دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۷

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

مدارس دخترانه در شرق افغانستان دوباره بسته شدند
به گفته شاهدان عینی و گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی، مقامات طالبان بار دیگر مدارس دخترانه مقطع متوسطه را در ولایت پکتیا در شرق افغانستان تعطیل کردند. این مدارس با وساطت ریش‌سفیدان و مدیران مدارس برای مدتی باز شده بودند.

زائران اربعین در سامرا شبیه نظامیان لباس نپوشند
امین شریعتی، فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد می‌گوید: زائران سفر خود را کوتاه کنند و حداکثر هم یک‌ وعده در سامرا حضور داشته باشند. همچنین با توجه به حساسیت در سامرا، آقایان از پوشیدن لباس نظامی برای سفر اربعین بپرهیزند تا دچار مشکل نشوند.

صدر: تعرض به زائران ایرانی، حرام است
«مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر ضمن درخواست از طرفدارانش برای حرکت به سمت شهر کربلا برای احیای مراسم اربعین امام حسین علیه السلام، مجددا خواهان دوری سرایا السلام (بازوی نظامی جریان صدر) و الحشد الشعبی از مشارکت در طرح امنیتی اربعین شد.او گفت: تعرض به زائران خارجی(غیر عراقی‌ها) و بالاخص برداران ایرانی با دست، زبان، بیانیه‌ها و پیام‌ها و هر چیز دیگر امری قبیح، زشت، ممنوع و حتی حرام و بر خلاف همه عادات و سنت‌هاست.

پلیس: هیچ وقت مرزها را کامل نبستیم
فرمانده کل انتظامی کشور در مورد آخرین وضعیت مرزها برای تردد زائران اربعین حسینی جهت سفر به عراق گفت: وضعیت مرزها به سمت عادی شدن می رود و خوشبختانه آن ازدحامی که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم را دیگر نداریم. اشتری در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان اینکه ما هیچ موقع مرزها را کامل نبستیم، اظهار کرد: چند مرتبه به دلیل ازدحام جمعیت و برای ایجاد آمادگی در طرف عراقی برای پذیرش زوار یک الی دو ساعت مرزها بسته شدند ولی اینگونه نبود که کاملا بسته شوند.

حساب هایی با ۱۰۰ تراکنش ۳۵ میلیونی، باید مالیات بدهند
بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، چنانچه یک حساب بانکی بیش از ۱۰۰ تراکنش واریز به حساب در ماه داشته باشد و ۳۵ میلیون تومان در تراکنش‌ها جابه‌جا شود، تراکنش تجاری تلقی می‌شود و باید مالیات پرداخت کند.

معاون رئیسی: رستم قاسمی واقعا بیمار بود
حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره این که برخی از نمایندگان عنوان می‌کنند وزیر راه و شهرسازی باید به مجلس بیاید و در خصوص عملکرد مشاورش که بنا بر اتهاماتی بازداشت شده است پاسخگو باشد و این بیماری که مطرح می‌شود وی دارد، بهانه‌ای بیش نیست، گفت: خیر چنین چیزی نیست. ایشان واقعا بیمار بودند. وی تاکید کرد:وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که آیا دولت با توجه به شرایط وی همکاری‌اش را با او ادامه خواهد داد، عنوان کرد: بله همکاری ادامه دارد. ایشان در حال حاضر در جلسات هیات دولت شرکت می‌کنند و پیگیر کارهای وزارت‌خانه هستند و در برنامه تلویزیونی هم توضیح دادند.

ادعای اسرائیل درباره ارائه اطلاعات جدید به اروپا پیرامون ایران
یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل با اشاره به تلاش های این رژیم برای ممانعت از احیای برجام گفت که تل آویو اطلاعاتی درخصوص فعالیت‌های هسته ای ایران به کشورهای اروپایی داده است. او  گفت: هنوز زود است که بگوییم آیا در متوقف کردن توافق هسته‌ای موفق بوده‌ایم یا نه اما اسرائیل برای هر تهدید یا سناریویی آماده است.

اوکراین برخی شهرهای استراتژیک خود را از اشغال روسیه خارج کرد
اوکراین از پیروزی نیروهای این کشور در جبهه‌های جنگ خبر داده است. ارتش اوکراین شهرهای مهم استراتژیک بالاکلیا و کوپیانسک را از اشغال سربازان روس خارج کرد. ارتش روسیه از ضدحمله اوکراینی‌ها غافلگیر شده است.

سالانه آب دریای خزر ۲۰ سانتی متر کاهش می‌یابد
مجید علی‌نازی عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور، گفت: آب دریای خزر سالانه به شکل متوسط ۲۰ سانتی متر کاهش می یابد و این یک زنگ خطر برای بنادر شمال کشور است.

انفجار ون حامل مسافران ایرانی در عراق
سفیر ایران در عراق گفت: بر اثر برخورد یک ون با یک تانکر حمل سوخت در منطقه شوملی در استان بابل یازده نفر از افراد سوار بر ون کشته شده اند و سه نفر از آن‌ها زنده، اما مصدوم هستند. سخنگوی اداره دفاع مدنی بابل عراق نیز در رابطه با این حادثه گفت:۵ زائر ایرانی با وجود سوختگی از مرگ نجات یافتند و جانباختگان ۶ مرد و ۴ زن هستند. سفیر ایران می گوید به نظر می‌رسد که یازده نفر کشته شده ایرانی هستند. معاون وزیر کشور هم گفت: اجسادی که متعلق به ایرانی‌ها باشد برای تشخیص هویت به کشور منتقل می‌شوند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: