دادند و اکنون دکتر خانجانی مدیر جدید باید با توجه به سوابقی که دارد، موفق‌تر از مدیر پیشین عمل کند.

وی با بیان اینکه این حوزه‌ها و مسئولیت‌ها دارای فلسفه‌ای است که ازجمله آن میتوان به خدمت به مردم و لطف به ارباب رجوع اشاره کرد، افزود: چرا ادارات ما باید تا این اندازه دارای پیچ و خم بوده و سبب کلافگی مردم شود و مردم درگیر گره‎های اداری باشند.

امام جمعه نکا ادامه داد: برخی از مدیران قابل تشویق و برخی‎ها نیز مورد گلایه‌مندی هستند و معبر ادارات کشور، معبر دشواری بوده و روان نیست، در حالیکه مراجعه کنندگان ادارات، کارفرمایان واقعی هستند.

محمدی لائینی بیان داشت: باید فضا و رفتار ارزشی و سلامت اخلاقی و اداری در کنار راه‌اندازی کارهای مردم در ادارات وجود داشته باشد، زیرا به‎ازای هر میز و صندلی ادارات، تعدادی شهید دادیم.

وی در پایان گفت: شکرانه‌ی سالها درس و تحصیل و به دست آوردن موقعیت شغلی، خدمت به ارباب رجوع است.



** کمبود پزشک رادیولوژی، مغز و اعصاب و جراحی در نکا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نکا نیز با اشاره به کمبود فضای فیزیکی در حوزه‌های بهداشت و درمان نکا، گفت: در حوزه شهری جز یک مرکز نکا 1، بقیه استیجاری است و از طرفی نیز با کمبود تجهیزات رادیولوژی، مغز و اعصاب و جراحی مواجهیم.

علیرضا خانجانی اظهار داشت: وسایل و تجهیزات، نیروی انسانی خوب و ماهر و کمک گرفتن از فرصت‌های موجود را باید جدی بگیریم و خیران سلامت نیز به کمک بیایند.



** نبود حتی یک مورد تالاسمی طی 10 سال گذشته در نکا

در ادامه، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: عرصه سلامت، عرصه مهم و متنوعی است و اگر تمام تلاش شبانه‎روزی خود را داشته باشیم؛ تنها تا 25 درصد می‌توانیم در این بخش کار کنیم، زیرا سلامت موضوع و نعمتی است که بیشتر مغفول واقع می‌شود.

نادر آهنگر با بیان اینکه سلامت در توسعه مداوم و در توسعه انسانی مطرح است و اگر سلامت را تأمین کنیم؛ شاخصه‌های توسعه افزایش می‎یابد، افزود: 85 درصد مراقبت کودکان زیر هشت سال، بیش از 82 درصد مراقبت مادران باردار و نداشتن حتی یک مورد تالاسمی در 5 تا 10 سال گذشته، پوشش 100 درصدی واکسیناسیون و دسترسی به آب آشامیدنی سالم در نکا از شاخصه‎های سلامت هستند.



** اهدای 16هزار مترمربع زمین برای ساخت مراکز درمانی در نکا

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان نکا نیز با بیان اینکه برنامه‎ریزی دولت و نظام سلامت در کشور بصورت ویژه انجام و رضایتمندی نسبی در مردم احساس می‎شود، اظهار شد: وظیفه همه مسئولین است که تمام تلاش خود را برای رضایت مردم بکار بگیرند.

اسماعیل محمودیان افزود: سالهای سال بود که مردم نکا از نبود فضای درمانی شایسته رنج میبرند و در نهایت در سال 89 با هزینه 5 میلیارد تومان با تلاش شبانه‌روزی همه مسئولان در مدت یکسال و با استخدام 162 نیروی بومی بیمارستان امام حسین (ع) نکا به ثمر نشست.

وی ادامه داد: در سال 88 فقط یک آمبولانس مزدای اسقاطی در نکا داشتیم، اما اکنون 10 دستگاه آمبولانس بنز و تویوتا داریم که با حمایت نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و مسئولان تأمین شد.

محمودیان در پایان با اعلام اینکه پروژه کلینیک طوبی در دو طبقه و 750 متر تا پایان سالجاری افتتاح می‌شود، گفت: طی سالها،  16 هزار و 450 هزار مترمربع زمین برای ساخت مراکز و حوزه بهداشت و درمان در نکا تقدیم دانشگاه علوم پزشکی مازندران شد و علاوه بر آن نیز، 6.5 میلیارد تومان کمک نقدی و بیش از 47 میلیارد تومان بصورت غیر نقدی، حاصل مشارکت مردمی در نکا بوده است.

انتهای پیام/ 1354

تصاویر مرتبط:











نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها