دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
استاندار مازندران:
مبارزه با مواد مخدر مطالبه مردم است/ مراکز ترک اعتیاد بازنگری شوند/ وقتی یک نفر ۲۵ نفر را معتاد می‌کند
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه حجم بالایی از مطالبات مردمی در سفر‌های شهرستانی، مبارزه با مواد مخدر است، اظهار داشت: در یکی از روستا‌ها یک فرد غیربومی ۲۵ نفر از اهالی را معتاد کرده است و در این زمینه بررسی بیشتر آغاز شده است.
آزاده بابانژاد: به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به رتبه سوم مازندران در مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: "کاری به آمار و ارقام ندارم، آنچه در کف جامعه دیده می‌شود این است که وضع خوبی را به لحاظ میزان اعتیاد در استان نداریم".

او ادامه داد: "یک زمانی اعتیاد تنها تریاک و در بین گروه سنی خاصی بود، اما اکنون مصرف مواد مخدر و صنعتی به مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویان کشیده شده است".

استاندار مازندران از تولید مواد افیونی صنعتی در استان انتقاد کرد و گفت: حتی این مواد به سایر مناطق ارسال می‌شود و برای استان ما صورت خوشی ندارد.

او بیان کرد: بالای ۷۰ درصد از دستگیرشده‌های اخیر کسانی بودند که مصرف مواد صنعتی داشتند و این یعنی ما چشم خود را بر روی خیلی چیز‌ها بستیم.

رییس شورای تامین مازندران گفت: در سفر‌های شهرستانی حجم بالایی از مطالبات مردمی تاکید بر مبارزه با مواد مخدر بوده است و مردم اعلام می‌کردند که به داد جوانان ما برسید.

این مسوول ادامه داد: معتادان هنجارشکن ظاهر شهر و روستا‌ها را بد جلوه می‌دهند تا حدی که در یکی از روستاها، یک معتاد متجاهر (از مهاجران و به عنوان چوپان به‌کارگیری شده بود) ۲۵ نفر را معتاد کرده است و در این زمینه دستور بررسی دادیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه بیشترین آمار خرده سرقت‌ها را معتادان انجام می‌دهند، افزود: ما در یک استان گردشگرپذیر هستیم؛ مسافر به ساحل یا رستوران می‌آید و زندگی او را می‌برند، اعتیاد ناامنی می‌آورد و بدتر از آن نیز احساس ناامنی برای کسانی است که دچار آسیب شدند.

او با اشاره به اینکه وظیفه دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر مشخص شده است، از علی شیرازی رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خواست که یک بار دیگر وظیفه دستگاه‌ها را به آن‌ها متذکر شود.

استاندار مازندران تاکید دارد که مبارزه با مواد مخدر باید ریشه‌ای باشد و هزینه تولید و توزیع مواد مخدر را برای سوداگران بالا ببریم. حتی اعتیاد یک نفر هم زیاد است و ما در قبال این مسئله مسوولیم.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران این را هم گفت که در مراکز ترک اعتیاد استان باید تجدید نظر شده و بازدید‌های سرزده انجام شود. ضمن آنکه یادآور شد؛ مشکل زمین مربوط به بزرگترین مرکز ترک اعتیاد در استان حل شده است.  

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه در زمینه اعتیاد "اصلا حالم خوب نیست و چرا در استان باید اینطور باشد که در برخی از خانواده‌ها جوان، پیر،  دانش‌آموز و دانشجوی ما درگیر اعتیاد باشند"، افزود: اعتیاد، امنیت اجتماعی را کاهش می‌دهد لذا باید برنامه‌ای تدوین و با جدیت براساس آن کار‌ها پیگیری شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار