دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران کل مصرف برق صنایع را در استان حدود ۲۰۰ مگاوات بیان کرد و گفت: بار پیک برق تابستان در استان سه برابر می شود.

خبرگزاری مهر مازندران نوشت: سید کاظم حسینی شمار مشترکان تحت پوشش را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: ۷۵ درصد مشترکان خانگیی و کمتر از یک درصد صنعتی هستند.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار دستگاه ترانسفورماتور در شرکت توزیع برق استان نصب شده است، افزود: ۱۸ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۱۴ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط وجود دارد و ۴۹ درصد از مصرف انرژی توسط بخش خانگی و ۲۰ درصد توسط بخش صنعت انجام می‌شود.

وی با اظهار اینکه کل برق مصرف صنایع ۱۸۰ تا ۲۰۰ مگاوات است، پیک بار مصرف برق را در سال جاری تاکنون دو هزار و ۲۵۲ مگاوات اعلام کرد و گفت: این درحالی که بار پایه در استان ۸۰۰ مگاوات است و میزان بار در تابستان سه برابر می‌شود.

حسینی کارنامی با بیان اینکه میزان خاموشی‌ها طی سال قبل بسیار زیاد بود، ناهماهنگی بین بخش‌های مختلف و کمبود تولید را از جمله دلایل ذکر کرد و گفت: خوشبختانه امسال تاکنون هیچ خاموشی در بخش خانگی نداشتیم و تمامی نیروگاه‌ها تعمیرات اساسی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با عنوان اینکه تاکنون نیروگاه‌ها با ظرفیت کامل فعالیت هستند، تفاهمنامه با وزارت صمت و جهاد کشاورزی را از جمله اقدامات برای گذر از پیک برشمرد و گفت: در قالب تفاهمنامه هفته‌ای یک روز تمامی صنایع بزرگ و کوچک در طرح شرکت می‌کنند و با تغییر شیفت‌ها و تعطیلی‌ها در مدیریت مصرف برق همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف شدند نسبت به کاهش بار پیک و صرفه جویی در مصرف اقدام کنند و دستگاه‌هایی که بخشنامه دولت را رعایت نکردند با اخطار مواجه و برق چند دستگاه قطع شده است.

حسینی کارنامی یادآور شد: همچنین ادارات موظف شدند تا در ساعت غیراداری ۶۰ درصد بار مصرف را کاهش د دهند و همه اقدامات سبب شد تاکنون در بخش خانگی و اداری خاموشی نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران شمار پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت را ۱۱۰ پروژه با ۳۴ میلیارد تومان اعتبار ذکر کرد و گفت: برای گذر از پیک امسال تمام چراغ‌های روشنایی به صورت یک درمیان شده است و ۴۰ میلیارد تومان برای رفع ضعف ولتاژ صرف شده است.

وی تبدیل سیم به کابل را برای تقویت برق و جلوگیری از آسیب‌ها را از دیگر اقدامات بیان کرد و گفت: سال قبل ۵۵۰ کیلومتر و امسال تاکنون هزار کیلومتر از سیم برق به کابل تبدیل شده است.

وی بهسازی سیم‌های برق روستا را از طرح‌های دیگر برشمرد و گفت: امسال وضعیت سیم‌های برق ۴۰۰ روستا در استان اصلاح و بهسازی می‌شود./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار