دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
رییس پارلمان بخش خصوصی مازندران:
دولت به بخش خصوصی اعتماد و باور داشته باشد/ رشد صادراتی ۳۴ درصدی در مازندران/ مازندران دارای تنها سرای تجاری کشور در ولگاگراد روسیه
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران خواستار اعتماد و باور دولت به فعالان اقتصادی و حمایت از آن‌ها شد تا رشد و توسعه تجاری مطابق با ظرفیت‌های استان صورت بگیرد.
به گزارش آوای خزر، شعار حمایت از تولید با عناوین مختلف بیش از یک‌دهه است که در بیانات آغاز سال نو رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید شده است.

تولیدکنندگان و صادرکنندگان که در این سال‌های سخت ناشی از تحریم به عنوان سربازان و جهادگران جبهه اقتصادی کشور لحظه‌ای دست از کوشش برنداشتند، امروز بیش از گذشته نیازمند حمایت هستند و به دولت مردمی امید بسته‌اند.

بخش خصوصی مازندران، در کنار دولت با برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، قدرت خود را به اثبات رسانده و به‌عنوان مشاور سه قوه، در بیشتر تصمیم‌گیری‌ها نقش دارد.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران به عنوان خانه فعالان اقتصادی استان، با شناسایی و احصاء مشکلات مختلف از صنفی، کارگری و کارفرمایی گرفته تا موانع صادراتی، نقش مهمی در رونق کسب و کار‌ها و تسهیل در بازرگانی داخلی و خارجی دارد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی مازندران یکی از مشکلاتی که سبب ایجاد رانت و فساد اقتصادی در کشور شده بود را ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام و عنوان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی با نگاه خیر و اصلاح شرایط بوده است و قرار شد اتفاقات خوبی بیفتد.

عبدالله مهاجر دارابی در جمع خبرتگاران با بیان اینکه اتاق بازرگانی در سال ۱۳۹۷ تنها مجموعه‌ای بود که مخالفت خود را با ارز ۴۲۰۰ تومانی اعلام کرد؛ معتقد است که تاثیرات این نرخ سبب کوچک شدن سفره مردم شد و از اینرو اتاق مازندران به صراحت عنوان داشت که این مسیر، راه مطمئنی برای کنترل محرومیت نیست.

دولت جدید نیز باتوجه به تجربیات گذشته و با شعار مردمی‌بودن، برای خشکاندن ریشه رانت و فساد،   کار جسورانه و جدی را صورت داد.

از نظر رییس اتاق مازندران، "هنوز باید یک مقداری محتاط‌تر عمل کنیم. دولت  چاره‌ای جز این ندارد که حوزه اقتصادی را جراحی کند. حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباید با تصمیمات و یا به دلیل یکسری از فشار‌های سیاسی، مشکلاتی را ایجاد کند.

مهاجر دارابی با اعلام اینکه ایران دارای رتبه ۱۲۷ در توسعه تجارت است و این اصلا خوب نیست، افزود: وضعیت موجود، حاصل اقدامات سال‌های متمادی است، اکنون دنیا ما را تحریم کرده و دولت نمی‌تواند منابع بیاورد و در چنین شرایطی فقط بخش خصوصی است که می‌تواند از راه‌های مختلف منابع ارزی را وارد کند.

او با تاکید بر اینکه دولت باید به بخش خصوصی اعتماد و باور داشته باشد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و به طور خاص استان مازندران که نقش مهمی در امنیت غذایی و حتی حوزه دانش‌بنیان کشور و همچنین صادرات به کشور‌های حوزه خزر دارد، باید با سرعت به جایگاه واقعی خود در توسعه تجارت برسد.

رئیس پارلمان بخش خصوصی مازندران، عنوان کرد: بستر توسعه تجارت و مراودات تجاری را دولت باید فراهم کند، با دیپلماسی اقتصادی خوب، با رایزنی‌ها و پیگیری‌های مستمر و با مشارکت دادن بخش خصوصی در تمام تصمیم‌گیری‌های مربوط به صادرات و واردات.

مهاجر دارابی با بیان اینکه صادرات باید برای بازرگانان ما صرفه اقتصادی داشته باشد، از اهمیت کار رایزنان توسعه تجارت، رایزنان وزارت کشور و رایزنان بازرگانی با تجار و مسوولان اقتصادی کشور‌های طرف تجاری گفت.

او از تلاش‌های نماینده عالی دولت در مازندران برای تسهیل در تجارت با کشور‌های طرف قرارداد و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و تجاری، قدردانی و اظهار کرد: با ادامه پیگیری‌ها به نظر می‌رسد روز‌های بهتری را در پیش داریم، که اگر برجام هم به سرانجام برسد، و اگر حمایت از بخش خصوصی جدی صورت بگیرد، بخش مهمی از هزینه‌های کمرشکن در حوزه صادرات به طور ویژه بخش کشاورزی، کاهش می‌یابد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به رشد ۳۴ درصدی صادرات استان در چهار ماهه امسال نسبت به مشابه سال گذشته، اظهار امیدواری کرد که مازندران نقش خود را در رشد هشت درصدی اقتصاد کشور ایفا کند.

مهاجر دارابی با اعلام اینکه یکی از مشکلات صادرات مربوط به مراودات مالی است، تصریح کرد: هنوز این بخش از تجارت حل نشده مانده است و ایراد دارد، در بنادر آستاراخان و آکتائو هزینه‌های سر بار زیادی بر بازرگانان تحمیل می‌شود.

او ادامه داد: در حمل و نقل پول و یا با صراف‌ها مشکل داریم و این در حالی است که رقبای بزرگی در بازار‌های منطقه هستند که اگر ورود نکنیم؛ آن‌ها بازار محصولات لبنی و مرکبات را در دست می‌گیرند.

این مسوول با اشاره به قراردادی که با چین برای صادرات مرکبات منعقد شده است، معتقد است؛ چین بازار بزرگی دارد، اما فعال اقتصادی زمانی وارد این بازار می‌شود که برای او صرفه اقتصادی داشته باشد.

استان مازندران اکنون تنها استان کشور است که در ولگاگراد روسیه سرای تجاری دارد، این یعنی یک فرصت مهم برای تبادلات تجاری، اما اینکه تا چه اندازه از آن بهره برده‌ایم را باید در میزان بازیگری ایران در بازار بزرگ روسیه ببینیم.

براساس آمار گمرک مازندران، در سال ۱۴۰۰ صادرات مازندران به روسیه ۲۹۷ هزار و ۶۱۲ تن به ارزش ۴۹ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۱۲۵ دلار بوده است. این رقم در ۴ ماهه امسال ۱۴۳ هزار و ۱۴۹ تن به ارزش ۸ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۸۲ دلار بوده است که نسبت به سال گذشته در مجموع رشد بالای ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

گرچه رئیس اتاق بازرگانی مازندران عدد اصلی یعنی صادرات محصولات مازندران را بیش از این میزان می‌داند چرا که از گمرکات سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود، لیکنباتوجه به بازار بزرگی که مازندران به دلیل آغاز فعالیت‌ها از مسیر راهگذر شرق به غرب و شمال به جنوب دارد باید تلاش کند تا از این فرصت طلایی بیشتر و بهینه استفاده کند بدین سبب که بازار بزرگ کشور‌های حاشیه خزر به ویژه روسیه، رقبای بزرگی دارد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار