دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
گزارش آوای خزر از افتتاح طرح‌های پست در مازندران
نامه‌رسان همیشه
افتتاح طرح‌های توسعه‌ای اداره‌کل پست مازندران فرصت خوبی بود تا بدانیم نامه‎رسان همیشه "نامه‌رسان" است! سختی کار هنوز شامل حالش نشده است؛ اما در اهمیت کارش همین بس که حضور یک نامه‌رسان در شهر، از تردد حداقل ۲۰۰ نفر جلوگیری می‌کند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: ۱۷ مهرماه برابر با ۹ اکتبر روز جهانی پست را پشت سر گذاشتیم، به مناسبت این رویداد بزرگ برنامه‌های مختلفی از سوی اتحادیه جهانی پست و در همین راستا در کشور‌ها و ایالت‌های مختلف برگزار می‌شود.

مازندران در حال حاضر با ارسال ۵۰ هزار مرسوله در شبانه‌روز (۱۱ میلیون مرسوله در سال) یکی از پر ترافیک‌ترین ادارات کل پست در کشور است.

گرچه ترافیک پستی به ازای هر ایرانی در سال گذشته ۷.۱ مرسوله و در مازندران ۶.۲ مرسوله است، این عدد طی همین مدت در کشور ترکیه ۷۰ و در کشور‌های پیشرفته ازجمله سوئیس، سوئد، کانادا و بلژیک، ۸۰۰ مرسوله بوده است؛ این رقم یعنی هنوز پست و اهمیت آن برای ایرانی‌ها درجه اهمیت پایینی دارد.

به بیانی دیگر؛ پست به عنوان ارزانترین سرویس حمل و نقل کشور هنوز جایگاه خود را به دست نیاورده و مزایای مهم آن شامل امنیت در ارسال مرسوله، رهگیری بسته‌های پستی، جلوگیری از تردد که منجر به اتلاف وقت، هزینه و خطرات احتمالی می‌شود، مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

امروز ۲۳ مهرماه آنطور که مدیرکل پست مازندران وعده داده بود با حضور محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، چند طرح توسعه‌ای حوزه پست در این استان به ثمر نشست.

ابتدا طرح توسعه مرکز تجزیه و مبادلات مرکز مازندران به مساحت ۳۵۰ مترمربع در اداره‌کل پست افتتاح شد، پس از آن نیز ساختمان اداره پست شهرستان میاندورود در شهر سورک کلنگ‌زنی شد. این ساختمان در ۶ طبقه و با تجهیزات به‌روز با پیش‌بینی ۲۵ میلیارد تومان اعتبار از محل اسناد خزانه قرار است طی دو سال ساخته شود.
 
نامه‌رسان همیشه
مرکز تجزیه و مبادلات غرب استان در شهرستان نوشهر نیز دیگر طرحی بود که امروز با حضور مدیرعامل پست ایران کلنگ‌زنی شد. این طرح در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع با پیش‌بینی اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی ساخته می‌شود.

با افتتاح این مرکز، ۴۸ ساعت به سرعت انتقال بسته‌های پستی از مبدأ تا مقصد اضافه می‌شود.

دفتر پستی در پایانه بین‌المللی برنج آمل نیز در برنامه سفر امروز معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گنجانده شده بود.

نامه‌رسان با "نامه‌رسانی" بازنشسته می‌شود

 یکی از کارکنان پست در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما اعلام کرد: پست مازندران چند وقتی است که جان گرفته و جایگاه آن مشخص شده است. کار در این اداره شبانه‌روزی است و تلاش داریم تمامی مرسولات سالم، امن و به موقع به مقصد برسد.

او این را هم گفت که نامه‌رسان‌های ما با ۲۸ سال سابقه کار همچنان در این ردیف شغلی هستند و با همین عنوان بازنشسته می‌شوند در حالیکه براساس آخرین تصمیمات وزارت ارتباطات، باید ارتقای شغلی داشته باشند.

این کارمند پست کشور از سختی کار در این شغل گفت و اینکه هنوز مشمول سختی کار نشدند.
 
نامه‌رسان همیشه
سورتینگ "سامانه تجزیه هوشمند" در مازندران با ایجاد زیرساخت مستقر می‌شود

به گزارش آوای خزر، در ابتدای همایشی که با حضور جمعی از خانواده پست مازندران در ساری برگزار شد؛ مدیرعامل پست با اشاره به سومین حضور خود در مازندران در حالی که هنوز به سه استان سفر نکرده است، افزود: ۶ ماه پیش سفری به این استان داشتم و قول دادم که مرکز تجزیه و مبادلات به زودی راه‌اندازی شود که امروز ثمره آن را می‌بینیم.

محمود لیایی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از این اتفاقات خوشایند بیشتر در پست کشور اتفاق بیفتد، اظهار امیدواری کرد که سیستم سورتینگ "سامانه تجزیه هوشمند" در مازندران راه‌اندازی شود تا به افزایش سرعت، دقت و درآمد استان کمک کند.

معاون وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این سامانه نیازمند زیرساخت فیزیکی است که پس از تکمیل، استقرار می‌یابد.
نامه‌رسان همیشه
حضور یک نامه‌رسان در سطح شهر برابر است با حذف حداقل ۲۰۰ تردد

همچنین در مراسم افتتاحیه طرح‌های توسعه‌ای پست مازندران، سرپرست حوزه فنی و بازرگانی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به گردشگرپذیر بودن و تراکم جمیعت در استان‌های شمالی، افزود: این شرایط در بستر و شبکه ارتباطی پست نیز ظرفیت‌های بی‌نظیری را می‌تواند ایجاد کند.

محمد احمدی با اعلام اینکه در ستاد شرکت وظیفه داریم تا به شکوفایی هنر مدیران در حوزه پست کمک کنیم، گفت: باید جامع‌نگرانه و هوشمندانه مطابق با سیاست‌های کلان پیش برویم تا هم‌افزایی شبکه‌ای اتفاق بیفتد.

او اظهار داشت: باید توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نامه‌رسان را به گوش مردم برسانیم؛ اینکه اگر یک نامه‌رسان در سطح شهر است؛ یعنی ۲۰۰ تا ۳۰۰ تردد نباید اتفاق بیفتد.
 
نامه‌رسان همیشه
ارتقای شغلی نامه‌رسان‌ها مورد توجه باشد

مدیرکل پست مازندران نیز در سخنانی با خیرمقدم به معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه ایشان، ضمن برشمردن فعالیت‌های پست در استان، از مشکلات و مطالبات کارکنان پست گفت.

محسن بخشی با بیان اینکه ردیف بودجه بازنشستگان بسیار کم است، افزود: سالانه ۲۵ درصد در قرارداد می‌توانیم متمم بزنیم و این عدد که ۲۰ نفر در هر سال است را به سمت نیرو‌های موتوری و ... ببریم و شرکتی کنیم.

او اعلام کرد: مجموعه نیرو‌های تجزیه و مبادلات بیست سال ردیف نامه‌رسانی دارند، ولی در این بخش کار می‌کنند اگر از این ردیف ارتقا پیدا کنند، مسائل معیشتی آن‌ها حل می‌شود.

مدیرکل پست مازندران با اشاره به مصوبات اساسنامه شرکت ملی پست که براساس آن پست باید در فرودگاه‌ها، پایانه‌ها و راه‌آهن مستقر باشد، اظهار داشت: اگر این اتفاق بیفتد، شبکه توزیع نیز دو برابر می‌شود.
 
نامه‌رسان همیشه
بخشی از مدیرعامل شرکت پست خواست تا بازسازی دفاتر شهری یا واحد‌های روستایی پرترافیک صورت بگیرد و این واحد‌های تعطیل، به گردونه خدمات بازگردند.

فرش دستباف منقش به آرم اتحادیه جهانی پست رونمایی شد

به گزارش آوای خزر، در این مراسم از اثر هنری - فرش دستباف که توسط  خانم آراسته رفیع‌نژاد از کارکنان پست طراحی و تولید شده است، رونمایی شد. این فرش دارای آرم اتحادیه پست جهانی است.

به گفته مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران، قرار است که این فرش در نشست مجمع اتحادیه جهانی پست (UPU) که ۲۵ مهر تا ۶ آبان در مقر اتحادیه واقع در مرکز سوئیس دایر است، از سوی ایشان به این اتحادیه اهدا شود.

این اثر هنری دارای بافت ضخیم و ویژه فرش کلاردشت به پیشنهاد حمید مشعشعی صاحب برند جهانی فرش کلاردشت بافته شده است. در اطراف این تابلوفرش تصاویری از انسان‌ها است که ارتباط آن‌ها را در جهان نشان می‌دهد. (یعنی پست ارتباط بین آحاد مردم است)
 
نامه‌رسان همیشه
نماد ایرانی در طرح‌های سنتی (بته جقه) با سری خمیده که نشان از تواضع و فروتنی ایرانی‌ها دارد، همچنین ترسیم رود به معنای جریان زندگی، پلکان‌هایی که نشان از رشد پلکانی پست دارد، نشان پنجه‌گرگی به معنای نگهبان و امنیت خانواده یعنی مرسولات پست با امنیت خاطر به صاحبانش می‌رسد؛ توضیحی از اثر خانم رفیع‌نژاد بود که خود به بیان آن‌ها پرداخت.

به گزارش آوای خزر، حضور محمد احمدی سرپرست فنی و بازرگانی، محسن وطن‌پرست مدیرکل مهندسی عملیات و امور پیمانکاران پستی و مهدی چمن‌زاد مشاور مدیرعامل پست جمهوری اسلامی ایران در مراسم امروز نیز برای کارکنان پست مازندران حائز اهمیت بود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: