دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰
يونسي رئیس ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران
رئیس ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران گفت که طرح دریا در این استان در ماه مبارک رمضان فعال خواهد بود .
به گزارش آوای خزر،علیرضا یونسی در جلسه ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا که با حضور فرمانداران شهرستان های ساحلی مازندران در محمود آباد برگزار شد ، افزود : لازم است تمامی اقدامات لازم جهت ارائه خدمات به مسافران در چارچوب طرح دریا برای ماه مبارک رمضان اندیشیده شود.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت : تمام تلاش ما این است تا قداست و حرمت ماه مبارک رمضان در کنار فعال بودن طرح دریا در سواحل استان حفظ و شئونات این ماه رعایت شود .
وی افزود : ماه رمضان ماه میهمانی خداست و به طور قطع هموطنان ما خود به این مهم واقفند که حرمت این ماه را نگه دارند و مجموعه دست اندرکاران طرح دریا هم باید در این زمینه فعال برخورد کنند.
یونسی همچنین با اشاره به در پیش بودن موج جدید حضور مسافران تابستانی قبل از حلول ماه مبارک رمضان در استان مازندران ، گفت: تمهیدات لازم جهت حفظ امنیت عمومی و جانی مسافران در طرح های دریا اتخاذ شده است .
وی افزود : تمام رویکرد فعالیت های ستاد ساماندهی دریا در مازندران حفظ جان مسافران و خلق خاطره ای خوب و بیادماندنی است و همه تلاش ما کاهش آسیب ها به اندازه حداقل های ممکن است.
ریس ستاد اجرایی طرح های ساماندهی دریا در مازندران با قدردانی از تلاش مدیران و اعضای این ستاد در پیشبرد ماموریت های تعریف شده ، گفت : در سایه تمهیدات صورت گرفته امروز شاهد ارتقاء امنیت مسافران در شهرهای مازندران هستیم که رضایتمندی مسافران و شهروندان را با خود به همراه دارد.
وی از کاهش آمار مرگ ناشی از غرق شدگی در دریا به عنوان نقطه قوت طرح ساماندهی دریا در سه سال گذشته یاد کرد و بر ضرورت ادامه روند کاهشی در سال جاری نیز تاکید کرد.
بر اساس آمارهای رسمی تلفات ناشی از غرق شدگی در دریای مازندران در دوسال گذشته در مقایسه با سال 92 حدود 65 درصد کاهش داشت .
رئیس ستاد اجرایی طرح ساماندهی دریا در مازندران همچنین از تعریف و راه اندازی سامانه تلفنی سه رقمی گویا برای این طرح در استان خبر داد.
یونسی گفت که این سامانه برای برقراری ارتباط و دریافت نظرات مسافران و شهروندان راه اندازی می شود تا از این طریق کیفیت خدماتی که به هموطنان در قالب طرح دریا قابل ارائه است ، ارتقا یابد.
وی مشارکت مردمی را از عوامل مهم و اثرگذار بر موفقیت اجرای هر طرح عمومی دانست و افزود : طرح دریا هم برای این که با موفقیت بیشتر اجرا شود به عنوان طرحی که مردم از آن استفاده می کنند نیازمند مشارکت همه شهروندان و دستگاههای اجرایی استان است .
معاون استاندار مازندران همچنین با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی برای مسافران در قالب جشنواره های مختلف ، گفت : چارچوب و کلیات برنامه های فرهنگی را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به شهرستان ها ابلاغ کند و مدیران طرح ها نیز باید برای اجرای آنها مجاب شوند.
یونسی زیباسازی سواحل را یکی از خواسته های مهم مردم و ستاد اجرایی ساماندهی از فرمانداران و شهرداران شهرهای ساحلی دانست و از مسئولان متولی خواست تا در این زمینه نیز تلاش کنند.
وی ارائه خدمات رفاهی مطلوب تر به مسافران در سواحل را خواستار شد و گفت : خوشبختانه عملکرد ستاد اجرایی ساماندهی دریا در استان مازندران در حوزه های برنامه ریزی ، ساماندهی و بازگشایی طرح ها در مقایسه با سایر استان ها چند گام جلوتر بوده است.
در این نشست فرمانداران 16 شهرستان ساحلی مازندران به همراه مدیران دستگاههای اجرایی استان و دیگر اعضای ستاد اجرایی طرحهای ساماندهی دریا حضور داشتند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار