دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
تعداد زیادی از والدین هستند که در تربیت فرزندان‌شان موفق بوده‌اند. اما باید دید آن‌ها چه روشی را به‌کار گرفته‌اند تا فرزندانی خوب و موفق تربیت کنند.

به گزارش آوای خزر، پدر و مادر بودن یک شغل است که هیچ مدرسه ای آن را به ما آموزش نمی دهد و به عنوان پدر و مادر، ما می دانیم که این کار آسانی نیست. در اینجا راهنمایی هایی وجود دارد که زندگی بعنوان پدر و مادر بودن شما را ساده تر می کند و تربیت فرزند را لذت بخش تر. پس اگر می‌خواهید همچون والدین موفق با فرزندان خود رفتار کنید این نکات را بخوانید.

ویژگی والدین موفق و روش آنها در تربیت فرزند به چه صورت است؟

درباره ارتباطات فیزیکی بسیار آگاه و محتاط هستند

کودکان، بخصوص در سالهای ابتدایی تولد، نیاز دارند به آغوش کشیده شوند، حمل شوند و گاه تنبیه شوند. برخی از خانواده ها می ترسند که نکند اینگونه ارتباطات فیزیکی نزدیک و یا حتی اجازه دادن به فرزندان برای خوابیدن در تختخواب والدین، منجر به وابستگی شدیدی میان کودکان و آنها شود. در واقع، این گونه فرزندان با اعتماد بیشتری نسبت به عشق خانواده خود بزرگ می‌شوند و همینطور اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود خواهند داشت.

استقامت و پایداری دارند

بسیاری از والدین قوانینی را وضع می کنند و زود آن را فراموش می کنند و یا در مقابل عدم اجرای آن تسلیم می شوند. اگر بابا به کوچولو می گوید که بازی های رایانه ای تنها برای یک ساعت در روز مجاز است، تنها برای یک ساعت باید مجاز باشد، حتی اگر کوچولو اوقات تلخی کند و یا ناراحت شود. در غیر این صورت، دفعه بعدی کوچولو به قوانین و خواسته های پدر هیچ احترام و ارزشی قائل نخواهد شد.

عادات خوب، رفتار خوب و اخلاق خوب را به فرزندانتان می‌آموزند و خود آن را انجام می‌دهند

چرا که انجام این فعل های خوب تاثیری به بلندای یک عمر زندگی بر فرزندان خواهد داشت. صفات شخصیتی خوب و اخلاق پسندیده، به رفتاری اطلاق می‌شود که در جامعه از آن بعنوان عرفی از ادب و مقبولیت اجتماعی یاد شود. فرزندان هرگز این رفتارها و اخلاقیات را یاد نمی گیرند، مگر آنکه خود شما بصورت عملی آنها را انجام دهید و به آنها نیز بیاموزید. بهترین راه، تهیه یک لیست از این خصوصیات و رفتارها بوده که باید آن را به دیواره اتاق مطالعه آنها بچسبانید. برای داشتن این لیست به این بخش توجه کنید.

پند و اندرزهای خود را ابتدا خودشان تمرین می‌کنند

اگر شما عادت دارید بر روی مبل لم دهید و برای ساعت ها مشغول تماشای تلویزیون باشید، از دیدن فرزندان خود در مقابل تلویزیون در تمام طول روز عصبانی نباشید. کودکان آنچه را می بینند بیشتر از آنچه به آنها گفته، انجام می دهند. اگر می خواهید فرزندانتان را از انجام دادن کاری بترسانید، قبل از آن حتما به خودتان نگاه کنید که آیا آن را انجام می دهید یا خیر. خودتان را قبل از فرزندتان اصلاح کنید.

به فرزندانشان اهمیت خواب کافی را می‌آموزند

خواب، یک نیاز ضروری برای بشر به شمار می رود که کودکان نیاز بیشتری نسبت به بزرگسالان به خواب دارند. خواب خوب شب برای عملکرد مطلوب فیزیکی و روانی ضروری است.

زود پیوند برقرار می کنند

بسیاری از والدین نسبت به دختران وپ سران جوان خود مبنی بر اینکه در دسترس نیستند، اعتراض دارند. اغلب این شکوه ها از ساکت تر شدن فرزندان، پاسخ های کوتاه و یک کلمه ای آنها برای هر سوالی، همراه نبودن با خانواده و غیره، سرچشمه می گیرد، کلید اساسی درباره حل این مشکل و همچنین جلب اعتماد آنها در بیان مشکلاتشان، برقراری زودهنگام این پیوند است. از ابتدای نوپایی کودک این ارتباط را قوی بسازید، به کودک گوش فرا دهید، بااو صحبت کنید، صبور باشید و هرگز به دیده حقارت به آنها نگاه نکنید و آنها را مورد تمسخر قرار ندهید. با تک تک فرزندانتان زمان سپری کنید؛ بعضی اوقات با آنها به پیاده روی بروید. مطمئن باشید که به آرامی این پیوند قوی تر خواهد شد و تا همیشه و حتی تا در بلوغ نیز پابرجا خواهد ماند.

باور دارند که از هر دست بدهید از همان دست می‌گیرید

فرزندانتان را به چشم یک مسئولیت نگاه نکنید و نپندارید که آنها نقطه مقابل پیشرفت یا مسائل مهمتری در زندگی و یا لذت های بیشتر و یا حتی داشتن سلامتی بیشتر شما هستند. این انتخاب شما بوده که بچه دار شدید و حالا که انتخاب کردید این مسئولیت شماست که آنها را درست بار بیاورید. نکته اصلی اینجاست که اگر شما از داشتن بچه لذت ببرید، پدرومادر بودن یک شغل بسیار جذاب و دوست داشتنی برای شما خواهد بود.

بسیاری از مادران ازاینکه در کنار کودک بیمار خود، شب را تا صبح بیدار بوده اند شکایت می کنند یا اینکه مجبور می شوید بیدار شده و به فرزندتان شیر بدهید. در حالی که همسرتان در کنار شما غرق در خواب آرام است .تمام اینها به پایانش می ارزد. یک روز، وقتی که گهواره خالی شد، می توانید به عقب بنگرید و بگویید که کارتان را خوب انجام داده اید و احساس رضایت داشته باشید که فرزندانتان را خوب بزرگ کردید و هیچ چیز نمی تواند جای این حس رضایت را بگیرد.

گوش می دهند پس گوش دهید، گوش دهید

کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش دهید، این یک حقیقت درباره تمامی رابطه هاست. اما در رابطه والدین و فرزندان بیشتر مورد توجه است. حتی اگر بسیار مشغول انجام کاری هستید، هنگامی که فرزندتان به سراغ شما می آید و از شما توجه درباره مساله ای را می خواهد، همه کارتان را متوقف کنید، سر و بدنتان را بسمت فرزند خود بچرخانید و به او گوش فرا دهید. باور کنید، فرزندتان تمامی بد خلقی هایش را متوفق خواهد کرد.

تهاجمی نیستند، اهل منطق و متقاعد هستند

هیچ می دانید که صدای آرام بسیار قدرتمند تر از صدای بلند در دیپلماسی است؟ گاه ممکن است که با دیدن یک اتاق به هم ریخته کنترل خود را ظرف 5 دقیقه از دست دهید گرچه بعنوان یک قانون به یاد داشته باشید که در هنگام عصبانیت با فرزندتان صحبت نکنید و یا بر سرش داد نزنید. مدت کوتاهی صبر کنید تا آرام شوید سپس با او صحبت کنید، نیازی نیست که صدای خود را بالا ببرید. اگر او قانونی را شکسته و نمی تواند تلویزیون ببیند یا غذا بخورد این تنبیه را برای ساعات یک هفته او اجرا کنید، اما درکمال آرامش و خونسردی و نه با بالابردن صدای خود و یا حتی عصبانیت و تهاجم.

وظایف خانه را زودتر انجام می‌دهند

هنگامی که فرزندان در سنین پایینی هستند، دوست دارند در کارهای خانه کمک کنند، مانند شستن ظرف‌ها و یا جارو کردن زمین به آنها اجازه دهید. دراغلب موارد این کار برای شما کار بیشتری را به دنبال دارد، اما مساله ای نیست .با بزرگتر شدن آنها، اشتباهاتشان نیز کاهش می یابد و بیشتر کمک حالتان خواهند بود. در نظر داشته باشید که اگر در کودکی مورد تشویق واقع نشوند، ممکن است هیچوقت نتوانند در کارهای خانه به شما کمک کنند.

هرگز به آنها در قبال انجام کارهای خانه پول یا شیرینی بعنوان پاداش ندهید. تمیز نگه داشتن خانه و انجام کارهای منزل از مسئولیت های هر شخص به شمار می‌رود. پیر و جوان. خانه هتل نیست./نمناک

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار