دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: پرونده ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رای لازم علیه آمریکا به دلیل داشتن نقش مستقیم در اغتشاش‌های اخیر صادر می شود.

به گزارش آوای خزر، به نقل معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی، در مصاحبه ای اعلام کرد: بدلیل دخالت و نقش مستقیم آمریکا در اغتشاشات اخیر، مقرر گردید پرونده ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رای لازم علیه این کشور صادر شود.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین با اشاره به نقش مخرب شبکه های تلویزیونی ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی در هدایت و تحریک به اغتشاش، تخریب اموال و تجهیزات عمومی و خصوصی، اقدامات تروریستی و ارائه آموزش های چگونگی ایجاد درگیری و ساخت وسائل مربوطه، گفت: این دو شبکه و عوامل آن باید به فهرست گروه ها و افراد تروریستی اضافه شوند. از سوی دیگر، پرونده های مستندی درخصوص این شبکه ها در حال تدوین است و اقدامات قضایی در محاکم داخلی و خارجی علیه آنها بزودی پیگیری خواهد شد.

غریب آبادی افزود: در این میان، نقش کشورهای میزبان و حامی این شبکه ها، یعنی انگلیس و عربستان سعودی، نیز از سوی دستگاه های ذیربط حاکمیت مغفول نخواهد ماند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه به حملات صورت گرفته علیه اماکن و اشخاص دیپلماتیک ایران در برخی کشورها نیز اشاره کرد و گفت: کلیه اماکن و مامورین دیپلماتیک نسبت به هرگونه تجاوز، تعرض و ایجاد خسارت مصونیت دارند و کشور پذیرنده وظیفه خاصی برای اتخاذ تمامی تدابیر لازم به منظور حفاظت و جلوگیری از تهاجم و ایراد خسارت به اماکن و مامورین دیپلماتیک دارد.

غریب‌آبادی از کشورهایی که اماکن و مامورین دیپلماتیک ایرانی در قلمرو آنها مورد حمله و تعرض قرار گرفته اند، خواست تا ضمن عمل به تعهدات بین المللی خود در ارتقای حفاظت و تضمین عدم تکرار و جبران خسارات مادی و معنوی، مسببین و مباشرین این حوادث را نیز تحت تعقیب و رسیدگی قضایی قرار دهند، در غیر این صورت برابر کنوانسیون ۱۹۷۳ باید آنان را برای محاکمه به ایران مسترد نمایند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار