دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
در نشست شورای حفظ آثار دفاع مقدس مازندران عنوان شد:
سردار کارگر: دفاع مقدس در انحصار کسی نیست/ استاندار مازندران: دفاع مقدس، هویت ایران است
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تاکید دارد که کسی حق ندارد دفاع مقدس را در انحصار خود بگیرد، استاندار مازندران نیز تاکید دارد که دفاع مقدس هویت و تاریخ مقاومت مردمان است.
آوای خزرسعید منصوری: نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به ریاست استاندار، امروز ۲۱ مهرماه در سالن شماره یک استانداری با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور برگزار شد.

سردار کارگر: دفاع مقدس در انحصار کسی نیست/ استاندار مازندران: دفاع مقدس، هویت ایران است
 
در این نشست، استاندار مازندران با بیان اینکه اگر جمهوری اسلامیی زنده است و در جهان به عنوان محور مقاومت مسلمانان جهان قرار گرفته به برکت دفاع مقدس است، افزود: در تاریخ اسلام رویداد‌های بی‌شماری داریم، ولی آنچه توانست پرچم اسلام و اهل بیت علیهم السلام را هر روز به فراز‌های بلندتری برساند مسیر عاشورایی کربلا بود.

او ادامه داد: البته که آنچه توانست جمهوری اسلامی را به عنوان محور اصلی مقاومت قرار بدهد نیز دفاع مقدس بوده‌است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به عنایت ویژه رهبر انقلاب به سرداران و شهدای دفاع مقدس، گفت: امروز تمام کشور‌های مسلمان جمهوری اسلامی را الگو قرار می‌دهند و این به برکت دفاع مقدس است.

او ادامه داد: دفاع مقدس برای ما یک هویت برگرفته از واقعه کربلاست و همین راز ماندگاری آن است.

نماینده عالی دولت در مازندران، گریزی هم به اعتراضات و اغتشاشات در کشور داشت و معتقد است؛ اگر امروز جوان ایرانی به خیابان می‌آید و نمی‌داند برای چه آمده، کوتاهی و کم‌کاری از ما است که اگر با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند و با زبان امروز با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، چنین مشکلاتی نخواهیم داشت.

سردار کارگر: دفاع مقدس در انحصار کسی نیست/ استاندار مازندران: دفاع مقدس، هویت ایران است
 
تاریخ دفاع مقدس را با شهید همت‌ها بسازیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در سخنانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره به دنبال صلح بود و جنگ را دشمن بر ما تحمیل کرده است، گفت: در آن زمان.
وضعیت اقتصادی به مراتب بدتر از الان بود و مشکلات زیادی داشتیم، اما این روحیه مقاومت و ایثار بود که مردم را به جبهه‌ها می‌کشاند.

بهمن کارگر ادامه داد: باید دفاع مقدس را در راستای جهاد تبیین برای جوانان و نوجوانانی که جنگ را ندیدند و راجع به انقلاب چیزی نمی‌دانند، روشنگری کنیم.

او با بیان اینکه انقلاب ایران و دفاع مقدس مظلوم واقع شدند، اظهار داشت: مظلوم‌تر از این دو، امام امت است؛ ایشان فرمودند که در آن زمان دو راه بیشتر نداشتیم؛ تسلیم یا مقاومت و اکنون نیز همین دو راه را در پیش رو داریم.

دفاع مقدس نباید انحصاری باشد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پیروز اصلی دفاع مقدس مردم هستند و هیچکس نمی‌تواند در خصوص دفاع مقدس انحصار داشته باشد، گفت: وقتی جنگ شد ما سیم‌خاردار وارد می‌کردیم؛ امروز ما موشک و پهپاد صادر می‌کنیم.

این مسوول ادامه داد: ایرانِ امروز، قطب پزشکی منطقه است، در ساخت واکسن در دنیا حرفی برای گفتن داریم، پیشرفت‌های زیادی در سایر زمینه‌ها داریم و به همین دلیل که موفق هستیم؛ دشمن به انحای مختلف به دنبال ضربه زدن به کشورمان است.

سردار کارگر بیان کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود، اما در این بخش سرمایه‌گذاری نکردیم و بیشترین تغییر را در وزای آموزش و پرورش داشتیم که تا کنون بیش از ۱۵ وزیر انتخاب کردیم.

او با تاکید بر توجه به مسجد، محله، مدرسه و منزل به عنوان پایگاه‌های مهم فرهنگی، تصریح کرد: دشمن برای از هم گسستگی در خانواده‌های ایرانی به ویژه کمرنگ‌کردن نقش زن و مادر دست به برنامه‌های مختلفی زده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با یادآوری اینکه در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشورمان را تسلیم دشمن نکردیم، افزود: کشوری مانند کره با ساخت "جومونگ" برای خود تاریخ قهرمانی می‌سازد، اما ما هنوز با شهید همت‌ها نتوانستیم تاریخ غنی حماسه و ایثار کشور را به‌درستی به نمایش بگذاریم.

سردار کارگر با بیان اینکه موزه دفاع مقدس حق مردم مازندران است، تصریح کرد: مازندران مرکز یادواره شهدا است؛ عملیات والفجر ۸ در مازندران شکل گرفت که یکی از افتخارات دفاع مقدس است که اکنون عملکرد رزمندگان و فرماندهان آن در دانشگاه‌های نظامی دنیا تدریس می‌شود.

او در پایان گفت:  عملیات بزرگ والفجر ۸ در مازندران در دو طرف رودخانه تجن بازسازی می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۰/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار