دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
استاندار مازندران خبر داد
استاندار مازندران از کاهش تورم و افزایش هفت دهم درصدی اشتغال در این استان خبر داد.


به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح امروز در جلسه پیگیری وضعیت پروژه‌های ماهیان در قفس در استان مازندران گفت: با بررسی بودجه سال 94، مشخص شد که مازندران در برخی شاخص‎ها از جمله اشتغال و کاهش تورم بهبود داشته است.
وی با بیان اینکه مجموع بودجه سال گذشته 224 میلیارد تومان بوده که 85 درصد آن ملی و 15 درصد استانی است، افزود: این رقم در سال‎جاری به 301 میلیارد تومان افزایش یافت که رشد 34 درصدی داشته و مازندران از این نظر از رتبه نخست بین سایر استان‏های کشور برخوردار است.
استاندار مازندران با اعلام اینکه سهم بودجه این استان به میزان جمعیت باید 1.4 درصد باید باشد، تصریح کرد: در سال‎های 93 و 94 از رشد بالایی برخوردار بوده و 4.3 درصد را داشتیم .
فلاح ادامه داد: درآمد مازندران در سال 93، یک‎هزار و 235 میلیارد تومان بوده و در سال 94 به یک‌هزار و 485 میلیارد تومان افزایش یافته است.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه تورم در مازندران همواره نیم‌درصد کمتر از رقم کشوری بوده است، از قرار گرفتن تورم این استان روی عدد 10 خبر داد و گفت: این رقم در ماه‎های آینده، تک‎رقمی می‎شود.
رئیس شورای برنامه‎ریزی مازندران درباره نرخ بیکاری در این استان اظهار کرد: در بخش ایجاد اشتغال کارهای زیادی انجام گرفته و در حالی‌که کشور با کاهش چهار دهم درصدی اشتغال در سال گذشته مواجه بود، اما در مازندران با افزایش هفت دهم درصدی میزان اشتغال نسبت به سال 93، روند خوبی را پشت سر گذاشتیم.
فلاح ادامه داد: در مازندران روند خوبی در رابطه با مسائل اقتصادی انجام شده است، حدود 640 مورد مصوبه در بحث واحدهای تولیدی و صنعتی داشتیم که 300 مورد آن حل شده و 168 واحد تولیدی جدید در سال گذشته به سرانجام رسیدند.
استاندار مازندران با بیان اینکه امسال نویدبخش سال خوبی است، افزود: 353 واحد متوسط و کوچک و نیمه‌تمام بخش صنعتی با 470 میلیارد تومان اعتبار به سر و سامان می‎رسند.
وی در پایان گفت: در بخش‎های کشاورزی و صنعتی جلسات خوبی داشتیم که طرح‎های کلی و برش استانی را به تصویب رسانده و طرح‏هایی داریم که در مدت یک‎هفته تا 10 روز آینده تعیین تکلیف می‎شوند.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها