دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
استاندار مازندران:
نگذاریم قاچاق در مازندران جولان بدهد/ قاچاق چوب؛ تهدید امنیت زیستی/انبارها شناسنامه‌دار شوند
نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم قاچاق در استان جولان بدهد؛ از قاچاق چوب به عنوان تهدید زیستی عنوان و اظهار کرد که سوداگران در حال درو کردن جنگل‌های مازندران هستند. او همچنین ثبت هوشمند کالا، حل مشکل سوخت کشاورزان و شناسنامه‌دار شدن انبارها را خواستار شد.
آزاده بابانژاد: به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور با اشاره به اهمیت مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان، از تخلفات مختلفی در این رابطه گفت و به طور ویژه در خصوص آرد عنوان کرد که هنوز توزیع آرد در مناطق روستایی و خارج از سیکل هوشمند را باید مدیریت کنیم.

او ادامه داد: لازم است که در توزیع آرد‌های روستایی اقداماتی انجام شود و فرمانداران و بخشداران در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه به دنبال خارج کردن تخلفات چوب‌آلات جنگلی از حوزه تعزیرات هستیم و آن را به سمت کیفری کردن می‌بریم، معتقد است که اصلا قاچاق چوب مفهومی ندارد و این یک تهدید برای امنیت زیستی استان است.

حسینی‌پور این را هم به گفته‌اش افزود که سوداگران در حال درو کردن جنگل‌های مازندران و هستند.

استاندار مازندران ادامه داد: این مسئله در نشست شورای تامین عنوان شد و به‌زودی برنامه قاطعی را در مورد چوب‌های جنگلی خواهیم داشت و اقدام ما بازدارنده و غیرقابل گذشت خواهد بود.

او درباره سوخت مورد نیاز بخش کشاورزی اظهار کرد: بالاخره وضعیت سوخت باید مدیریت شود، قاعدتاً این مهم در زمان اوج مصرف باید اتفاق بیفتد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه باید مسئله سوخت کشاورزان را باید حل کنیم و هر سال نباید کشاورزان ما گرفتار تامین سوخت باشند؛ خطاب به فرمانداران گفت: "امسال نباید چیزی به عنوان مشکل سوخت کشاورزی داشته باشیم".

رئیس کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز، بحث دیگر در این زمینه را کنترل روی انبار شرکت‌های پخش و شناسنامه‌دار کردن انبار‌ها عنوان و تصریح کرد: اطلاعی دقیقی از تعداد انبار‌ها نداریم، اما تاکید این است که همه انبار‌ها در استان شناسنامه‌دار و مبدا و مقصد کالا‌های ما باید هوشمند ثبت شود.

او ادامه داد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان باید در هوشمندسازی کالا از مبدأ تا مقصد نظارت و کنترل داشته باشد تا ما بدانیم که چند درصد از انبار‌های استان تحت نظارت است.

استاندار مازندران بیان کرد: جایگاه نظارتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در حوزه پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌ها باید تقویت شود و به مرحله اقدام نرسد تا براساس آن وضعیت استان را به شرایط مناسب برسانیم.

حسینی‌پور از همکاری همه دستگاه‌ها با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قدرانی و اظهار کرد: متناسب با هر دستگاهی از آن‌ها انتظاراتی داریم که باید انجام بدهند.

او با تاکید بر اینکه "اجازه ندهیم قاچاق در مازندران جولان بدهد"، افزود: رشد قاچاق که تاکنون اتفاق افتاده قابل تامل است و باید شرایط را به عقب برگردانیم.

استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه "کار عملیات روانی و تبلیغی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری از این تخلفات ضعیف است"، خواستار فعالیت بیشتر دستگاه‌های تبلیغی، نظارتی، فرهنگی و حتی رسانه‌ها شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار