دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
دبیر شورای عالی فضای مجازی:
نرم‌افزار‌های کاربردی بومی‌سازی شوند/ فعالیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی کشور
دبیر شورای عالی فضای مجازی بر بومی‌سازی نرم‌افزار‌های کاربردی تاکید و اعلام کرد: فعالیت بالای دو میلیون کاربر حوزه کسب و کار در فضای مجازی نشاندهنده ضرورت استفاده از بستر مجازی برای جهش و تولید اقتصادی است.
به گزارش آوای خزر، ابوالحسن فیروزآبادی امروز شنبه ۲۹ مردادماه جهت دیدار با فعالان فناوری‌های نوین و همچنین شرکت در پنجمین نشست شورای اداری و نخستین نشست شورای فضای مجازی استان مازندران، سفری به مرکز این استان داشت.

او در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران مازندران با اشاره به حجم گسترده‌ای از اطلاعات که از طریق شبکه‌های مجازی در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می‌گیرد؛ معتقد است که برخلاف برخی اظهار نظرها، دولت با توسعه فضای مجازی تضعیف نمی‌شود، دولت خادم مردم است و با توسعه رسانه‌های اجتماعی و نهاد‌های مردم‌نهاد موافق است.

نرم‌افزار‌های کاربردی بومی‌سازی شوند/ فعالیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی کشور
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه  بایستی نوع نگرش در دولت مطابق با مقتضیات فضای مجازی باشد و این فضا‌ها برای مردم فرصت‌ساز و زمینه ظهور و بروز فعالیت‌های مردم باشد، اظهار داشت: اگر دولت این فرصت را برای مردم فراهم نکند و کمک نکند تا این‌ها ظهور و بروز پیدا کنند، آنگاه پلتفرم‌ها/ بسترانه‌های خارجی از بیرون وارد می‌شوند و مردم مطابق با آن‌ها عمل می‌کنند.

فیروزآبادی ادامه داد: این بستر‌های وارداتی، برای صد‌ها و میلیون‌ها کاربر در فضای مجازی ارزش‌گذاری و مقررات تعیین کرده و شکل‌گیری زندگی کاربران توسط آن‌ها صورت می‌گیرد، و در نهایت نیز نیاز‌های آموزشی بر روی پلتفرم‌های خارجی صورت می‌گیرد.

او با تاکید برای اینکه دولت باید بستر فعالیت مالی و آموزشی را ایجاد و شرایطی را برای فعالیت مردم در آن بستر، فراهم کند، این وضعیت ایجاد شده را عامل همبستگی ملی دانست.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اعلام اینکه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر اقتصادی (واحد صنفی مجازی) در کشور داریم، افزود: این در حالی‌ست که تعداد همه واحد‌های صنفی کشور (واحد‌های حقیقی) از این میزان کمتر است.

فیروزآبادی با بیان اینکه فضای مجازی توسعه‌دهنده اقتصاد جهانی است، از انفجار سخت‌افزاری در جهان گفت که نیاز به نرم‌افزار‌های کاربردی دارند و هر کشوری اگر نرم‌افزار‌ها را داخلی‌سازی و بومی‌سازی نکند از قافله این فناوری عقب افتاده و به مصرف‌کننده تبدیل می‌شود.

او البته با اذعان به اینکه میلیارد‌ها دلار در اختیار مردم گذاشتیم، ولی با آن گیم بازی می‌کنند و یا سرگرمی‌های لاطائلات انجام می‌دهند، گفت: ۸۰ درصد ترافیک کشور در بخش پیام رسان‌ها به "سرگرمی" می‌گذرد و هیچ کشوری این اندازه در پیام‌رسان‌ها وقت نمی‌گذارد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه ما مخالف مناسبات اجتماعی از طریق فضای مجازی نیستیم و باید این تعاملات باشد، افزود: این‌ها بستر و  مقدمه جهش اقتصادی است، دولت هم باید متناسب با تحولی که در جامعه اتفاق افتاده است بستر را آماده کند، اکنون گیم یا بازی در مقوله آموزش باید باشد؛ حتی آموزش دانشگاهی را نیز با روش‌های گیم انجام می‌دهند.

فیروزآبادی با تاکید بر استفاده بهینه و آگاهانه از فضای مجازی، گفت: آنچه ما بر آن تاکید داریم، استفاده از فضای مجازی برای تعاملات سازنده، جهش و رونق اقتصادی، و افزایش آگاهی و اطلاعات در بخش‌های مختلف است.
 
نرم‌افزار‌های کاربردی بومی‌سازی شوند/ فعالیت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی کشور

مدیران کارنامه یکساله ارائه دهند

استاندار مازندران در سخنانی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهید رجایی ۲۸ روز رئیس جمهور ایران بود، اما با تحرک، پویایی و تفکر خود؛ هم درس مقاومت و ایثار را آموزش داد و هم عملکرد جاودانه‌ای را از خود به یادگار گذاشت.

سید محمود حسینی‌پور اظهار امیدواری کرد که در این دولت تبعیض‌ها رخت بربندد و عملکرد خود را به روش‌های شهید رجایی نزدیک کنیم.

او همچنین از همکاران خود در مدیریت سیل غرب مازندران قدردانی کرد و ادامه پیگیری‌ها برای رفع مطالبات مردمی در مناطق سیل‌زده را خواستار شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اهمیت فضای مجازی عنوان کرد که زیرساخت‌های ارتباطات باید به صورت پایلوت در شهر دیجیتال دنبال شود و مازندران آمادگی دارد که پایلوت شهر دیجیتال باشد.

حسینی‌پور همچنین با اشاره به هفته دولت، از مدیران کل استان خواست تا کارنامه عملیاتی یک‌ساله خود را به استحضار مردم برسانند.
 
در این نشست، مدیران جدید استان شامل محمد ملاعلی‌پور مدیرکل استاندارد، سجاد خسروانیان مدیر خبرگزاری ایرنا، مصطفی بابایی مدیرعامل شرکت برق غرب، و رحمان معصومی به عنوان سرپرست اداره‌کل راه‌آهن شمال در مازندران، معارفه شدند.

همچنین آقایان محمدی سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری، ابراهیمی رئیس ستاد کنگره جهانی غدیر، اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کل دادگستری استان و علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گزارشی از آخرین فعالیت‌های حوزه خود را ارائه دادند.  
 
در این نشست، یکی از همکاران آزاده استانداری مازندران مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش آوای خزر، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی، عصر امروز دیداری با فعالان فضای مجازی و استارت‌آپ‌های استان مازندران داشت.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار