دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
در مسیر المپیکی شدن؛ ایران3-2چین
تیم ملی والیبال کشورمان در دیدار سرنوشت ساز مقابل چین با وجود خستگی مفرط سه بر 2 پیروز شد.
شاگردان رائول لوزانو در بازی شب گذشته توان زیادی برای برد ژاپنی‌هایی که برنامه‌های تاکتیکی‌شان همه بر پایه سرعت بود به کار بردند و فرصت زیادی برای ریکاوری نداشتند و این مساله تا حدودی بدن‌های آن‌ها را خسته کرده بود.

هر 2 تیم می‌خواستند با این برد حریفان آسیایی را از پیش رو بردارند و به المپیک 2016 ریو نزدیک‌تر شوند.

امروز هم در ست نخست فرهاد قا‌‌ٰئمی به جای میرزاجانپور در ارنج اصلی قرار گرفت و رائول به خوبی می‌دانست در بازی با چشم بادامی‌های چینی دریافت از اهیمت بالاتری نسبت به حمله برخوردار است. ادامه مصدومیت امیرغفور باعث شد تا شهرام محمودی در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

ابتدای بازی امتیازات پایاپای دنبال شد و شاگردان لوزانو باید اختلاف امتیازات خود را نسبت به حریف افزایش می‌دادند چرا که چینی‌ها را با داشتن پاسور و سرعتی خوب نباید دست کم گرفت. بعد از وقت استراحت فنی نخست ملی‌پوشان کشورمان به خوبی درامتیازآوری عمل کردند و تا اختلاف 

 سه امتیاز پیش رفتند.عبور از دیوار چین و نزدیک شدن به ریو 

 2 تعویض لوزانو با حضور میرزاجانپور و مهدوی به جای معروف و محمودی  انجام شد و مجتبی به عنوان پشت خط زن در تیم ایفای نقش کرد و توانست  با آبشارهای محکم امتیازات خوبی را برای ایران به دست آورد.

 با وجود این‌که تیم ایران در حملات سرعتی از حریف پیش بود اما نوسان  امتیازآوری حساسیت بالای بازی و اهمیت آن را نشان می‌داد. بازیکنان  چینی با بهره‌گیری از تاکتیک سرعتی اختلاف امتیازات‌شان را به سرعت کم  می‌کردند که از نگاه لوزانو دور نبود همچنین آن‌ها با سرویس‌های خوب‌شان  در گرفتن پوئن‌ موفق بودند.

 بازیکنان ایران با اجرای بازی گروهی حریف و بدون در نظر گرفتن شرایط فردی  به خوبی عمل کردند. کنترل و تمرکز بلندقامتان کشورمان در این بازی  توانست رمز موفقیت باشد. دفاع عادل غلامی مقابل اسپک بازیکنان حریف شرایط خوبی را برای ایران به وجود آورد و نشان داد که دفاع‌های تیم ایران برگ برنده این تیم است.

امروز زدن سرویس‌های ریسکی در دستور کار شاگردان رائول قرار داشت و با وجود این‌که خطاهای بازیکنان زیاد شد اما امتیازات خوبی را برای آن‌ها در پی داشت.

وقتی ست نخست به نفع تیم ایران رقم خورد بازیکنان را در زمین پیدا کرده و با شناخت بیشتری نسبت به حریف کار را ادامه دادند.

در این بازی با وجود این‌که خطای تیمی ایران در سرویس بالا بود اما شاگردان لوزانو در دفاع و حمله به خصوص حملات سرعتی (با موسوی و غلامی) موفق‌تر ظاهر شدند.

عبور از دیوار چین و نزدیک شدن به ریوبرد ست اول این اجازه را به ایران داد تا راحت‌تر بازی را ادامه دهد چون پاسور چین کمتر از پاس‌های سرعتی استفاده می‌کرد٬ دفاع وسط‌های ایران به خوبی امتیازآوری کردند.

در ست دوم چینی‌ها به آب و آتش زدند و همین که شاگردان لوزانو بعد از وقت استراحت فنی نخست حریف را دست کم گرفتند٬ چشم بادامی‌ها با زدن سرویس کنترلی و سخت کردن کار برای معروف اختلاف امتیاز را به نفع خود افزایش دادند.

آمدن میرزاجانپور و مهدوی (همان 2 تعویض لوزانو) در ست دوم تغییر تاکتیکی خوبی برای ایران به همراه داشت و ارنج قدی دفاع روی تور ایران تا حدودی افزایش پیدا کرد.

ویژون ژویگ در این بازی به خوبی برای چینی‌ها امتیازآوری کرد با آبشارهایش در ست دوم اختلاف امتیاز بالا را نگه داشت و شرایط برد را برای ایران در ست دوم سخت‌تر از قبل کرد.

رائول لوزانو در این دیدار کمتر دست به تعویض زد در صورتی که می‌توانست با جایگزین کردن بازیکنان٬ به دیگر والیبالیست‌ها اجازه تمرکز و استراحت بدهد.

قرمزپوشان کشورمان در ست سوم در توپ‌گیری موفق بودند اما دفاع روی تور چین هم به خوبی انجام می‌شد آن‌ها که 2 ست از لهستان گرفته و قهرمان جهان را تا پای باخت برده بودند با هدف برد بلند قامتان کشورمان بازی را ادامه می‌دادند.

عبور از دیوار چین و نزدیک شدن به ریو برخلاف بازی‌های گذشته امروز نگرانی و اضطراب در چشمان رائول لوزانو مربی باتجربه والیبال جهان دیده می‌شد٬ حساسیت نتیجه٬‌ باعث شد بازی با افت و خیز زیادی همراه شود.

آمدن حمزه زرینی به جای فرهاد قائمی در پست چهار حمله تیمی ایران تقویت شد و دست معروف برای دادن پاس به هم تیمی‌هایش بازتر شد. در این بازی سرعتی و سنگین باید دقت دریافت‌کنندگان ایران افزایش پیدا می‌کرد. در ست سوم هم مانند ست دوم بعد از وقت استراحت فنی نخست چینی‌ها به خود آمدند و در امتیازآوری موفق‌تر عمل کردند.

جنگندگی بازیکنان ایران٬ رهبری معروف در زمین و هدایت خوب لوزانو در خارج از زمین جرات امتیازآوی چینی‌ها را کم کرد.

رائول لوازنو امروز کمتر دست به ترکیب تیم زد و با همان بازیکنان ست سوم کار را پیگیری کرد. این در حالی بود که مدافعان چینی به خوبی دست سعید معروف را خوانده بودند و با علم به این‌که پاسور ایران به چه بازیکنی برای اجرای تاکتیک پاس می‌دهد کار دفاع را انجام می‌دادند. آن‌ها سرعتی‌زن‌های کشورمان را از کار انداختند و با روی آوردن به برنامه‌های سرعتی امتیازات‌شان را بالا ‌بردند.

روحیه جنگندگی در میان بازیکنان ایران در این بازی حساس و سرنوشت‌ساز کمتر احساس می‌شد٬ شاید هنوز خستگی بازی شب گذشته از تن آن‌ها به در نرفته بود و کار را برای برد والیبال کشورمان در این بازی سخت‌تر کرد.

عبور از دیوار چین و نزدیک شدن به ریو 
استرس و فشار روانی بازی در بین بازیکنان ایران به خوبی احساس می‌شد و خطاهای آن‌ها در سرویس افزایش پیدا کرد.مجتبی میرزاجانپور از ابتدای ست پایانی در ارنج اصلی تیم حضور داشت و این موضوع جنگندگی تیم ایران را تا حدودی بالا برد. روی آوردن به تاکتیک‌های قدرتی در ست سرنوشت در دستور کار شاگردان رائول لوزانو قرار گرفت اما آن‌ها در توپ‌گیری موفق عمل نکردند.

بازیکنان ایران خطاهای سرویس خود را کاهش دادند و با قدرت بالاتری ظاهر شدند و دریافت را برای حریف سخت‌تر کردند اما باز هم زمانی که اختلاف سه امتیازی با چینی‌ها داشتند این بازیکنان حریف بودند که اختلاف پوئن را جبران کردند.

روی آوردن به پاس‌های سرعتی از زمانی که 2 تیم در امتیاز 8 برابر بودند٬ نقش قابل توجهی در امتیازآوری برای تیم ملی کشورمان داشت٬‌ این کار توپ‌گیری داخل میدان را هم به مراتب بهتر کرد. عادل غلامی در ست پنجم در حملات سرعتی و دفاع به خوبی برای تیم ملی ایران عمل کرد.

هر 2 تیم در این بازی نزدیک و پایاپای پیش رفتند و از کوچکترین خطای یکدیگر برای رسیدن به برد استفاده کردند اما در ست پایانی تجربه به کمک شاگردان لوزانو و آمد و آن ها سه بر 2 به برتری دست پیدا کردند.

تیم ملی والیبال کشورمان در ششمین دیدار خود از سری مسابقات انتخابی المپیک 15 خرداد به مصاف تیم لهستان می رود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار