دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
استاندار مازندران در سفر به فریدونکنار/2
فرماندار فریدونکنار بدون اغماض با مدیران خاطی برخورد کند/ کار مردم نباید معطل اختلافات مدیران باشد
نماینده عالی دولت در مازندران از فرماندار و شخص اول در شهرستان فریدونکنار خواست که بدون اغماض با مدیران خاطی برخورد کند و تاکید کرد که کار مردم نباید معطل اختلافات مدیران باشد.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری فریدونکنار که در مجتمع رفاهی شهید رجایی این شهرستان برگزار شد، حضور میدانی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان به مناطق مختلف استان را در شناخت دقیق نظام‌مسائل شهرستان‌ها، فرصت‌ها و آسیب‌ها موثر دانست چرا که به آن‌ها در اتخاذ تصمیمات مهم کمک می‌کند.

او ادامه داد: علاوه بر ارتباط نزدیک با مردم، تعاملی نیز بین مدیران ارشد استان با مدیران متناظر شهرستانی و رصد عملکرد‌های آن‌ها ایجاد می‌شود تا مسائل را بهتر پیگیر شوند و از سوی دیگر به جای آوردن "صله رحم" که در آموزه‌های دینی بر آن تاکید شده است، اتفاق می‌افتد.

مقام عالی دولت در مازندران خطاب به مدیران شهرستانی و استانی اظهار کرد که حضورتان بین مردم را قدر بدانید و خیلی راحت از آن نگذرید؛ مدیرانی که از روستا‌ها بازدید کردند، دیدند که مردم توقع زیادی از آن‌ها ندارند و در برخی جا‌ها یک روستایی می‌گوید: "همین‌که آمدید خیلی خوب است".

حسینی‌پور با بیان اینکه "از صبح تا حالا بار دیگر بررسی میدانی از مسایل فریدونکنار را انجام دادیم، و اگر تا دیروز باور به ضرورت بازدید داشتیم امروز به یقین رسیدیم".

او اعلام کرد که از مجموعه‌ظرفیت‌های موجود در شهرستان غفلت شده است و با توجه به گزارشی که مدیران کل، امام جمعه و فرماندار دادند، همه این‌ها یک نِدا را به گوش می‌رساند که منظومه مدیریتی شهرستان باید متحول شود و نحوه ارتباط و تعامل فعلی نمی‌تواند فریدونکنار را از این مشکل نجات بدهد".


فرماندار شخص اول شهرستان است

استاندار مازندران تاکید دارد که "همه موظف هستند با یکدیگر تعامل کنند، هیچکس نباید ساز جدا بزند، فرماندار شخص اول شهرستان است، اگر فردی با این مدیر می‌تواند کار کند "بسم‌الله" و اگر نمی‌تواند "به‌سلامت"، قرار نیست که مطالبات مردم زیر خواسته‌های فردی له شود. (اگر بخواهد هر تغییری ایجاد شد عده‌ای مخالفت کنند و کار مردم را راه نیندازند پیشرفت صورت نمی‌گیرد...)

او با عنایت به اینکه یک سال از عمر دولت گذشته است و برای سه سال دیگر نیز باید به مردم جواب بدهیم، از ضرورت حضور میدانی و پیگیری مستمر مدیران نسبت به مطالبات مردم گفت و اینکه دستگاه نظارتی استان به سرعت در حال تقویت است و حضور میدانی در شهرستان‌ها دارند.
 
فرماندار فریدونکنار بدون اغماض با مدیران خاطی برخورد کند/ کار مردم نباید معطل اختلافات مدیران باشد
کار مردم را معطل نکنید آقا!

حسینی‌پور بار دیگر تاکید کرد که برای رسیدگی به امورات مردم با کسی تعارف نداریم و هر مسوولی که مسوولیت دارد باید پاسخگو باشد؛ لذا نباید با عناوین و مسوولیت‌ها بازی شود و مدیران از ایجاد گروه و جریان که آن‌ها را از رسیدگی به کار مردم دور می‌کند، پرهیز کنند.

"استاندار مازندران با بیان اینکه ملاک ما سنجش عملکرد مدیران است، خطاب به مدیران گوشزد کرد که باید براساس شاخص‌ها کار کنند و، اما اگر مدیری نتوانست به وظیفه خود عمل کند خودش برود و بگوید مرا تغییر بدهید! کار مردم را معطل نکنید آقا"!


جوانان نخبه را وارد میدان کنید

رئیس شورای اداری مازندران یک نکته مغفول‌مانده در فریدونکنار را توجه نداشتن به ظرفیت نخبگان شهرستان عنوان و اظهار کرد: با داشتن این فرماندار، نماینده و امام جمعه می‌توان کار‌های مهمی انجام داد؛ جوانان نخبه را وارد میدان کرد و از اندیشه‌های آن‌ها بهره‌مند شد.

استاندار مازندران با اشاره به بازدید‌هایی که مدیران کل از روستا‌ها داشتند و گزارشاتی که در جلسه شورای اداری اعلام شد، همچنین بازدید‌هایی را که شخصا انجام داد و نشست‌هایی را که با نخبگان اقشار در فرمانداری داشت و کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در شرکت اندیشه با فعالان اقتصادی به ریاست ایشان برگزار شد، اعلام کرد که اکنون ۴۲ مصوبه برای سفر به فریدونکنار داریم که چند مصوبه نیز به آن اضافه و اعلام می‌شود.
 
فرماندار فریدونکنار بدون اغماض با مدیران خاطی برخورد کند/ کار مردم نباید معطل اختلافات مدیران باشد

8 اداره فریدونکنار باید تا 3 ماه دیگر از بابلسر مستقل شوند
حسینی‌پور با عنایت به اینکه فریدونکنار در سال ۱۳۸۷ تاسیس شد، بیان کرد: معنی ندارد که هنوز تعدادی از ادارات مستقل نباشند و مردم برای امورات خود به شهرستان دیگری بروند.

او دستور داد که ظرف سه ماه دیگر همه هشت اداره‌ای که با بابلسر مشترک هستند، مستقل شوند و دفتر خود را راه بیندازند.

استاندار مازندران با بیان اینکه فرماندار فریدونکنار باید بدون اغماض و تعارف با مدیران خاطی برخورد کند، خطاب به مدیران این شهرستان گفت: از اختلافات پرهیز کنید و مسایل را با همدلی و تفاهم و جدیت از پیش رو بردارید تا  کار‌های بزرگ شکل بگیرد.


استانداری پیگیر سرعت‌بخشی در تعامل شهرداری، بندر و فرمانداری فریدونکنار است

حسینی‌پور همچنین این را هم گفت که در سفر بعدی او به فریدونکنار، این مدیران شهرستانی هستند که باید بگویند در قبال مصوبات، چه اقدامی انجام داده‌اند. اگر مدیران خوب حرکت نکنند اتفاقی نمی‌افتد، کسی که کار بلد نیست بگذارد و برود چرا که ما سهم شهرستان را از رشد اقتصادی می‌خواهیم و برای تحقق آن، مدیران باید پای کار باشند.

نماینده عالی دولت در استان مازندران از فرماندار فریدونکنار خواست که ابتدا در جذب سرمایه‌گذار بکوشد و بهره‌مندی از ظرفیت‌های انسانی و لجستیکی را با مدیریت و پیگیری انجام بدهد؛ ضمن آنکه یکی از سیاست‌هایی که استانداری برای  فریدونکنار دنبال می‌کند این است که تعامل بین شهرداری و مجموعه بندر، و فرمانداری باید سرعت بگیرد.

او با اشاره به بازدیدی که از بندر فریدونکنار داشت عنوان کرد که برنامه‌هایی برای لایروبی، ورزش‌های آبی، و گردشگری دریایی این بندر مصوب شده است.


پل ولیعصر فریدونکنار تا عید قربان افتتاح شود

استاندار مازندران همچنین با اشاره به بازدید از تقاطع غیرهمسطح ولیعصر (پل کمربندی فریدونکنار) داشت، اظهار داشت: برای یک چیز جزیی ۱۵ سال است که یک طرح عقب افتاده است و کار پیش نمی‌رود لذا این پل باید تا عید قربان با همه ساز و کار‌های لازم، افتتاح شود.

او در پایان با اشاره به نقش بی‌بدیل مردم فریدونکنار در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، و جبهه مقاومت، با تقدیم بیش از ۳۵۰ شهید، این مردم را سزاوار خدمت دانست؛ نه سزاوار کمک، چرا که معتقد است؛ مردم هر جایی نیاز بود پای کار آمدند و ما مسوولان اکنون باید با خدمت به آنها، سپاسگزاری کنیم.

به گزارش آوای خزر؛ حضور استاندار و هیات همراه در گلزار شهدا، نشست با نخبگان اقشار، دیدار با یکی از خانواده‌های شهدا در روستای "ازباران"، بازدید از سایت دپوی زباله، بررسی میدانی از پل ولیعصر، بازدید از شرکت اندیشه، برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار در شرکت اندیشه و بررسی و ارائه راهکار برای حل مشکلات ۱۲ شرکت صنعتی و تولیدی و گردشگری، شرکت در جلسه شورای اداری و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران، ازجمله مهمترین برنامه سفر یکروزه استاندار مازندران به شهرستان فریدونکنار بوده است.  

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار