دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
استاندار مازندران خواهان جلوگیری از تخریب و تجاوز به عرصه های ملی شد و گفت: زمینخواری در استان به بحران تبدیل شده است.

به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای برنامه ریزی استان با ابراز نگرانی از روند رو به رشد تجاوز به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی در استان افزود: متأسفانه زمینخواری در استان به بحران جدی تبدیل شده است.

وی خواستار شناسایی متخلفان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از زمینخواری در استان شد و گفت: متأسفانه برخی دهیاران و شوراها نیز در خرید وفروش اراضی و واحدهای مسکونی نقش دارند.

وی خواستار شناسایی و برخورد قاطع با متجاوزان به عرصه‌های طبیعی و ملی شد و گفت: باید با سیاست‌های درست نسبت به پیشگیری و برخورد با پدیده زمینخواری اقدام شود.

استاندار مازندران تجهیز و نوسازی ماشین آلات راهداری را الزامی دانست و از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بهسازی این ادوات در استان خبر داد و همچنین با تاکید بر بازنگری طرح هادی روستایی در استان گفت: در این کارگروه مصوب شد تا طرح هادی ۱۴ روستای واقع شده در حریم شهر بازنگری شود.

وی با اشاره به همت دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و توسعه فعالیت‌های اقتصادی گفت: تاکنون دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان تخصیص داده شده است.

استاندار مازندران اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغالزا در روستاها را در بهبود وضعیت اقتصادی و مهاجرت معکوس به این مناطق مؤثر و مهم دانست و خواستار اجرای طرح‌های اقتصادی توسط دستگاه‌ها برای ماندگاری و بازگشت روستاییان شد.

ولی‌الله فرزانه نماینده مردم نور، محمودآباد و فریدونکنار در مجلس نیز نداشتن طرح هادی روستایی مشکل برخی از روستاهای استان برشمرد و گفت: یکی از دلایل ساخت وسازهای غیرمجاز مهاجرت بی رویه از سایر مناطق است.

وی با بیان اینکه تخریب ساختمان‌های ویلایی راه حل قطعی برای جلوگیری از خوش نشینی نیست، اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه را لازم برشمرد./مهر

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار