دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

اظهارات احمد خاتمی درباره تهدیدش به مرگ
حجت الاسلام سید احمد خاتمی گفت: هیچ تردیدی نیست که لیدر‌های اغتشاش از خارج تغذیه می‌شوند، پول می‌گیرند و هدایت می‌شوند؛ همانطور که وزیر کشور هم به آن اشاره کرد. با بنده به عنوان عضو حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام تماس گرفتند و تهدید کردند که اگر استعفا ندهی سر تو را روی سینه ات میگذاریم؛ که پس از تحقیقات مشخص شد از خارج از کشور تماس گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در سپاه: نگراننند که ایران دستور تشکیل حزب‌الله در لندن و واشنگتن را بدهد
حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه انقلاب چون زنده است، دشمن دارد گفت: آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که این انقلاب هر روز در حال پیشروی است و در مقابل، آن‌ها مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود هستند و حتی نگرانند که مبادا ایران دستور تشکیل حزب‌الله در لندن و واشنگتن را بدهد.

فرمانده یگان‌های ویژه: تعداد آشوبگران در تهران، به ۲ هزار نفر هم نمی‌رسید
سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه فراجا گفت: تعداد آشوبگران در سخت‌ترین وضعیتی که در تهران وجود داشت به 2 هزار نفر هم نمی‌رسید؛ اگرچه عمده آن‌ها هم افرادی سابقه‌دار بودند.

واکنش دوباره بایدن به حوادث اخیر ایران
جو بایدن رئیس‌ جمهور آمریکا درباره ناآرامی‌ها در ایران ادعا کرد: ما در کنار شهروندان و زنان شجاع ایرانی می‌ایستیم. رئیس جمهور آمریکا گفت: ایران باید به خشونت علیه شهروندانش که از حقوق اساسی خود استفاده می کنند، پایان دهد. بایدن با اشاره به مرگ "مهسا امینی" مدعی شد: آنچه در ایران بیدار شده، مرا متحیر کرده و فکر نمی‌کنم تا مدت زمان طولانی ساکت شود. رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: زنان باید بتوانند آنچه را می‌خواهند بپوشند.

فدراسیون فوتبال از حسن عباسی شکایت کرد
امیر مهدی علوی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: با توجه به تداوم انتساب مطالب غیر واقعی از سوی حسن عباسی به چهر‌ه‌های فوتبالی، بخش حقوقی فدراسیون فوتبال از وی به مراجع قضایی شکایت کرد.

برنامه وزارت ارتباطات برای رقابت با استارلینک
حسن سالاریه رییس سازمان فضایی ایران گفت: برای ساخت منظومه ماهواره‌ای شبیه به استارلینک در کوتاه‌مدت، نیاز به شکل‌گیری یک کنسرسیوم بین‌المللی برای همکاری با کشورهای علاقه‌مند به این کار داریم که رایزنی‌هایی در این‌باره انجام شده و ظرف چند سال آینده به آن دست پیدا خواهیم کرد.

واکنش پلیس به حواشی ویدیوی بازداشت یک دختر در تبریز
هاشم شعفی، معاون فرهنگی و اجتماعی فراجای آذربایجان شرقی درمورد حواشی ویدیوی بازداشت یک دختر در تبریز گفت: زمان دقیق این فیلم مربوط به روز ۳۱ شهریور ماه است و این زن یکی از لیدرهای اغتشاشگران در مرکز شهر تبریز بود که مقابل مصلای این شهر توسط ماموران انتظامی رصد و شناسایی شده بود و همانطور که در فیلم مشخص است توسط ماموران زن انتظامی حاضر در محل به سمت خودروی انتظامی هدایت می‌شود. به گفته وی این زن اغتشاشگر با ایجاد سر و صداهای بی مورد تلاش داشت مردم را تحریک و به حمایت از خود وادار کند که مردم توجهی نکردند.

جزییات طرح مجلس برای  تجمعات
محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد: ساز وکار برگزاری تجمعات اعتراضی کاملا در طرح مجلس مشخص شده است. اجتماعات و راهپیمایی ها باید بدون سلاح باشد. از سوی دیگر نباید آرامش مردم را به هم بزنند. افراد از فرمانداری ها و یا بخشداری ها برای برگزاری تجمعات درخواست خواهند کرد؛ شعارهایی که قرار است در راهپیمایی مطرح شود کاملا شفاف می شود.

هشدار ایلان ماسک درباره استفاده پوتین از بمب اتم
ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی با اشاره به اینکه روسیه توانایی آن را دارد آمریکا و اروپا را با یک حمله اتمی و در نیم ساعت نابود کند، گفت: استفاده از چنین سلاح‌هایی دیوانگی است، ولی به همان اندازه جنون آمیز است که کسی خود را به چنین وضعیتی بکشاند.

اظهارات فرمانده سپاه تهران درباره مجروح شدن ۸۵۰ بسیجی
سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران با بیان اینکه ۳۸۰ گردان بسیجی آماده داریم گفت: از آغاز فتنه اخیر تاکنون ۸۵۰ نفر از بسیجیان در تهران مجروح و سه تن از آنان شهید شده‌اند. در برابر این اغتشاشگران فقط در یک شب ۱۸۵ مجروح دادیم و در میدان الغدیر ۴۵ دقیقه با اغتشاشگران می‌جنگیدیم.

پیشنهاد نماینده مجلس برای شناسایی بدحجاب ها با دوربین
موسی غضنفرآبادی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پیشنهادی گفت: اگر امکانات و ظرفیت را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم دیگر نیازی به حضور فیزیکی پلیس نیست؛ مثل دوربین‌های پلاک خوان ثبت تخلفات رانندگی، دوربین‌های چهره نگاری تخلفات مربوط به حجاب افراد را ثبت می‌کنند و کسانی که مرتکب تخلفاتی شده‌اند از حقوق اجتماعی در جاهای دیگر محروم می‌شوند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار