دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۹
آوای خزر گزارش می‌دهد/ تصویری
افتتاح طرح جهادی شهدای بهزیستی در مازندران/ دستور ویژه استاندار مازندران جهت ساخت مسکن خانواده‌ی ۳ معلول در چهاردانگه
یکی از برنامه‌های سفر نیم‌روزی استاندار مازندران به بخش چهاردانگه، حضور در افتتاحیه طرح جهادی شهدای بهزیستی بود که در خلال مراسم، با اطلاع از وجود یک خانواده دارای ۳ معلول (نابینا) در این بخش، دستورات ویژه‌ای را برای ساخت مسکن آن‌ها صادر کردند.
به گزارش آوای خزر، عصر روز پنجشنبه دهم شهریورماه، مراسم افتتاح طرح جهادی شهدای بهزیستی با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه هدف بهزیستی که بنا به دلایلی از خدمات اجتماعی دولت محروم هستند، با حضور استاندار مازندران در روستای "لالا" از توابع بخش چهاردانگه ساری و همزمان در سایر شهرستان‌های استان برگزار شد.

براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، پنج‌شنبه هر هفته، بهزیستی هر شهرستان با تیم متخصص در حوزه‌های مختلف به یک روستا یا منطقه شهری با اولویت مناطق محروم حضور پیدا می‌کند.

به گفته مدیرکل بهزیستی مازندران، طرح جهادی شهدای بهزیستی از سوی این اداره‌کل به استاندار اعلام شد و مورد موافقت و حمایت ایشان قرار گرفت.

فریبا بریمانی گفت: برای برنامه امروز در ساری، از قبل به مردم روستا‌های لالا، الندان، خلرد، وری و روستا‌های همجوارو شهر کیاسر اعلام شد که تیم متخصص و در واقع یک اداره‌ی کامل از بهزیستی جهت ارائه خدمات تخصصی بهزیستی در روستای لالا مستقر است.

او ادامه داد: این برنامه با همکاری دهیار و اعضای شورای اسلامی، پایگاه بسیج و هیات امنای مسجد و حسینه روستای لالا، به اجرا درآمده است و حضور استاندار در این طرح مهم نیز به عنوان پشتیبان حائز اهمیت بوده‌است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه همین برنامه در سراسر شهرستان‌های استان برگزار شده است، گفت: محلات هدف در دو محور خدمات ارائه می‌دهند که محور اول شامل خدمات مشاوره سلامت روان، مشاوره ژنتیک، غربالگری بینایی‌سنجی، غربالگری شنوایی‌سنجی، پذیرش و هماهنگی، غربالگری جسمی (پزشک)، توانمندسازی (اشتغال و مسکن)، توان‌پزشکی، کمیسیون پزشکی، اورژانس اجتماعی، پیشگیری و درمان اعتیاد، مشاوره قبل از ازدواج و پیشگیری از طلاق، و مددکاری در شناسایی جامعه هدف و خدمات حقوقی است.

بریمانی بیان کرد: محور دوم خدمات بهزیستی که در واقع خارج از مکان استقرار (حسینیه روستای لالا) برگزار شد؛ شامل ویزیت در منزل، توان‌بخشی مبتنی بر جامعه، خدمات آگاه‌سازی، کمیسیون پزشکی سیار، مشارکت مردمی، مناسب‌سازی اماکن عمومی و منازل، تحلیل وضعیت آسیب اجتماعی و معلولیت محله، شناسایی جامعه هدف جدید، (کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، سالمندان تنها و در معرض آسیب ود ختران خودسرپرست و...) و همچنین امور فرهنگی بوده‌است.

او با اعلام اینکه در نخستین طرح جهادی شهدای بهزیستی شهرستان ساری که در روستای لالا برگزار شد، ۸۵ مراجعه‌کننده حضوری و ۸۵ درخواست کتبی داشتیم؛ به استاندار مازندران گفت: ۱۴۰ نفر از این افراد به واحد‌های مختلف بهزیستی ارجاع شدند، همچنین تعداد ویزیت پزشکی، توان‌بخشی و سالمند ۴۰ مورد و ویزیت پزشک متفرقه نیز ۶ مورد بوده است.   

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه مراجعات در بخش‌های مختلف بوده است، تصریح کرد: این مراجعات شامل  فرزندخواندگی، درمان اعتیاد، انواع مشاوره اعم از تحصیلی، ژنتیک و ناباروری، خانواده و سالمندان، حقوقی، همچنین بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی، مناسب‌سازی منزل، سبد کالا، اورژانس اجتماعی، کمیسیون پزشکی، و مسکن بوده است.

به گزارش آوای خزر، استاندار مازندران دقایقی را با مراجعان و جهادگران بهزیستی به گفتگو پرداخت. از مواردی که وقت زیادی برای آن صرف شد؛ رسیدگی به وضعیت یک خانواده سه معلول بوده است. استاندار مازندران پیگیر اوضاع آن‌ها شد و مقرر گردید؛ باتوجه به اینکه این خانواده یک قطعه زمین در روستا دارند؛ لذا از سوی بهزیستی، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌هایی که قانون مشخص کرده است در اسرع وقت از سوی مسوولان محلی (دهیار و شورا) و سپس دستگاه‌های مربوطه زمینه ساخت مسکن آن‌ها فراهم شده و خیلی زود نیز صاحب خانه شوند.

همچنین باتوجه به اینکه این برنامه به صورت متمرکز از طریق ویدئوکنفرانس در سایر شهرستان‌ها نیز به نمایش درآمد، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در سخنانی از اقدام خداپسندانه و جهادی اداره‌کل بهزیستی استان در نگاه عملگرایانه و عدالت محورانه با هدف توزیع و در دسترس قراردادن خدمات دولت در بخش اجتماعی و بهزیستی قدردانی کرد.

او با اشاره به آمار قابل توجه مراجعه‌کنندگان در این طرح جهادی، شناسایی جامعه هدف بهزیستی که تاکنون بدون پرونده بودند، ایجاد بارقه امید در آن‌ها برای زندگی سالم و رفع مشکلاتشان و ارجاع افراد به بخش‌های مختلف بهزیستی را از مهمترین مواردی عنوان کرد که در این طرح دیده شده است.

به گزارش آوای خزر، بیشترین مراجعات در طرح جهادی شهدای بهزیستی به بخش‌های شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، اورژانس اجتماعی، کمیسیون پزشکی و مشاوره خانواده اختصاص داشت.

بهزیستی مازندران، ۷ شهید را به انقلاب ایران تقدیم کرده است. این سازمان اکنون خدمات خود را همچون سایر  اردو‌های جهادی در کشورمان؛ علاوه بر خدمات معمول، با تشکیل تیم‌های داوطلب و متخصص به سمت فعالیت‌های میدانی با هدف محرومیت‌زدایی و ارتقای شاخص سلامت و رفاه اجتماعی در استان، آغاز کرده است.
 
در افتتاحیه این طرح، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود، محمدعلی نوبخت فرماندار، و دیگر مسوولان شهرستانی و محلی حضور داشتند. 
 
برای دیدن عکس در اندازه اصلی، روی علامت دانلود در زیر عکس - سمت چپ - کلیک کنید
 

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: