دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
استاندار مازندران:
چهاردانگه استعداد بالایی در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد/ جوانان با تشکیل تعاونی اقتصاد روستا را متحول کنند
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به ظرفیت‌های بالایی که چهاردانگه دارد، پیشنهاد داد که این بخش با احداث شهرک‌های کشاورزی و دامپروری و اراده جوانان در تشکیل تعاونی‌‌های مرتبط با این بخش‌ها، باید مهاجران خود را از شهر به روستا بازگرداند.
آزاده بابانژاد: به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور امروز ۲۴ مهرماه در نشست با نمایندگان اقشار مختلف که به مناسبت سالگرد حضور تاریخی رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۴ بوده است، از ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و کشاورزی منطقه گفت و به نظام‌مسائل آن پرداخت.

او با اشاره به این مسئله که چهاردانگه باوجود ظرفیت‌های بالا خالی از جمعیت شده است و مردم به شهر مهاجرت کرده‌اند، تصریح کرد: یکی از دلایل آن به اوایل انقلاب بازمی‌گردد که مردم برای تحصیل و رشد فرزندانشان، مهاجرت کردند و در آن مقطع، راه دیگری نداشتند.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: امروز ادعای جمهوری اسلامی ایران این است که امکانات نسبی و تا حد رفع نیاز‌های روستا‌ها را به این مناطق برده است؛ چنانکه اکنون روستا‌ها از نعمت گاز، برق، آب، مخابرات و اینترنت و ... بهره‌مندند.

حسینی‌پور با اشاره به ظرفیت بالای دامپروری در بخش چهاردانگه، از مسوولان محلی خواست: یک ائتلاف و همدلی باید در جوانان بخش صورت بگیرد و یک شرکت تعاونی قدَر تاسیس کنند و متقاضیان سهامدار شوند.
 
او ادامه داد: نفع این تعاونی برای همه مردم است و می‌توانیم بزرگترین شهرک دامپروری را در این منطقه تاسیس کنیم.

استاندار مازندران همچنین پیشنهاد داد که یک شهرک کشاورزی می‌تواند در این بخش ساخته شود، و این را هم گفت که در حال احداث کنسرسیوم صادرات کشاورزی در استان هستیم و این نوید را داد که تمامی تولیدات استان قابل خریداری است.

رییس شورای اداری مازندران با بیان اینکه دولت‌ها تصدی‌گری خود را از دست داده‌اند، افزود: بدون تعارف، ارتقای این بخش در گرو تحرک جوانان است- جوانان معتقد به انقلاب می‌توانند این تحرک را برای سایر جوانان ایجاد کنند- و در این زمینه به توسعه اقتصاد در روستای "خرماکلا" اشاره کرد.

حسینی‌پور تأکید کرد: هر جا اراده جوان ایرانی پای کار بیاید، موفقیت ایجاد می‌شود.

استاندار مازندران علت عقب‌ماندگی چهاردانگه را در درون همین بخش جستجو کرد و گفت: باید وحدت و همدلی در این منطقه باشد، برای دولت مناطق مختلف فرقی با هم ندارد، هر جا که پیگیری صورت بگیرد، دولت هم حمایت می‌کند.
 
چهاردانگه استعداد بالایی در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد/ جوانان با تشکیل تعاونی اقتصاد روستا را متحول کنند
او ادامه داد: تنها به این میز و جلسات اکتفا نشود و کار‌ها جهادی و با اراده و انگیزه دنبال شود.

حسینی‌پور در بخش گردشگری نیز اظهار داشت: احداث شهرک‌های کشاورزی و دامپروری، خود منشأ درآمد گردشگری است؛ چنانچه در دشت ناز همین امکانات وجود دارد و مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد.
 
او همچنین تعریف گردشگری را برآمده از اراده و ابتکار مردم محلی عنوان و اظهار کرد: دولت تسهیلات خوبی را در بخش بومگردی اختصاص داده است و اگر مسوولان محلی (بخشدار، دهیار) در ایجاد این روش‌ها کوتاهی کنند، منجر به عزل آن‌ها می‌شود.

استاندار مازندران یکی از موانعی که به صورت جدی در استان پیگیری می‌شود را مبارزه با فساد اداری عنوان و خاطرنشان کرد: " با قدرت، پا روی خرخره مفسدین گذاشتیم، هر جا که فساد می‌شود به استانداری اعلام کنید و ما با کسی تعارف نداریم به طوری‌که اکنون مدیران در حال اصلاح رویه‌های خود هستند".

حسینی‌پور در پایان گفت: چهاردانگه ظرفیت بالایی در حوزه‌های مختلف دارد، اقشار مختلف باید دور یک میز بنشینند و ایده و طرح بدهند تا با حمایت دولت، شاهد رونق همه‌جانبه باشند.

انتهای پیام۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار