دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
فرماندار ساری:
چهاردانگه با کمبود ۱۳۰ مترمکعب آب مواجه است/ با احداث سد فینیسک مخالفیم
نماینده عالی دولت در شهرستان ساری با ارائه آماری، از کمبود ۱۳۰ مترمکعبی آب در بخش چهاردانگه گفت و یکی از علت‌های مخالفت با احداث سد فینیسک بر سرشاخه‌های منابع آبی استان را همین موضوع اعلام کرد.
آزاده بابانژاد: به گزارش آوای خزر، محمدعلی نوبخت یکشنبه‌شب در نشست شورای اداری استان که در روستای اروست بخش چهاردانگه شهرستان ساری برگزار شد، با خیر مقدم به حضار و قدردانی از نگاه و حرکت جهادی و انقلابی استاندار مازندران و همچنین تلاش‌های علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود، اظهار امیدواری کرد که شرایط با ادامه همین روند، بخش چهاردانگه را به یک بخش توانمند تبدیل می‌کند.

او از خاکی‌بودن و غیر ایمن بودن بیشتر راه‌های بخش چهاردانگه گفت و با توجه به اختصاص قیر رایگان به این بخش، امیدوار است تحولات خوبی در بخش جاده‌ای بیفتد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری با اعلام اینکه از ۳۷۵ سردهنه و کانال آب کشاورزی در ساری، ۱۰۰ سردهنه و کانال آب کشاورزی مربوط به چهاردانگه است، خواستار اعتبار مناسب برای ساماندهی و لایروبی کانال‌های آب کشاورزی شد.

نوبخت با طرح این سوال که چرا ما مخالف احداث سد فینیسک در مرز مازندران و سمنان هستیم؛ تصریح کرد: آورده منابع آبی از سد شهید رجایی، ۹۶ قطعه آببندان و ۲۰ هزار حلقه چاه تنها ۴۴۰ مترمکعب است در حالیکه نیاز آبی بخش چهاردانگه برای کشاورزی و شرب، ۵۷۰ متر مکعب است و این یعنی همین حالا با ۱۳۰ مترمکعب کمبود منابع آبی مواجهیم.
 
چهاردانگه با کمبود ۱۳۰ مترمکعب آب مواجه است/ با احداث سد فینیسک مخالفیم
فرماندار ساری با قدردانی از دفاع استاندار و نمایندگان ساری در همین زمینه، افزود: آببندان‌ها و کانال‌ها نیاز به بهسازی دارند و در این حوزه همکاری لازم را خواهیم داشت.

حل مشکل پوشش تلفن همراه، برفگیر بودن مسیر کیاسر و چهاردانگه و نیاز مبرم این بخش به راهدارخانه، تسهیل در استعلامات جهت تسریع در آغاز سرمایه‌گذاری‌ها با عنایت به وجود شهرک و ناحیه صنعتی در بخش چهاردانگه، و در پایان نیز تحقق مصوبات و وفای به عهد از سوی دستگاه‌های اجرایی را از دیگر مطالبات مردم این بخش اعلام کرد.

بخش چهاردانگه شهرستان ساری دارای ۴۰۰ روستا است که ۳۰۲ روستا دارای دهیار هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار