دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

ضارب مأموران انتظامی خیابان طالقانی تهران به اعدام محکوم شد
قاضی صلواتی با اشاره به اتهامات ضارب مأموران انتظامی خیابان طالقانی تهران گفت: اتهامات متهم علیرضا رضوی خالق‌آبادی، فرزند جواد، محاربه و افساد فی‌الارض از طریق تیراندازی به سمت افراد و مأموران فراجا، مباشرت در 4 فقره قتل عمدی، شروع به قتل با استفاده از سلاح گرم نسبت به 5 نفر از مأموران فراجا و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم در شهر تهران و شهرستان شهریار با استفاده از سلاح گرم، است.

کیفرخواست سارق بزرگراه نیایش با اتهام «محاربه» صادر شد
علی صالحی دادستان تهران در شورای عالی قوه قضاییه اظهارداشت: با تلاش و زحمات شبانه‌روزی و پس از پیگیری‌های به عمل آمده، قرار مجرمیت و کیفرخواست سارق مسلح بزرگراه نیایش با اتهام «محاربه» صادر و این پرونده امروز به دادگاه ارسال شد.

تعطیلی یک پاساژ به دلیل ضرب و شتم دو بانوی آمر به معروف
فرماندار شهرستان شیراز گفت: پاساژ مصطفوی این شهر به دلیل عدم رعایت اصول امنیتی و نصب دوربین مداربسته و همچنین عدم رعایت اصول اسلامی از سوی عده‌ای تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. لطف الله شیبانی افزود: در پی توهین و هتک حرمت همسر و دختر شهید منصور خادم صادق در پی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در پاساژ مصطفوی شیراز که این خانواده شهید مورد ضرب و شتم دو بانوی بدحجاب قرار گرفتند شورای تامین شهرستان پیش از ظهر دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ تشکیل جلسه داد. ضاربان هم البته دستگیر شده اند. 

تکذیب یک شایعه درمورد خاتمی
محمدعلی ابطحی نوشت: شبکه بی بی سی جهانی در خبری مدعی شده است که آقای خاتمی تحت تاثیر یکی از شخصیتهای پاکستانی، در فرودگاه تهران، خبر اهانت سلمان رشدی به پیامبر را به امام رسانده و امام فتوای مشهور خودشان را داده اند. من چون آن زمان معاون بین الملل وزارت ارشادی بودم که آقای خاتمی وزیرش بود و مسایل بین المللی را معاونت ما پیگیری می کرد و در جزییات خبر بودم،‌ از این خبر تعجب کردم. میدانستم این خبر دروغ است. اولین باردر سال ۶۷ آقای محتشمی -وزیر کشور وقت- خبر چاپ کتاب را به ما دربخش بین‌الملل ارشاد رساند. آقای محتشمی همان عصر که خبر را به ما داد به دفتر امام رفت و خبر را به ایشان رساند. پس از رسیدن خبر به دفتر امام بلافاصله با ما تماس گرفتند، دستور دادند که تا فردا شب یک نسخه‌ی ترجمه شده از کتاب را حاضر کنیم. و فتوا انتشار یافت.

پاسور بازی کردن یکی از حاضران در جلسه شهرداری منطقه ۸ تهران
در پی انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی که پاسور بازی کردن یکی از حاضران در جریان جلسات شهرداری منطقه ۸ تهران را نشان می‌داد، روابط عمومی شهرداری منطقه هشت تهران با انتشار توضیحی اعلام کرده این جلسه مربوط به شورایاران است و ارتباطی به مدیران شهری ندارد.

ادعای چشم‌پوشی تهران از برخی خواسته‌هایش در مذاکرات
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید به خاطر آمادگی تهران برای چشم‌پوشی از بعضی از خواسته‌هایش، ایران و آمریکا نسبت به دو هفته قبل به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند.

فک قرار بازداشت موقت سپیده رشنوتبدیل آن به تودیع وثیقه
برادر سپیده رشنو در توییتر نوشت: جلسه اول رسیدگی به اتهامات خواهرم سپیده رشنو به صورت علنی برگزار شد، قرار بازداشت موقت فک و مقرر به تودیع وثیقه شد.

با پتروشیمی بهبهان تالاب شادگان نابود می شود
علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره سرانجام پتروشیمی میانکاله گفت: همان زمان که کلنگ احداث پتروشیمی به زمین زده شد اعلام کردیم که از نظر ما کلنگی به زمین زده نشده است چون گزارش ارزیابی ندارد از این رو اجرای آن متوقف شد و پرونده پتروشیمی میانکاله برای همیشه بسته شده است.

اسلامی: فرانسه بیش‌ترین مزاحمت را در مذاکرات داشته
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه فرانسوی‌ها بیشترین ظلم را در طول تاریخ در قضیه هسته‌ای به ایران کردند، عنوان کرد: یک میلیارد دلار از پول ما را گرفته تا روی چرخه سوخت هسته‌ای سرمایه‌گذاری کنند، اما به ما گفتند شرکت تأسیس کنید و هر وقت سوخت خواستید ما به شما سوخت می‌دهیم. بعد از ۵۰ سال هیچ چیزی دست ما را نگرفته و سودی برای ما نداشته است. بیشترین مزاحمت را هم فرانسه در مذاکرات هسته‌ای روی چرخه سوخت هسته‌ای داشته است.

واکنش وزیر ارتباطات به کاهش سرعت اینترنت
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: در ارتباط با کاهش سرعت اینترنت نگاه و راهبرد دولت سیزدهم در این است که یک شبکه پرسرعت، باکیفیت و امن را برای مردم فراهم کند و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که این اتفاق رخ دهد. او با اشاره به اینکه بحث فیبر نوری منازل کسب و کار‌ها باید تامین شود تا سرعت آن چند صد برابر شود، توضیح داد: وقتی تا خانه مردم فیبر نوری کشیده شود، مشترکان می‌توانند از طریق وای فای به تلفن همراه خود متصل و از سرعت بالای اینترنت لذت ببرند.

قیمت تورهای جام جهانی، حداقل ۲۰۰ میلیون
به گفته فعالان گردشگری در حال حاضر قیمت تورهای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از حدود ۲۰۰ میلیون تومان شروع و تا حدود ۸۰۰ میلیون تومان تعریف شده است. اقامت بزرگترین مشکل در تعریف این بسته‌های سفر است که قیمت‌ها را بسیار افزایش داده است.

حمایت رئیسی از گشت ارشاد
ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در نشست خبری خود درمورد گشت ارشاد با اشاره مسئله امنیت اجتماعی در جامعه، گفت: زنان و دختران ما عفت و پاکی را از یک فرهنگ، آموخته و یک یک تمدن قوی و قدیمی در ایران اسلامی دارند. عفیفه بودن زن مسلمانان ایرانی برای امروز و دیروز نیست؛ در تاریخ ایران اسلامی، زندگی زنان این سرزمین همواره همراه با عفاف و حجاب بوده است. رئیسی بیان داشت: امروز جامعه بر مدار قانون است. هیچ کس حق ندارد کار سلیقه‌ای و فراقانونی انجام دهد. ملاک و معیار در جامعه قانون است. احترام به قانون برای همه ضروری است و قانون‌مداری و قانون‌محوری همه مسائل را حل خواهد کرد.

بحرانی شدن وضعیت عراق
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد به صورت دائم از فعالیت سیاسی کناره‌گیری کرده است. این اقدام صدر در واکنش به صدور بیانیه آیت‌الله سید کاظم حائری، از مراجع تقلید برای کناره گیری از مرجعیت صورت گرفت. به دنبال اعلام کناره گیری رهبر جریان صدر از دنیای سیاست، منابع خبری از ورود حامیان این جریان به کاخ ریاست جمهوری عراق خبر دادند. گفته می شود ۱۰ نفر کشته شدند. مقررات منع آمد و شد در سراسر عراق اعلام شده و الکاظمی نخست وزیر از صدر خواسته تا از حامیانش بخواهد از نهاد‌های دولتی خارج شوند. سفارت ایران هم اعلام کرد که فعلا به بغداد و کاظمین و سامرا سفر نکنید. از طرفی تمامی مرز‌های زمینی ایران و عراق بسته شد و ستاد اربعین هم از مردم خواسته تا فعلا به عراق نروند. همچنین مقتدی صدر تا توقف خشونت و درگیری‌ها اعتصاب غذا کرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: