دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
معاونت علمی و فناوری اعلام کرد با انتقال توانمندی‌های فناورانه ایران به عراق؛ بازار محصولات ایران‌ساخت در کشور همسایه غربی ایران تثبیت می‌شود.

به گزارش آوای خزر، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نشست شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و تجار، سرمایه‌گذاران و فناوران عراقی برگزار شد. این نشست که با حضور مهدی قلعه نوی، رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه و نایب رئیس اول اتاق بازرگانی سلیمانیه برگزار شد، میزبان ۳۳ شرکت دانش بنیان و خلاق ایرانی و بیش از ۱۰۰ شرکت و بازرگان از اقلیم کردستان بود.

مهدی قلعه نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست با تشریح توانمندی‌های فناورانه ایران در حوزه اقتصاد دانش بنیان، گفت: طی چند سال اخیر توانمندی های فناورانه و علمی ایران به دنیا اثبات شده است. محصولات و تولیداتی که در کنار تامین بازار داخلی به دلیل کیفیت بالا به بازارهای جهانی هم راه یافته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر ۵ خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران ساخت در کشورهای چین، کنیا، ترکیه، ارمنستان، روسیه و سوریه ره‌اندازی شده است و ششمین خانه هم در عراق گشایش خواهد یافت.

به گفته قلعه نوی، خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت محلی هستند برای ارائه خدمات سخت افزاری چون فضای کار اشتراکی و اختصاصی، شوروم، اتاق جلسات و کنفرانس و خدمات نرم افزاری همچون انجام تحقیقات بازار، ثبت محصول در کشور مورد نظر، دریافت استانداردهای کشورها و پیدا کردن شرکای تجاری برای شرکت های ایرانی.

وی همچنین گفت: ایران آمادگی کاملی دارد تا توانمندی های فناورانه و علمی خود را در اختیار فناوران، تجار و سرمایه گذاران عراق بگذارد.

رونق تبادلات فناورانه ایران و عراق

در ادامه این مراسم، مهدی شوشتری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم به توسعه روابط با همسایگان و بویژه با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: امیداورم با برگزاری چنین رویدادهایی تبادلات فناورانه ایران در حوزه‌های مختلف سلامت، فناوری اطلاعات، صنعت، کشاورزی به عراق منتقل شود و زمینه ای برای ارتقاء سطح روابط اقتصادی و تجاری ایران با عراق و اقلیم کردستان باشد.

روابط دیرینه تاریخی و دینی ایران و عراق

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی سلیمانیه نیز در این مراسم، با اشاره به روابط دیرینه تاریخی، فرهنگی، دینی و زبانی میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران، گفت: داشتن مرزهای طولانی مشترک و فعالیت ۶ مرز مشترک میان ایران با حوزه سلیمانیه، ظرفیت‌های اقتصادی استان‌های سلیمانیه و حلبچه بهترین بهانه و دلیل برای توسعه تبادلات میان دو کشور است.

در ادامه این همایش، مدیران و نمایندگان ۳۳ شرکت دانش بنیان ایرانی در مذاکرات رو در روی تجاری با همتایان خود از اقلیم کردستان، زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار