دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
نگاهی به سفر یکروزه استاندار مازندران به دیار دکل‌بندان/3
دکل‌بندان گلوگاه حمایت می‌شوند/ مرگ ۲۹۹ دکل‌بند گلوگاهی در حوادث کار
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی استاندار مازندران با بیان اینکه تاکنون ۲۹۹ دکل‌بند گلوگاهی بر اثر حوادث حین کار جان خود را از دست دادند، افزود: حسب دستور استاندار مازندران، حمایت از خانواده دکل‌بندان متوفی، معلول و نیازمند با جدیت دنبال می‌شود.
به گزارش آوای خزر، دکل‌بندان شهرستان گلوگاه آوازه‌ای جهانی دارند. آن‌ها جهادگران صنعت برق و مخابرات هستند که در داخل و خارج کشور و شرایط مختلف جوی و در دل بیابان‌ها و دشت‌ها، جنگل‌ها و کوه‌ها و در روشنایی‌ها و تاریکی‌ها کار می‌کنند.

در سفر استاندار مازندران به این شهرستان، "علی رجبی وندچالی" مدیرکل دفتر هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران به عنوان نماینده استاندار، پیگیر امور دکل‌بندان شد.

او در نشست شورای اداری که در "انستیتو دخانیات تیرتاش" به ریاست استاندار مازندران برگزار شد، با اعلام اینکه تاکنون ۲۹۹ نفر از دکل‌بندان گلوگاه در حین کار جان خود را از دست داده‌اند، و ۸۰۰ نفر نیز معلول شده‌اند، تصریح کرد: ۲۵۰ دکل‌بند بر اثر اتفاقات حین کار و بقیه به دلیل رعایت نکردن ایمنی جان خود را از دست داده‌اند، از کم‌کاری برخی از پیمانکاران هم گفت.

رجبی باتوجه به درخواست‌های دکل‌بندان، عنوان کرد: تأمین اجتماعی در گلوگاه مستقر می‌شود و شکایات آن‌ها از پیمانکار را در هر منطقه‌ای که کار کرده بودند، پیگیری می‌کند (امروز یکشنبه هشتم خردادماه، تیم بررسی در گلوگاه حضور دارند).

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه عدم اطلاع از قوانین کار و آموزش ایمنی، از مشکلات دکل‌بندان است، افزود: مقرر شد که کلاس‌های رایگان از سوی فنی و حرفه‌ای برای دکل‌بندان برگزار شود.

او ادامه داد: مقرر شد بیمه تامین اجتماعی برای دکل‌بندان لحاظ شود، افرادی که معلولیت پیدا کردند زیر پوشش بهزیستی، و خانواده‌هایی که سرپرست خانوار خود را از دست دادند زیر پوشش کمیته امداد باشند. آن‌هایی که توانایی کار کردند ندارند نیز برای دریافت کمک هزینه به کمیته امداد مراجعه کنند. (۴۱ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند و اگر افراد دیگری هم باشند، مراجعه کنند تا پرونده تشکیل شود)
 
دکل‌بندان گلوگاه حمایت می‌شوند/ تاکنون ۲۹۹ دکل‌بند گلوگاهی جان باختند
رجبی با اشاره به اینکه در دولت نهم (سفر ریاست جمهوری سال 1385) ۳۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار به دکل‌بندان اختصاص داده شده بود، اما ۱۴ میلیارد تومان آن محقق شده است، افزود: با عنایت به اینکه ۱۰۸ دکل‌بند بالای ۶۰ سال دارند و اگر بیمه یکسال را پرداخت کنند بازنشسته می‌شوند، لذا اگر ۲۵ میلیارد تومان باقی‌مانده را تخصیص بدهند، با ۱۱ میلیارد می‌توان این ۱۰۸ نفر را بازنشسته کرد و ۱۴ میلیارد تومان دیگر را می‌توان برای آن‌ها در قالب تعاونی و ... خدمات ارائه داد.

او بیان کرد: دکل‌بندان گلوگاه در ۱۰ استان کشور کار می‌کنند اما شرکت پیمانکاری ندارند، آنها می‌توانند یک شرکت را راه‌اندازی کنند و فعالیت‌هایشان زیر پوشش این مجموعه انجام بگیرد، اقدامات اداری مربوطه تسریع می‌شود.

شهرستان گلوگاه با جمعیت ۴۰ هزار و ۱۰۰ نفر در منتهی‌الیه شرقی استان مازندران قرار دارد و با استان‌های گلستان و سمنان هم‌مرز است.  

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار