دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
استاندار مازندران:
استاندار مازندران با اشاره به ظرفیتهای گردشگری مازندران که در نوروز امسال شاهد 11.5 میلیون نفرشب اقامت در این استان بودیم، گفت: از سال 93 تاکنون بیش از 8 میلیارد تومان در بخش زیرساختهای گردشگری مازندران هزینه شده است.


به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، ربیع فلاح امروز در دومین دوره آموزش تخصصی فرمانداران سراسر کشور که به میزبانی مازندران در دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ساری برگزار شد، اظهار کرد: در مرحله نخست، با توجه به محتوای آموزشی ارائه‎شده، رضایت فرمانداران را در پی داشته و همه آنها با توفیقات، جلسه را ترک کردند.
وی با بیان اینکه آموزش‌های یادشده هر چند کوتاه‌مدت بوده، اما منشأ اثر در فعالیت‌های جاری بوده است، افزود: در این مرحله نیز تعدادی از فرمانداران سایر استان‎ها حضور دارند و امیدواریم همانند گروه نخست، از برنامه‌های آموزشی رضایت داشته باشند.
استاندار مازندران بیان کرد: علیرغم کج‌فهمی ها و حرکات ناشایست برخیها که به دولت فشار آورده و عملکرد آن را به چالش می‌کشند، اما در این استان کارهای خوبی انجام شد که مهمترین آن را باید در امنیت فردی و اجتماعی و ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری بدانیم.  
فلاح با اشاره به اینکه مازندران مفتخر به داشتن 10 هزار 400 شهید، 31 هزار و 100 جانباز، 2 هزار و 384 آزاده و 300 سردار است، گفت: این استان در انتخابات ریاست جمهوری نیز مشارکت 82.59 درصدی داشته است.
نماینده دولت در مازندران با بیان اینکه بسته‌های حمایتی دولت راه خوبی برای برون‎رفت از مشکلات اقتصادی است، بیان کرد: در مازندران 3 هزار و 505 کارخانه و کارگاه تولیدی دارد که 693 کارگاه دارای 50 کارگر به بالا هستند و 36 مورد آن با مشکل کارگری مواجه‌اند.
وی ادامه داد: 16 هزار میلیارد تومان برای راه اندازی واحدهای تولیدی کشور ابلاغ شده که امیدواریم مازندران نیز به حق و حقوق خود برسد.


نماینده عالی دولت در مازندران گفت: این استان 39 شرکت و ناحیه صنعتی دارد که با 30 درصد ظرفیت کار می کنند.
فلاح با اشاره به ثبت 23 میلیون تردد و 11.5 میلیون نفرشب اقامت در نوروز امسال گفت: از سال 93 تاکنون، بیش از 8 میلیارد تومان در بخش زیرساختهای گردشگری مازندران هزینه شده است.
وی در پایان اظهار داشت: اگر نسبت به واردات و تنظیم بازار از مرکز اقدام شود؛ با محصولات استراتژیک استان مازندران نیز شامل برنج، کیوی و گوشت سفید که قابلیت رسیدن به 50 تا 60 درصد سهم تولید داخل را دارند، میتوانیم به خوداتکایی برسیم و کارهای خوبی انجام شود.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: