دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
استاندار مازندران به نقش و مسئولیت مهم خبرنگاران در روایت درست حق اشاره کرد و گفت: خبرنگاران مازندران عادل ترین و انقلابی ترین قشرهای جامعه هستند.

‬ به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی پور پیش ازظهر جمعه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در چالوس با اشاره به تقارن هفته خبرنگار با ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: حضرت زینب (س) خبرنگار نهضت عاشورای امام حسین (ع) است و اگر این روایت در آن مقطع حساس تاریخی نبود، امروز شرایط دیگری داشتیم.

وی ادامه داد: اگر امروز جبهه حق در جهان به عنوان نمادی از عدالت طلبی مقابل جبهه ظلم است، مدیون تلاش‌ها و روایتگری حضرت زینب (س) است.

وی یادآور شد: اگر امروز شاهد اقتدار رسانه‌ای مقابل جریان سلطه هستیم زیرا جایگاه خبرنگاران بسیار بالا و مهم است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از ماندگارترین انقلاب‌های جهان شده است، گفت: مبنای ایدئولوژیک ما و بزرگترین روایت تاریخ، تمایز حق و باطل است و دشمن سعی کرد بین حق و باطل غباری ایجاد کند تا قدرت تشخیص آن برای مردم دنیا سخت باشد.

حسینی پور زودن غبارها را نقش مهم خبرنگاران بیان کرد و گفت: خبرنگاران نقش بسیار سخت و حساس و مؤثری دارند و یاد خبرنگارانی را که در روایت حق و باطل از جمله در دوران دفاع مقدس نقش داشتند و به شهادت رسیدند، را گرامی می‌داریم.

استاندار مازندران با گرامیداشت یادو خاطره شهید صارمی، گفت: شهید صارمی یک جریان فکری و رسانه‌ای است و مسئولیت جامعه خبرنگاران سنگین و خطیر است.

حسینی پور با عنوان اینک که جریان فکری و رسانه‌ای باید در عالم فراگیر شود، از خبرنگاران به عنوان قشر تلاشگر و زحمتکش یاد کرد و گفت: آنان در فراز و نشیب‌ها هرگز از رسالت سنگین خود عقب ننشستند و شبانه روزی برای روشن نگه داشتن مرزهای آگاهی جامعه تلاش می‌کنند.

وی از خبرنگار به عنوان عنصر آگاه و جاری در زمان یاد کرد و گفت: خبرنگاران استان عادل ترین و انقلابی‌ترین اقشار در جامعه هستند و کمترین پرونده‌های قضائی و حقوقی مربوط به جامعه رسانه‌ای و خبرنگاران است و نقدهای آنان توقف کننده حرکت‌ها نیست.

وی گفت: جامعه برای حرکت پرشتاب به سمت اعتلا و آبادانی نیازمند رسانه‌های تخصصی است و مازندران در حال تحول اقتصادی در جغرافیای اقتصادی ایران است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه جنگ آینده مربوط به آب است، گفت: در حاشیه‌های استان شاهد دست اندازی های هستیم و خواستار رعایت عدالت هستیم.

وی ارتقای کشاورزی را از برنامه‌های مهم دولت یاد کرد و گفت: امنیت غذایی به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم کشورها مورد توجه قرار دارد./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار